Prophet 600 vraagjes thread

de prophet 600 heeft software adsr's in tegenstelling tot de P5 die daar chips voor gebruikt: cem3310 en die hebben inderdaad een heel snelle attack.
tegenwoordig hoeven software adsr's niet meer trager te zijn dan hardware, maar in de jaren 80 waren de microprocessors nog niet snel genoeg om al die taken snel genoeg uit te voeren: vergeet niet dat de processor ook nog eens midi voor zijn rekening moest nemen. (toen nieuw).
in de duurdere synths uit die periode staken ze toen 2 processors (vb: de xpander en de prophet t8).
overigens hebben zowel de p5 rev3 als de p600 dezelfde oscillatorchips, goeie (wat mij betreft)
de vca's en de filters van de p600 zijn van iets 'betere' kwaliteit dan bij de p5 wat resulteerd in een properdere maar ook dunnere klank, meestal verkiezen de mensen de p5 klank omdat die 'vetter' overkomt. in de p5's rev1en 2 zitten ssm chips die nog minder stabiel zijn dan de cems en
dus nog ruiger klinken.
zo zie je maar hoe 'slechter' beter kan klinken en andersom!!

ik vind inderdaad het prijsverschil tussen de p5 en p600 overroepen.
de p600 is inderdaad een goeie keuze als je een budgetvriendelijke 'cem' of curtis' analoge bak wil. de p5 is voor wat ie is te duur (de mythe zeker?) en wat helemaal te gek is is wat soms voor de pro-one word gegeven. (toch in vergelijking met wat de p600 maar gaat.)

Ik wil gewoon een Prophet 5 omdat die er cool uitziet, het interesseert me geen ene reet of het rev.3.3 is :D :P dus als je er nog eentje weg wilt doen, ik hoef er ook geen MIDI op...

en snelle envelopes waar is dat nou goed voor, zeker voor als je hardcore maakt ofzo :P

Ik kan ook harpen maken op de 600

Origineel geplaatst door smackos
Ik wil gewoon een Prophet 5 omdat die er cool uitziet, het interesseert me geen ene reet of het rev.3.3 is :D :P dus als je er nog eentje weg wilt doen, ik hoef er ook geen MIDI op...

en snelle envelopes waar is dat nou goed voor, zeker voor als je hardcore maakt ofzo :P

Ik kan ook harpen maken op de 600

Kijk es hier... toevallig zeg! :D

Prophet 600

Prophet 600

Hoy

Ik heb een Prophet 600 staan maar vind het maar niks t.o.v de rest dat ik staan heb.
Tuurlijk met alle respect voor de liefhebbers natuurlijk, wel kijk ik uit naar een Prophet 5 of 10 maar die zijn helaas moeilijk te verkrijgen hier in Belgie toch.
Heb net een 2 jaar oude Korg MS 2000B gekocht voor maar 300 eurootjes
:halleluja
En dit in kombinatie met m'n JP 8000, Ob 12,Korg Trident, yamaha CS 50,Yamaha CS1X,& JX 305:halleluja
m'n Prophet 600 gebruik ik enkel voor wat effekten,ik blijf het wel een mooie synth vinden

Origineel geplaatst door metatron
Gewoon weg doen en iets anders kopen wat je wel leuk vind.

vindt ik ook gewoon weg doen ,..by deze heb je mijn bod 400.- max
omdat ie niet klinkt:D

Prophet 600

Prophet 600

Hoy

Ik was gewoon even aan't rond neuzen op deze steengoeie site en kwam bij Prophet 600 terecht.
En dacht gewoon even mijn eigen mening en ervaring der in gooien over mijn Prophet 600.
Tja heb ik ook al aan gedacht om hem van de hand te doen maar het is en blijft wel een mooie synth.
Nog ff geduld mischien in de toekomst dat ik hem weg doe blijven hopen jongens
:D

Als je het een mooie synth vind moet je hem gewoon houden.
Als je het " een mooie" synth vind, dan kan je natuurlijk ook gewoon een foto maken en deze in je studio neerhangen.

Denk er gewoon even over na en bij twijfel niet wegdoen, steeds als ik namelijk wan wegdoe koop ik het binnen de kortste keren weer terug.

Dan komt het vast goed met jou en je mental note.
:D

Gr. snorie
:gaap:

op ebay duitsland en zeker zwitserland en oostenrijk brengen synths vaak (veel) meer op dan hier.

Re: Prophet 600 vraagjes thread

tips & truukjes? [/B]

Het meest speciale effect verkrijg je door hem het raam uit te gooien!!

We gaan deze synth toch niet overhypen he? Voor de meesten onder ons die twijfelen over aanschaf. Staar je niet blind op de mooie lay-out. Vind het de minste synth die ik ooit bezat

Deze synth haalt het qua klank niet bij een matrix 1000/matrix 6, die de helft goedkoper is.

Re: Re: Prophet 600 vraagjes thread

Re: Re: Prophet 600 vraagjes thread

Origineel geplaatst door Catalunya
Deze synth haalt het qua klank niet bij een matrix 1000/matrix 6, die de helft goedkoper is.

om over na te denken...

en een matrix 1000 of 6r neemt minder plaats in,en is (vooral)stabieler imo...

Back