pro mars [monojuup4]

Re: pro mars [monojuup4]

Origineel geplaatst door R-ond
maar wat mag een mono 2osc jupiter eignlijk kosten kan me voorstellen dat deze toch stukkie beter klinkt
dan bv een plastic sh09/2
Ik dacht dat een SH-09 of SH-2 qua geluid ook wel in de buurt komt van een monofone Jupiter-4, of sla ik de plank volledig mis?

Een SH-09 plastic? Vind ik toch niet hoor, dat ding is vrij vetjes. Ziet er niet bepaald plastic uit ook trouwens.

OKOKOK IK OVERDRIJF
er wordt nogal wat gerept over de jupier 4 laatset tyd mooie bak ook vooral ook dt ie karaakter heeft anders dan een 6 ofso
lijkt me eeen kewstie van wat er onder de motorkap gebeurdt,...niet alleen de looks

de sh09 lijkt me dan nog t minst
'de 101/202 hebben tenminste nog wat xtratjes ,..arp./sequencer
beiden lijken me verder qa klank idem
best goed dus
maar 6x een sh101 is idem een juno 6,...als goed is
is wel vaker een debatje over geweest!

een juup 4 was van andere tyd ook ander electronica dacht ik ,..

t zal mekaar wel niet zover ontlopen qa klank ,..niet eg veel verschillen mbt klankopwekking met denk de name filters ,..
iemand een pro mars naast een sh5/7/evt een 101:engel:

askt miss hebt
zat in een sh 101/202 niet een chip ,..soort van cem ssm ,...dan van roland voor klankopwekking
je ziet op ebay wels die torren voorby komen die ook in svc 350 zitten ,....

de sh09 lijkt me dan nog t minst
'de 101/202 hebben tenminste nog wat xtratjes ,..arp./sequencer
beiden lijken me verder qa klank idem
best goed dus
maar 6x een sh101 is idem een juno 6,...als goed is
is wel vaker een debatje over geweest!
Ik heb een MC-202 gehad en ben momenteel in het bezit van een SH-09 en de 09 klinkt aanzienlijk dikker dan de 202. Het verschil in mogelijkheden tussen een 09 en een 101/202 is niet heel groot. Qua synthese is de 202 het meest beperkt van de drie (slechts één LFO-golfvorm). Het gebrek bij de 09 is een arpeggiator/sequencer maar daar heb ik geen problemen mee aangezien ik hem aanstuur via een Doepfer MCV4 (en die 202-sequencer is toch niet erg handig aangezien hij geen vast geheugen heeft).
Als ik de klank van de SH-09 vergelijk met die van de Juno-60 klinkt de SH 'ronder', iets minder scherp, en voller in het laag.

een juup 4 was van andere tyd ook ander electronica dacht ik ,..

zat in een sh 101/202 niet een chip ,..soort van cem ssm ,...dan van roland voor klankopwekking
je ziet op ebay wels die torren voorby komen die ook in svc 350 zitten ,....
De Jupiter-4 en ook de andere Rolandjes uit die periode (oudere SH's) bestaan inderdaad nog uit 'degelijke' componenten terwijl de 101 en 202 gebruik maken van chips voor de klankopwekking.

Maar goed, de thread gaat over de Pro-Mars. Heeft er iemand ervaring met dit apparaat?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik heb een MC-202 gehad en ben momenteel in het bezit van een SH-09 en de 09 klinkt aanzienlijk dikker dan de 202. Het verschil in mogelijkheden tussen een 09 en een 101/202 is niet heel groot. Qua synthese is de 202 het meest beperkt van de drie (slechts één LFO-golfvorm). Het gebrek bij de 09 is een arpeggiator/sequencer maar daar heb ik geen problemen mee aangezien ik hem aanstuur via een Doepfer MCV4 (en die 202-sequencer is toch niet erg handig aangezien hij geen vast geheugen heeft).
Als ik de klank van de SH-09 vergelijk met die van de Juno-60 klinkt de SH 'ronder', iets minder scherp, en voller in het laag.

De Jupiter-4 en ook de andere Rolandjes uit die periode (oudere SH's) bestaan inderdaad nog uit 'degelijke' componenten terwijl de 101 en 202 gebruik maken van chips voor de klankopwekking.

Maar goed, de thread gaat over de Pro-Mars. Heeft er iemand ervaring met dit apparaat?

pro mars is dus ook dus de 1 stemmige juup 4 same year made
dan met 2osc

Het filter van de promars is super,spijtig van die ene vco, SH-2 is dan toch leuker IMO

nu
Huidig bod: EUR 550,00

--------------------------------------------------------------------------------

Eindtijd: 07-jan-07 13:54:28 CET (3 dagen 23 uur)
Wordt verzonden naar: Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië, Australië
Objectlocatie: Berlin, Duitsland
Geschiedenis: 14 biedingen

sh 2 leuekr ; leg uit wat ister leuker ,..qo mogelijkheden ,...???
kleiner is soms fijner das waar ,...prijs ook :engel:
wordt aardig op geboden voor een 2osc mono ,..
hex;...ist t dezelfde electronica as juup4 ja toch ,...?
ander denk dan de sh line ,...[misschien de sh5/7 niet]:geslaagd:

is geen 550 waard,max 450...

Ja die sh-2 heeft 2 vco's dat zegt al genoeg en hij is ook in het klankspectrum van een sh-5 idd (ook sh-9 ,system 100)

moest die promars effectief 2 vco'shebben (onafhankelijk) dan komt die volgens mij boven de sh-2

Ik heb sh-5,sh2,promars gehad, ik verkies eerst sh5 dan sh2,dan promars.

promars neemt veel plaats in.mooi op foto en catalogus maar int echt lomp..

Pff kweet ni meer telang geleden,sh5 is ua726 voor vco's,ik dacht maar niet zeker de sh2 niet,pro mars weet ik ook ni meer,heb een jupiter 4 ook gehad maar bennenin nooit op gefocust 4 grote voiceboards weet ik nog,die jup 4 is ook mooi in de boekjes maar super lomp als die voor je neus staat,deze klinkt ook super ondanks 1 vco,moest die er 2 hebben,klonk die beter als een jupiter8 denk ik...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door HEXAGON
is geen 550 waard,max 450...

Ja die sh-2 heeft 2 vco's dat zegt al genoeg en hij is ook in het klankspectrum van een sh-5 idd (ook sh-9 ,system 100)

moest die promars effectief 2 vco'shebben (onafhankelijk) dan komt die volgens mij boven de sh-2

Ik heb sh-5,sh2,promars gehad, ik verkies eerst sh5 dan sh2,dan promars.

promars neemt veel plaats in.mooi op foto en catalogus maar int echt lomp..
eiegnlijk heb ik alleen een mc202
gehad vond een teisco 60f mooier klinken
[hebm toen ongeveer daar tegen geruildt toen ,..weetk price wise slechte ruil]

maar sh 5 lijkt me een erg intressante bak ,..mooie style ook grooooooooooot
en duur:D

pro mars heeft zeker 2 osc [onafhankelijk weet ik eiegnlijk niet ?lijktme wel het hel concept ister naar
geen roland mono soo fat as system 100 101+102

Laatst gewijzigd:
eiegnlijk heb ik alleen een mc202
gehad vond een teisco 60f mooier [hebm toen ongeveer dattegen geruildt teon ,..weetk price wise slechte ruil]
maar sh 5 lijkt meee een erg intressante bak ,..mooie style ook grooooooooooot
en duur:D

pro mars heeft zeker 2 osc [onafhankelijk weet ik eiegnlijk niet ?lijktme wel het hel concept ister naar
geen roland mono soo fat as system 100 101+102

pfff nee,die sub vco dikt alles wat aan maar vergeet het,het is niet het effect van 2 ECHTE vco's..

ja mc 202/sh101 is jupiter8 en system 100Msound (idem custo roland filter chip)maar met 3340 CEM's,Jup-8 discreet vco's/100Mook maar met ua726 voorde exponentiele generator.

Hmm ik heb toch liever de 202 als een tiesco (heb ook gehad,Kawai heeft de zelfde) enfin die tiesco klinkt organischer wel,

uitkijken naar de 110f (heb ook gehad)dies is cool,met een screamy statische filter,kan je formant klankjes meemaken,ook 2 vco's! made by ARP haha!,heeft wel een crispy 'cheap' sound

Origineel geplaatst door HEXAGON
pfff nee,die sub vco dikt alles wat aan maar vergeet het,het is niet het effect van 2 ECHTE vco's..

ja mc 202/sh101 is jupiter8 en system 100Msound (idem custo roland filter chip)maar met 3340 CEM's,Jup-8 discreet vco's/100Mook maar met ua726 voorde exponentiele generator.

Hmm ik heb toch liever de 202 als een tiesco (heb ook gehad,Kawai heeft de zelfde) enfin die tiesco klinkt organischer wel,

uitkijken naar de 110f (heb ook gehad)dies is cool,met een screamy statische filter,kan je formant klankjes meemaken,ook 2 vco's! made by ARP haha!,heeft wel een crispy 'cheap' sound

ha,..so roland heeft custom filters in mc202/101 en jp8
had ergens gehoord dat ze idd 3340 cems bevatten [als pro one ]dan kunje de div golfvormen tegelijk aan zetten ,...

teisco = kawai ,..hey!
weetik asje de prijzen bekijk terug opt forum geen gekke bak teisco 110f 350-500 eu
stevig ook sliders [ alleen ppc,s4 pitch en mod. grrrr]

arp sticker schijn met key board sensing temaken te hebben wat ze licensed hadden ,.verder mooie spullen
lets talk mono juup...
Pro Mars Synthesizer 1,995.00
koste toen een promars

SH-1 Synthesizer 995.00

SH-7 Synthesizer 1,895.00
SH-2000 Synthesizer 1,395.00

doe me dan maar een sh7 maar die schijn t iets minder dan de rest of the sh clan te klinken ,...waarom?

:walker: :geslaagd:

de sh-7 is een van de synths die ik nooit gehad heb,naart schijnt laat het filter iets meer door,geen 24db dus,maar volgens een verzamelaar die ik ken is hij niet slecht, of die voor 1500e de moeite is daar twijfel ik aan,ik had mijn sh-5 800e betaalt en dat vond ik al teveel...heb hem voor een weinig meer aan maat van mij collector verkocht.

Sjeeses heren gaat U allebei even op schrijf/spellingles..wor niet goed van al dat gebral hier8o) :dubbel:

Back