Ondergewaardeerd: oud en toch betaalbaar

De Roland MKS-7 vind ik een behoorlijk ondergewaardeerde bak.
Is eigenlijk een dubbele juno-106, een bassliner (klinkt een beetje als een 101/202) en een tr-707 in 1 module.
Aparte volumesliders voor elk kanaal.
In tegenstelling tot de juno-106 is ie ook aanslaggevoelig!
Elk geluid heeft een eigen output.
Waarom is dit dan geen klassieker?
Ik denk omdat zelfgemaakt patches niet kunnen worden opgeslagen. je blijft dus met de presets zitten. Gelukkig kun je via sysex wel makkelijk geluiden in het apparaat dumpen, dus dit probleem is te omzeilen.
Ik vind het een lekkere bak, die hier denk ik nog wel ff blijft staan.

cheap enb goed

cheap enb goed

die bass pedal pro one is weird
kan best denkik...
niet eg mooi ex.

iig iemand al over siels synths nagedacht
ik heb een siel dk 600 en dk 700
de dk 600 is een opera je hebt ook een kiwi model

redelijk cheapo te scoren soort korg polysix chips structuur maar dan met midi en 3x lfo

pix zalk laters wel droppe....of check een oudere draad van me over de siels

ensoniq esq erg dikke synth - tegen woordig ookmeer te betalen ervoor

ik heb m net verkocht

en de korgjes 700 zijn ook tegenwoordig aardig aan de prijs ongeveer 300/350 best veel vindt ik
ik zittegenwoordig beetje de minder gewaardeerde , maar wel erg lekker klinkende rack synthjes te checken ,..
ensoniq sq1/2 best leuk
veel emu modules zijn ook erg goed en betaalbaar

er is naar mij de rack van tg 77 onder weg ...lijkt me voor zn prijs een dikke synth
ok geen moog daar doe ik t niet voor

iets andere sounds af en toe in huis hebben is nooit slecht

Ik vind de spectral audio's protones en neptunes serieus ondergewaardeerde monosynthjes, ok, ze hebben wat zielige knopjes, maar het zijn 100% volbloed analogen zonder geheugens of poespas, allemaal dedicated knopjes, een goede transistorladderfilter (copie moogfilter) en behoorlijk wat modulatiemogenlijkheden. Zwitserse makelij: betrouwbaar.
Al jaren zit ik te dromen van een oberheim 4voice of mischien 'maar' een semtex. Eerst dacht ik zoiets met 4 arp axxen te doen, ik heb er al twee, maar die zijn nu ook al zo duur geworden.
Maar dankzij 4 van deze goedkope 'niemandalletjes' heb ik nu mijn 4 voice: de protone 4voice. met moog filter!!! voor 780 euro! binnenkort een thread met sound samples hierover.

hey ambi j
lopen de pro tone s met elkaar mee
asje der aan een draait luisteren degene naar de eerst in de ketting

zoals sommige doen met waldorf pulses

wat ook denkik nog steeds egte 4 voice analoge topper is de semi modulair
vermona performer
kijk wat ie kan tov de monopoly ...bv

neen, je moet ze allemaal apart afregelen. er zit niks digitaals in de protones: knoppen zijn gewone analoge potmeters. allemaal zo'n beetje verschillend: erg vet

die vermona perfourmer is nog nieuw te koop is iets duurder dan vier van deze bakskes en hij heeft ook maar 1 oscillator per voice.
De protone heeft 2 osc+ lfo, een ringmodulator, filter in 12 of 24db, low of highpass, spijtig genoeg maar 1 adsr. wel een soort "accent" op de vcf (primitieve attackdecayregeling) en hij heeft ook nog een vc panner.

de neptunes hebben wel met cc aan te sturen controls wellis waar maar drie maar wel best fijne.... mocht je met midi werken

Midi, VCO, VCF, VCA en 4-split??
Dat moet mijn Akai AX-60 zijn. :okdan:
ax60.jpg

Die van mij is niet met Blauw accenten maar met Goud kleurige acc. ;)
attachment.php

Attachments

• AX606.jpg
    AX606.jpg
    292,7 KB · Bekeken: 102
  • CEM3394.jpg
    CEM3394.jpg
    413,4 KB · Bekeken: 96
Ik vind de spectral audio's protones en neptunes serieus ondergewaardeerde monosynthjes, ok, ze hebben wat zielige knopjes, maar het zijn 100% volbloed analogen zonder geheugens of poespas, allemaal dedicated knopjes, een goede transistorladderfilter (copie moogfilter) en behoorlijk wat modulatiemogenlijkheden. Zwitserse makelij: betrouwbaar.

Hmmm...misschien was de neptune waar ik ooit achter zat kapot maar ik vond dat echt helemaal niks, een erg beperkte octave range geen enkel greintje karakter, soort natte platte sound, moelijk te tunen, kwam erg goedkoop en afgeraffeld over...het enige waar die goed in was waren waterbubbeltjes geluidjes (lentebeekjes etc. :D)
zijn er ergens mp3's van de neptune en protone ik hoor vaker mensen zeggen dat ze erg ok zijn ik wil dat wel eens horen

....

....

Hmmm...misschien was de neptune waar ik ooit achter zat kapot maar ik vond dat echt helemaal niks, een erg beperkte octave range geen enkel greintje karakter, soort natte platte sound, moelijk te tunen, kwam erg goedkoop en afgeraffeld over...het enige waar die goed in was waren waterbubbeltjes geluidjes (lentebeekjes etc. :D)
zijn er ergens mp3's van de neptune en protone ik hoor vaker mensen zeggen dat ze erg ok zijn ik wil dat wel eens horen

ik heb mijn neptune al een tijdje niet meer maar lentebeekjes enzo deed ik er meestal niet mee :) vond hem voornamelijk goed in scheuren

Eminent 310 String Ensemble

Eminent 310 String Ensemble

Hallo weet iemand of het mogelijk is om de eminent 310 string ensemble om te bouwen tot een geluidseffect? uit een oude 310 slooporgel?

:eureka:

het solina string ensemble is een instrument/geluidsbron (creƫert geluid), geen effect (bewerkt geluid). Tot een effect is hij zeker niet om te bouwen. Als je vraag was of je hem kan ombouwen tot een apart string ensemble (dus wat minder kilo's en compacter dan het orgel), dan is het antwoord volgens mij "ja, maar moeilijk" en koop je beter het aparte solina string ensemble.

dat van die beperkte octave range (via de pots) is inderdaad een beetje triestig, alhoewel dit via midi toch nog meevalt. het ergste aan deze bakjes zijn de knoppen, had ik ook vermeld. vandaar waarschijnlijk jou opmerking: moeilijk te tunen. na een kuisbeurt is dat al een stuk beter. maar eigenlijk zou je ze door betere moeten vervangen.
de klank van de osc en de filter is echter dik ok en je hebt wel veel mogelijkheden voor weinig geld, en daar ging de thread toch over.
't zijn nu eenmaal 'goedkope bakjes'.
zoals beloofd: binnenkort een thread hierover met sound-clips

mooie bak ik hader laatst byna eentje
ik denk dat een of andere bozoooooo
m net voor mn neus weggekaapt heeft /had
was 226 werdt ineens 400 tsja
...wat een erg intressantie synthje nog steedsis ook in de style van de ax60 is de sixtrak van sc
niet te duur

en bv de jx 3p [astie ongeveer as de jx8p klinkt ]
ism zn pg200 programmer
lijkt me qa price 3a400 voor de set een erg welcome verrassing
[staat er ook eentje te koop nu voor 550 = teveel vindt ik ....]
http://nl.youtube.com/watch?v=s1BkU-6PotQ&feature=related

en welke ik graag ambieer
en nog steeds niet te schrikbarend duur zijn de jd800
aleen al van wege zn looks ,..sounds schynen eg ook lekker analoog
en cristal clear te zijn
de jd990 trekt me dan toch weer iets je minder kost ook veel minder
http://nl.youtube.com/watch?v=skW0yQeA2bA

en de kawai k5000 [+ programmer ]

lijkt me ook een heerlijke fyne anders klinkende synth

de korg z1 net soon verhaal
eens geen roland / oberheims poly ...lees dure sound

quasimidi polymorph ...vanwege zn specs en heerlijke layout
haha van onze klausito [kwist niet dat ie er ook echt muziek mee maakte ,...yoke ..! ]
http://nl.youtube.com/watch?v=uf1wdoRH6O4&feature=related
en een kijkje in de keuken van klausito ...hihi
http://nl.youtube.com/watch?v=w-YkgKfkKRU&feature=related
top hoor
ik heb toch veel va tjes geprobeerd ms 2000 / div nords ...ks station ...micro q ,...en vast meer mer
maar de poly morph heeft goede sound en erg ok seq mogelijkheden ,..en all hands on !!!

persoonlijk hoort voor mij de acidlab met zn budget price ook tot de aantrekkelijke synthjes ,..qa value 4 money

ax60 vanwege zn ax 80 sound maar wel hands on control ....hmhm+ midi

allen te verkrijgen onder 500...lijkt me so

ik vindt vele you tube demos [afhankelijk wie m maakt haha] best ok ,..
en idd aardig lijken op de jx8p [wat zijn de verschillen met de jx3p
custom roland chips ,..ze lijken idd niet op juno 6/60 zelfs niet eg op de 106
de jx8 ...twee keer gehad
erg warme roland synth ....vor mij niet t ...toen !
kwilde denk meer t narse van een cem based bakkie
ala m esq / bitt 99

no knobbies
[oja pg 800 weggedaan vvor ook die schandalige price xcuse]

verders wel relaxte prices nog steeds [zonder programmert ..200 moet zekers lukken
met programmert wordt gauw t dubbele
staat er nu eentje
poly peter...? vant forum voor 400 met pg800 + drie opslag cardridges

Back