Hoe omgaan met oplichting via marktplaats?

Origineel geplaatst door Pjotr G
Dus minder ongeschikt maken, en even laten staan en dan weg.
Dat noem jij minder ongeschikt maken? Minder ongeschikt is nog steeds ongeschikt.
Zelfs Bonnie St Clair heeft nog door dat het op deze manier aanpassen partijdig is.

Als je het geschikt wil maken pak dan de eerste post, haal er dan alles uit en zeg even in het kort dat de poster een geschil heeft met iemand anders maar dat het forum hier geen waardeoordeel aan wil geven en de discussie stop zet.

Is dat nou zo moeilijk?

Bedankt voor je feedback Wouter. Punt.

Re: Nou, ik heb hier ook wel een mening over

Re: Nou, ik heb hier ook wel een mening over

gelezen?
mooi.
:r

tja Fuse heeft toch wel een beetje een punt. elders in de thread merkte Hanz ook nog even fijntjes op dat al die slachtoffers van oplichting toch maar geen aangifte deden, een tendentieuze opmerking die impliceert dat het allemaal wel zou meevallen en dat er geen sprake zou zijn van oplichting maar hard blatende klagers. in een andere thread refereerde Hanz recent aan zichzelf als 'de leiding' van het forum en ik denk dat het dan verstandig is je van suggestieve opmerkingen als deze te onthouden.
en laat het nou in het onderhavige geval ook nog eens echt geen zuivere koffie zijn. daar helpt geen moderatortje lief of zeer vaag verhaal van de 'koper' aan.

betreft een Korg triton LE 88 op MP

Vraag

Kan ik je even bellen over deze synth ?

hi
my best price for this Korg is 700 Eur. it work 100% , is in perfect
condition, will come with all the supplied accesories,manuals and original
documents.
for the next 1 year i`m in Spain to test the market (i will shipp the korg
from here)

8o)

Origineel geplaatst door Ethereal
Ik pleit toch enigszins voor een minimale post-quota van 50 posts (bijvoorbeeld) voordat je het marktplaats gedeelte in kunt komen. Jammer voor die enkele aanbieding die je dan misloopt, maar daar hebben we marktplaats.nl dan wel weer voor.. Zo voorkom je de echte handelaren, en de mensen die een slaatje uit het forum willen slaan. Lijkt mij een prima oplossing. Desnoods 25 posts, maargoed, het lijkt mij erg handig.

Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met iemand van het forum, integendeel zelfs, maar ik zou een thread waarin je kunt aangeven dat een deal erg goed is verlopen erg op prijs stellen.. En als er het 1 en ander misloopt, daar ook kunt melden. Ik zou een aantal mensen echt kudo's willen geven voor de manier waarop ze met mijn/onze deal zijn omgegaan, altijd netjes verpakt, binnen no-time binnen.. Maar als het een keer misloopt, buiten jouw schuld om, zou ik dat ook graag willen laten weten.

geheel met u eens
omdat ik ook een goed gelover ben ,..ben ik inderdaad [zonder zn naam te noemen ] in t direct geld nodig verhaal getrapt ,...as dat vaker is gebeurdty kan je dat noteren aan zn broek ,..een dikke - kuddo ,..klef maar werkt wel hoop
:halleluja
respect voor t hele forum ,..want er zijn dr geloofk maar weinig die niet eerlijk en relaxed en soms op rek storten handelen ,..ik ben wel s te laat met versturen ...ach een weekje dat noem ik [mits dr omstandigheden zijn] nog niet en probleem ,..
wel ondertussen ff contacten m,et de ander

spelregels

Extra sectie op dit forum voor scams?

Extra sectie op dit forum voor scams?

De laatste tijd hoor ik meer en meer over synths die aan belachelijke prijzen aangeboden worden. Vanaf je vraagt om duidelijke bewijzen dat het materiaal in kwestie er wel degelijk is (foto van synth + dagblad bvb) of een veilige betalingsmanier wil gebruiken dan knappen deze aanbieders af. Oplichterij maw.
Ik denk dat het geen slecht idee is om hiervoor een sectie op te richten.

Ik vermoed dat er geen extra sectie op het forum bijkomt. Als forum denk ik niet dat je een 'schandpaal'-functie wilt vervullen :)

Wat mis je in de bestaande mogelijkheden om misbruik te melden (tot aan aangifte bij de politie aan toe)?

Als je een scam herkent is het toch goed. Je trapt er niet in, daarmee is het voor mij afgedaan. Als je iets gekocht hebt bij een oplichter (wat niet te hopen is natuurlijk) dan is dat andere koek en dan doe je zoals copini zegt, aangifte.

Back