Hoe omgaan met oplichting via marktplaats?

Voor de volgende keer, je kunt als particulier ook zaken onder rembours verzenden.
Kost dan wel iets meer voor de kopende partij, maar beide partijen weten dan zeker dat de zaken goed geregeld zijn.

Heb ik iig goede ervaringen mee.

Ik had ook ervaring met dezelfde oplichter van Mono. Bij mij was het door een toeval niet mis gegaan, maar de intentie van die persoon was gewoon evil en achterbaks.
Maar het is toch meer een uitzondering.

En dat het forum er niet tussen gaat zitten, is een kwestie van beleid. Het is lullig als je de dupe bent, maar je kan niet verwachten dat het forum er verantwoordelijk voor is. Het klinkt lullig, maar het is eenmaal nooit een goed idee op de bonne fooi zaken te doen....

suc6 ermee

Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het niet mogen klagen... Tja, als het forum geen verantwoordelijkheid neemt voor de transacties, waarom dan wel voor het klagen?

Wout

Amen.....niet de verantwoordelijkheid voor het een afschuiven maar je wel willen bemoeien met het ander.

Ik vind dat een verkoper die de boel wil bedonderen best bekend mag zijn. Sterker nog....het bewust verbieden van gesprekken over dit gedrag lijkt me niet echt legaal. Dan zou je dus dit soort gedrag aanmoedigen?

Re: Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Re: Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Ik vind dat een verkoper die de boel wil bedonderen best bekend mag zijn.

Ik snap op zich wel waar het probleem ligt voor de SF moderators. Want als hier iemand beschuldigd wordt, wie gaat dan controleren of dat terecht is of niet?

Re: Re: Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Origineel geplaatst door etaoin
Ik snap op zich wel waar het probleem ligt voor de SF moderators. Want als hier iemand beschuldigd wordt, wie gaat dan controleren of dat terecht is of niet?

als de omstandigheden met alle argumenten erbij gezegd worden kan men dat er volgens mij best wel uit afleiden...

Re: Re: Re: Re: Re: Hoe gaan we hier mee om???

Origineel geplaatst door dcdent
als de omstandigheden met alle argumenten erbij gezegd worden kan men dat er volgens mij best wel uit afleiden...

Probleem is dat je er dan al vanuit gaat dat beide partijen in het 'conflict' hun zaak keurig netjes gaan beargumenteren. De praktijk is waarschijnlijk dat de ene iets zegt en de ander zo hard mogelijk gaat schreeuwen dat dat niet waar is (en zo over en weer).

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
Voor de volgende keer, je kunt als particulier ook zaken onder rembours verzenden.
Kost dan wel iets meer voor de kopende partij, maar beide partijen weten dan zeker dat de zaken goed geregeld zijn.

Heb ik iig goede ervaringen mee.

onder rembours kan alleen binnen Nederland. in dit geval zit de koper in België.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Inderdaad zo'n beetje elk forum of malinglist kent de bad en good trader alerts............................hier niet

PS ben benieuwd hoe lang deze thread er nog is.
Zolang mensen geen namen gaan noemen blijft deze thread.
Wij willen en kunnen niet voor elke marktplaats aanbieding kijken of ie terecht is. Dat kost gewoon te veel tijd en het forum is er niet alleen maar om zijn marktplaats.

Als je via een papiertje in de supermarkt een brommer koopt en die is gaar, dan is de supermarkt toch ook niet de schuldige? Of wel? Waarom durf je een aankoop via het forum wel blind over te maken en als je iets in een supermarkt koopt niet?

Als elk forum of mailinglist zo'n trader alerts heeft, waarom zou die hier dan nodig zijn? Heeft Marktplaats dat? Gaan die controleren of een advertentie echt is? Ebay? Ebay heeft een feedback systeem.. Nou, die werkt goed... zes sigarenbandjes verkopen en je hebt +6.. dan zal die aankoop van 1000 euro ook wel echt zijn.

Als je zaken doet met iemand moet je altijd opletten.. Verder kan het pakketje ook bij de buren afgegeven zijn dankzij de TPG.. het zijn me een partij apen daar.. En daar kom je dan pas na 2 weken achter.. En nee... ze stoppen echt niet altijd een briefje in je brievenbus..

Ik zou zeggen, gebruik de trader alerts op andere sites of nog slimmer, begin zelf een site www.traderalertsvanhetsynthforum.nl Dan kun jij mensen veroordelen en advertenties controleren. :) Blijkbaar is er markt voor. Succes! Ik ga er dan zeker gebruik van maken... Maar ga het zeker niet onderhouden..

Origineel geplaatst door dcdent
lol! Dit vertrouwen had ik 4 jaar geleden ook nog in mensen, maar als het om geld gaat...

Ik denk trouwens ook dat we veel minder leden zouden hebben als hier constant gevochten zou worden over verkoopdeals. Wie zit daar nu op te wachten? Wie hier komt wil iets leren over synths en toch niet over een deal tussen twee onbekende een x honderd kilometer van je vandaan?

Origineel geplaatst door etaoin

Als nu vele mensen klachten hebben over die persoon mag dat best in
het forum blijven staan hoor. Ik ben niet voor een schandpalen topic uiteraard,
maar het voorkomt een hoop teleurstelling als fanatieke arme mensen bij
zo'n persoon willen kopen.
Zo krijg je niet het had-je-maar-niet-bij-hem-moeten-kopen antwoord.
Als het figuur in kwestie echt onschuldig is laat ie dat wel weten hoor.

En nee... ze stoppen echt niet altijd een briefje in je brievenbus..

Inderdaad. Mijn ADSL-pakket van KPN heeft twee weken op het postkantoor gelegen omdat we geen briefje in de bus gehad hadden. Op een gegeven moment zijn we maar gaan bellen en wist KPN na enig onderzoek een barcode te achterhalen zodat we het konden afhalen. Want officieel geven ze niks af zonder dat briefje...

lijkt mij overigens als je geld hebt over gemaakt naar iemand dat je zn naam en woonplaats hebt
beetje klooien met IP's en weet ik wat kunnen de meesten ook wel
achterhalen waar betreffende gast woont moet te doen zijn
volgende stap: een tandje a-rielekster zijn dan hij ghehe

mijn mening over openbare lynchpartijtjes: doen!

aan de hoogste boom, voor iedereen in de wijde omtrek zichtbaar

Ik moet mijzelf net een beetje tegegenspreken. Het is natuurlijk niet
de bedoeling dat er modder-gooi discussies op gang komen. Dan haakt
iedereen op dit relaxte forum snel af dankzij de grimmige sfeer.

Het kopen van een duur 2de hands apparaat zou ik zelf nooooit per post
doen. Uberhaupt een 2de hands koop vind ik niet slim. Zeker met synths
is het zo dat ze er mint uit kunnen zien, maar van binnen bijna dood zijn.

Mijn naieve jaren zijn dan ook wel voorbij.
Er zijn te veel egoistische mensen in Nederland naar mijn mening.
Wat klinkt dat verbitterd zeg :)

Ik ben al veel meer op het Synthforum genaaid dan op ebay of ah of whatever.
Zelfs 1 keer 40 euro betaald en nooit wat gekregen maar owee als ik een ander behoed hier voor!

Ik ben van menig dat je je intuitie en logisch nadenken niet moet vervangen door controlerende moderators en technisch geimplementeerde controle systemen. Als een stoplicht op groen staat kijk ik nog steeds naar links en naar rechts.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben al veel meer op het Synthforum genaaid dan op ebay of ah of whatever.
..

:erm: Je ZOU toch zeggen dat je na de 2e keer het wel anders zou regelen? Gewoon voor de zekerheid?

Maar goed, blijft gewoon een moeilijk punt: via i-net kopen. Het blijft (helaas) gewoon een risico dat je neemt.. :(

Maar om nu de mod's te gaan afzeiken, omdat het kopen van gear een (paar) keer mis is gegaan vind ik wel wat overdreven.
Punt blijft gewoon dat (mede) dankzij hun het forum opzich bestaat.
En een Marktplaats afdeling MOET er niet bijstaat. (ben er wel blij om hoor!! ;) )

Wees allemaal es een keer positief: vaak is het ook (erg) goed gegaan! :engel:

Lijkt me dat als bij een transactie er iets mis is gegaan waarbij duidelijk is gebleken dat de verkoper z'n kant van verkoopafspraken niet is nagekomen dat die persoon niet meer toegestaan wordt op te koop dingen aan te bieden.
Net zoals in een supermarkt een gast die rotte brommer van hem ook niet meer mag proberen te slijten aan een argeloze klant via een briefje aan de muur.
Of wellicht helemaal gebanned wordt omdat die persoon de regels van het forum met beide voeten heeft getreden.

Kan me ook voorstellen dat als je bij de politie aangifte van diefstal doet die aan het SF kan vragen om de gegevens van de persoon in kwestie in te laten zien. Desnoods via een gerechterlijk bevel.
Zowieso dat ik het SF naief vindt tov de maatschappelijke verantwoordelijkheid die zij heeft.
Als er gezeik om geld is dan kun je het niet maken om je er buiten te houden door absoluut helemaal niets te doen.
Misschien wel erg draconisch om bijv biede partijen te bannen en dat die personen dan alleen terug kunnen komen als ze aantonen dat ze onschuldig waren.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Je ZOU toch zeggen dat je na de 2e keer het wel anders zou regelen? Gewoon voor de zekerheid?

Maar goed, blijft gewoon een moeilijk punt: via i-net kopen. Het blijft (helaas) gewoon een risico dat je neemt.. :(

Maar om nu de mod's te gaan afzeiken, omdat het kopen van gear een (paar) keer mis is gegaan vind ik wel wat overdreven.
Punt blijft gewoon dat (mede) dankzij hun het forum opzich bestaat.
En een Marktplaats afdeling MOET er niet bijstaat. (ben er wel blij om hoor!! ;) )

Wees allemaal es een keer positief: vaak is het ook (erg) goed gegaan! :engel:

Ga jij voor een samplecd een halve dag in de auto zitten?
Je kan toch in het vertrouwelijke nederland gewoon ff overboeken (niet dus)!

Ik geef alleen maar aan dat er naar mijn idee geen verantwoording genomen word.
En dat de oplichters gewoon schamteloos door kunnen gaan!

Back