tijd voor de jumpstyle

Origineel geplaatst door elektrovolt
zo makkelijk is jump maken ook weer niet hoor,
ik kwam na een minuut of tien niet verder dan dit:

Jumpbox

ik heb in de kroeg bijzonder veel jump moeten verdragen en ik wou dat alle jump zo klonk als dit! hier zit ten minste een 303 (of iets dat er verdacht veel op lijkt) in!

knal er breaks in (de helft van de tijd heb je geen beat bij jumpstyle), compress het helemaal dood en doe er voordat je moet gaan springen een noise achtige FX in op de 4e tel.

verder doet dit helemaal niets onder voor de commercieele jump, dat kan je op 2 manieren opvatten:
1 dit nummer is zo goed
2 de rest is ook zo bagger

welke manier ik het bedoel zeg ik er natuurluk lekker niet bij :P

Origineel geplaatst door spdk
Verder vind ik het fijn om te weten dat de kids die nu jump luisteren later waarchijnlijk techno of hardcore gaan luisteren en geen r&b of hiphop.

Dat dan weer wel...

hehehe :D

dit is trouwens en korg esx die een xoxbox aanstuurt... vandaar het acid geluidje.

ik heb wel opgemerkt dat de meete jumpstyle het voonamelijk van de combinatie "heel kort en dom melodietje" en een flinke stamp kick moet hebben.

toen laatst iemand met een zelfgemaakt jumptrackje aan kwam zetten constateerde ik dat het helemaal geen jump was, de melodie was te goed en te moeilijk voor het genre...

kortom, houd je melodie zo simpel mogelijk.

Origineel geplaatst door elektrovolt
zo makkelijk is jump maken ook weer niet hoor,
ik kwam na een minuut of tien niet verder dan dit:

Jumpbox
Dit is geen jump, man.:D
Veelste ingewikkeld dit. Haal alle claps weg of zet die op de tel. En meer dan 1 syncoop in de melody is overbodig, :D
Wel lekker nummer als basis trouwens.

*Waar ging deze thread ook alweer over?*

Opa gaat zitten, rochelt eens flink, en begint te vertellen:

Tien jaar geleden draaide ik muziek op een schoolfeestje van 10-jarigen. Kwamen met hun eigen hardcore-cd'tjes en of we die alstUblieft wilden draaien. Helemaal los, met dat raarhaar. Maar na afloop wel: "dank U wel, meneer, voor de goeie muziek..."
Het kostte even, maar dat dansje (met dubbelsprong) had ik uiteindelijk ook onder de knie.

Tegenwoordig geef ik les aan 10-jarigen, en die komen dus jumpend de gang in, doen de draai en verdwijnen in het klaslokaal. Waar China ligt, weten ze niet. Maar vraag ze 20 jumpstylers te noemen, en het komt er zó uit. Die producers zouden mijn salaris moeten krijgen [oh, wacht, ze krijgen al het tien-voudige.]

Dus inderdaad, beoordeel ipv veroordeel, iedere grootheid is ooit geïnspireerd.
Overigens doe ik steevast gabberen op jumpstyle, snappen die kinderen niks van :)

En nu gaat opa weer liggen.

Origineel geplaatst door Searcheon
*Waar ging deze thread ook alweer over?*

Opa gaat zitten, rochelt eens flink, en begint te vertellen:

Tien jaar geleden draaide ik muziek op een schoolfeestje van 10-jarigen. Kwamen met hun eigen hardcore-cd'tjes en of we die alstUblieft wilden draaien. Helemaal los, met dat raarhaar. Maar na afloop wel: "dank U wel, meneer, voor de goeie muziek..."
Het kostte even, maar dat dansje (met dubbelsprong) had ik uiteindelijk ook onder de knie.

Tegenwoordig geef ik les aan 10-jarigen, en die komen dus jumpend de gang in, doen de draai en verdwijnen in het klaslokaal. Waar China ligt, weten ze niet. Maar vraag ze 20 jumpstylers te noemen, en het komt er zó uit. Die producers zouden mijn salaris moeten krijgen [oh, wacht, ze krijgen al het tien-voudige.]

Dus inderdaad, beoordeel ipv veroordeel, iedere grootheid is ooit geïnspireerd.
Overigens doe ik steevast gabberen op jumpstyle, snappen die kinderen niks van :)

En nu gaat opa weer liggen.

:biertje:

Blijf het kinderdisco vinden maar ja..., ieder z'n mening.

Origineel geplaatst door mario
Blijf het kinderdisco vinden maar ja..., ieder z'n mening.

Dat vonden mijn ouders 15 jaar geleden van house ook.

Origineel geplaatst door n303y
Dat vonden mijn ouders 15 jaar geleden van house ook.

Ieder zijn muziek en smaak! :biertje:
Wie zijn wij om te oordelen over muziek die iemand anders een prettig gevoel geeft.
Inderdaad, mijn ouders vonden het ook vreselijk dat ik 15 jaar geleden stopte met celloles en helemaal verslaaft was aan "For Those Who Like To Groove". Voor hen was dat ook hersenloze rommel, en ze lieten dat helaas ook voordurend merken.
Als de tieners van nu zich beter voelen na het Jumpen op Jumpstyle, wie ben ik dan om die muziek te beoordelen.
Ik vond het in ieder geval prachtig dat ik laatst een jonge moeder met een jumpende dochter van een jaar of 10 helemaal los zag gaan op "The House of God". Dan zie ik de overeenkomst.

Maar om de topicstarter te adviseren. Luister veel naar andere jumpstyle, maar luister ook naar oldschool enzo en oude hardcore. Vroeger luisterde ik soms eerst 2 uur naar cd's en daarna ging ik achter mijn pc zitten, dan rolde de muziek er zo uit.. :D Maak muziek die je zelf zou willen horen op de dansvloer!

Elke keer als ik ook maar iets zie of hoor van jumpstyle denk ik..... dit is er al zoooooo lang!!
Moet het toch even kwijt.

Heb in het verleden ook de hardcore -style gezeten (en hoe!). Nu wordt het plots in een nieuw jasje gestoken en krijgt het beesje een andere naam, daarbij is ook het zogenaamde dansje uit diezelfde tijd. Marketing?
Ieder zijn ding maar anderszijds is t ook voor een hele andere doelgroep.
Enfin, the rebirth so relive the happy hardcore 8)

Origineel geplaatst door mario
Heb in het verleden ook de hardcore -style gezeten (en hoe!).

Hoe dan?

Origineel geplaatst door spdk
Lekker slappe thread dit, schreeuwen dat je jump stom vind is net zo goed kudde gedrag als zeggen dat het cool is, lekker meelopen met z'n allen zonder je erin te verdiepen, net of alle jump bestaat uit blije deuntjes, dan vind ik alle hardcore ook bestaan uit gejatte trancedeuntjes met *kuch* stoere hiphop samples. Neem es de moeite om Noiseprovider met bits & bytes te luisteren, dat is ook jump, maar ik heb er geen blije gezelligheid of polonaise in terug kunnen vinden.
I agree!

Vind het nummer 'Coone & Ghost - Pitch Up' anders ook wel leuk

http://www.youtube.com/watch?v=pPTms-pBnR0 Grappige clip ook8)

Origineel geplaatst door 6 trak
sjumpstaajl is gewoon Hardcore meets Trance...

Jip, met stijldansen voor gabbers.

hey alles goed en wel, maar ik ben ondertussen erg benieuwd naar audioschetsjes van Hardcore WV...
bounce je groovez effe dude!:dj:

Back