minimoog song

dennisb

Ouwe rot
In een andere draad ook al gepost en nav daarvan heb ik m hier gepost. Ik heb alle geluiden op een sample loopje na uit de minimoog gehaald ook de basdrum en hihats, ik heb geen gebruik gemaakt van eq om het geluid zijn originele karakter te laten behouden. Ik ga de minimoog verkopen omdat ik een voyager rack wil halen daarom wou ik een nummer maken met alleen deze mini als ik de voyager heb dan kan ik checken of ze een beetje op elkaar lijken en met welke ik verder wil want allebei houden kan ik me niet veroorloven. Ik luister zelf over krk rp8 en daar komt de bass goed tot zijn recht en in mijn auto en over de koptelefoon ook maar over mijn computerboxen een stuk minder dus laat maar weten waarop je luistert en hoe het overkomt. Hij kan hier gedownload worden http://www.myvision.eu/mini/all-mini by DJDENNISB at gmail dot com.mp3

van die eq is gelogen bedenk ik me net, uit het 303 achtige blaffende geluid heb ik wat laag weggehaald om de bas niet in de weg te laten zitten, mischien dat het net wat te dun is, daar ben ik dus bang voor bij dat laag weghalen maar het wordt zon brij anders.

Klinkt lekker!

Wat betreft je vraag over het laag: ik vind het laag definitie missen. Dat maakt het totaalgeluid vrij "smal". Er zit wel een lekkere groove in!

??
ik hoor gesamplede hihats...wat is dat??
niet uit minimoog
heb je dit nummer ge-multitracked met minimoog?

@radix thanks, ik zal eens kijken of ik met eq nog wat kan doen, op wat voor systeem heb je het afgeluisterd?

@Space, zoals ik aangaf zit er een sampled loopje in om het een beetje strak te trekken, die komt er ongeveer na 30 seconden in. De kick , de 16de closed en offbeat open hihat komen wel uit de moog. Ik heb natuurlijk gedubbed, elke keer een stukkie opgenomen en dan weer met een ander geluid verder

Back