[Yamaha] RS-7000

Origineel geplaatst door Twin-x
Ik heb mijn 64 mb uit een oude compaq server gesloopt

Precies... Dat zijn de goeie ! (Alle simms die ik bij die Amerikanen gekocht heb, waren ook Compaq simms).

Re: Re: RS 7000 review

Re: Re: RS 7000 review

Origineel geplaatst door LeonMols

Dat is een typisch Yamaha probleempje... Heb ik ook bij m'n RS7000 en A5000 sampler gehad.
De meeste SIMMS zijn zgn High--Density modules, die worden wel herkend in een Yammie, maar meestal alleen de eerste 8Mb.
Je hebt echte "ouderwetse" modules nodig.
Je kunt deze modules snel en goedkoop krijgen bij oempcworld , voor zo'n 15-16 US$ per stuk (typenummer 32M of 32M-EDO), ze leveren binnen 3-4 dagen (uit de US, met normale post, dus geen extreme verzendkosten (pas 'm beet 6-10 $).

Ik heb ze nu in m'n RS7000, Motif en A5000 zitten en werkt als de bekende tierelier. :okdan:

Maar eh, dat was een vrij ouwe post hoor, ik heb het daarna ook OEMPC besteld.. perfect.
Toch bedankt voor de info!

gr
Arv

Origineel geplaatst door Twin-x
Hee leon tijd niet gezien hiero!!!

ja, druk druk druk druk druk druk druk en zo ....

En dan nu gelukkig even niet zo druk. Heb een hoop in te halen.

RS7K expansion board, is dat een 'must'?

RS7K expansion board, is dat een 'must'?

Ik wilde niet meteen een nieuwe thread beginnen voor deze vraag. Ik was benieuwd wie van jullie een RS heeft en wie er dan ook een EAIB expansionboard bij heeft gekocht.. Ik ben benieuwd of iemand mij dan kan vertellen waarom dat dan zo veel anders is? Dit vraag ik omdat ik 240 Euro best veel vind voor 6 extra outs :(

Re: RS 7000 review

Re: RS 7000 review

De enige 'maar..' die ik kan noemen is die klote EDO ram! Ik heb meteen 64 erbij geprikt, maar daar moest de RS niets van weten, dus maar weer terug gebracht bij de winkel (het geheugen bedoel ik!! :-)) Dus ik moet Yammie nog even bellen over het preciese type geheugen dat ik erin moet proppen..

greetz,
Arv [/B][/QUOTE]

Ik heb ook 'n RS7K en heb 2x32 MB Simms besteld bij http://www.ece-it.nl/index2.htm
ze werken prima!

Het zijn edo simms, maar ze moeten vel Jedec compatible zijn, anders gaat het inderdaad niet werken.

Ik heb ook een AIEB-2 board erin zitten, het is inderdaad wel wat aan de dure kant, maargoed..je hebt dan wel 6 analoge outputs erbij (dus totaal 8!) + spdif in en out + optical in en out...

Als je het echt gebruikt dan is het wel belangrijk, maar doe je dat niet net zoals ik dan is het echt niet nodig. :)

Origineel geplaatst door Kenny
Het zijn edo simms, maar ze moeten vel Jedec compatible zijn, anders gaat het inderdaad niet werken.

Ik heb ook een AIEB-2 board erin zitten, het is inderdaad wel wat aan de dure kant, maargoed..je hebt dan wel 6 analoge outputs erbij (dus totaal 8!) + spdif in en out + optical in en out...

Als je het echt gebruikt dan is het wel belangrijk, maar doe je dat niet net zoals ik dan is het echt niet nodig. :)

Mocht je ooit van het board af willen dan houd ik mij aanbevolen.

En idd LAYEREN is kei vet. T is echt een vette maschine.
Wat ik jammer vin is dat de sections toetsen van a tot j lopen terwijl er ruimte is van a tot p. Wel is beter dat het gescheiden is van de mute. Op de rm1x moet je of sections of mutes kiezen.

Laatst gewijzigd:
Re: RS7K expansion board, is dat een 'must'?

Re: RS7K expansion board, is dat een 'must'?

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik wilde niet meteen een nieuwe thread beginnen voor deze vraag. Ik was benieuwd wie van jullie een RS heeft en wie er dan ook een EAIB expansionboard bij heeft gekocht.. Ik ben benieuwd of iemand mij dan kan vertellen waarom dat dan zo veel anders is? Dit vraag ik omdat ik 240 Euro best veel vind voor 6 extra outs :(

Ik heb ook een AEIB besteld, dan kan ik bv mijn kick uit 1 uitgang laten gaan naar mijn compressor, een drum geluidje naar een effecten module, etc. Je hebt gewoon meer controle...

Trouwens, is het normaal dat op je drumkits (de presetdrumkits) enkel een lowpass filter kan zetten. Als ik de highpass filter (of een andere) selecteer, dan heb ik nog steeds een lowpass filter..

ehrr, nee daar heb ik op mijn RS geen last van nee.. Lijkt me niet echt normaal dus. Wat aan te doen? geen idee..

wat bedoel je precies...

Ik snap er effe nix meer van, wat bedoelen jullie nou? Ik heb het net nog gedaan: op drumkits een willekeurig filter gezet..?? Is dat wat jullie bedoelen? Kan toch gewoon..

Bij mij gaat het dus niet, ik kan enkel een lowpass filter op mijn drumkits zetten. Ik zal mijn rs 'ns moeten binnenbrengen :-(

Ik heb het nog is geprobeerd, en ik denk dat ik begrijp wat het probleem is. Als ik een drumset selecteer met een program number lager dan 21, dan vertikt ie het om een ander filter te gebruiken! Dit is echt maf! De program numbers boven de 20 zijn geen probleem.
Ik ga dit zo is even op het rs7k forum plaatsen en kijken wat men ervan vind.. Ik hou je op de hoogte!!

Arv

er is dus nog hoop

Dit is wat ik groups.yahoo.com/group/rs7000 kreeg..

Hmmm, i remember we had a discussion here about it as soon as the first RS were available...the outcome was that if you look through the drumkit's lists, Page 295 in the manual (here german one) you see that it tells you the kit-type. There you have the "Full-Editing" kits, which are mostly the category-kits like BD-Kit or HH&Cymbal kit and at those all the filter should work. Then you have the "Trigger" types and the "Note on/off" (noticable by the "N" behind the name) types, which i guess are not full editable. I don't know why Yamaha did it this way, maybe the ones are mono-samples, or one layer samples or some are more compressed than the other ones.

Laatst gewijzigd:
Ik was er ook juist achter gekomen. Toch nog bedankt voor de moeite!!!

Back