CompactFlash voor iedere synth!??

Het lijkt mij ook interessant! De eerste keer dat ik het opmerkte was een artiekel op www.sequencer.de
Ik heb inmiddels contact gehad met de ontwikkelaar/leveranciers in de ukraine om zo'n pakketje te bestellen.

Nu moet ik het geld overmaken via western union, maar dat voelt niet echt goed.
Iemand ervaring met western union? dan moet ik toch naar zo'n obscuur kantoortje?

kan niet met een creditkaart of gewoon over maken op hun bankrekening. Bad service.
Maar ik ben benieuwd, waar ga je hem inbouwen?

Ik ben net bezig met het inbouwen van een Compact Flash naar IDE adapter in mijn Yamaha sampler, ik merk dat het nogal uitmaakt wel merk/type geheugenkaart je gebruikt. CF is compatible met IDE waardoor er geen chips op de CF/IDE adapter zitten, dus ben je afhankelijk van de controller in de geheugenkaart.

Volgens mij heb je dat probleem niet met deze oplossing, hier zit electronica op die het CF kaartje opdeelt in 1,44MB disk als ik het goed begrijp.

Druid

PS: Zie deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=767666#post767666

* Ik wil hem testen in een Emu Emulator 3 / Korg DSS-1
* Yes! er zit electronica op (hdm-uniflash), die het CF kaartje opdeelt in 1,44MB disk spaces tot max 99 banken geloof ik
* Heb net een mail gestuurd waarin ik schrijf slechte ervaring te hebben met Western Union en dat ik een bic of swiftcode fijn zou vinden ;-)

Stel ik zou ook gewoon een CF tot IDE adapter gebruiken, dan formatteerd hij toch maar tot 1,44?
Hoe werkt dat bij een mpc2000 dan?

Een 1,44MB diskdrive gebruikt geen IDE voor zover ik weet, een MPC heeft dus of IDE of SCSI (of beide).

Druid

Ik zie dat hij toch ook een contactpersoon in Duitsland heeft...:eureka:

!!UPDATE!!

Na mijn vraag ivm geld overmaken via normale banktranfers met bic codes enzo ipv Western Union, heb ik geen reactie meer gekregen. Krijg er toch een beetje een rare smaak bij. Zou het een scam zijn? het ziet er wel geloofwaardig uit op de website.

Western-Union is helaas voor kleine bedrijfjes in die landen het enige alternatief, gezien er gewoon geen deftig banksysteem aanwezig is dat buitenlandse overschrijvingen ondersteunt.

Dus met swift-codes kan je daar niet terecht. Western-Union opzich is wel een groot bedrijf met enkele 100.000 vestigingen.(soms inderdaad in louche nachtwinkels, maar evengoed in officiele kantoren)

Ikzelf deed al geregeld overschrijvingen via western-union met succes, maar je hebt natuurlijk wel het risico dat ze je na geldovermaking niets toesturen. Alhoewel het aan te kopen product in dit geval zo specifiek is, dat ik me niet kan voorstellen dat ze met zoiets de wereld willen belazeren.

Ik verkoop één van mijn producten o.a. online via western-union voor bestellers uit verre continenten, en plaatste op mijn website een toelichting bij hoe je als klant tewerk moet gaan =>

Misschien nog een tip, mail ze dat je één exemplaar nodig hebt ter evaluatie, en dat je ze (indien ok) nadien misschien in massa wilt laten overkomen voor verdere verkoop, dan gaan ze zeker niet foefelen.

Kijk maar eens op deze synthesizer-site uit rusland bij 'prices/how to purchase', die geven het openlijk toe dat je een risico neemt , maar dat er gewoon geen alternatief bestaat.
[URL=http://http://www.geocities.com/rusynth/]

Laat maar iets weten als het gelukt is
Pincher P.

Back