liefhebbers van de oude tangerine dream

von haulshoven

Ouwe rot
hoi,

ik ben benieuwd hoeveel mensen hier "rondlopen" die van de oude tangerine dream en klaus schulze en aanverwante muziek houden.

laat eens een boodschap achter hier.

Ep.

Zeker te weten, Klaus Schulze is een groot voorbeeld voor mijn eigen muziek.:D

Re: liefhebbers van de oude tangerine dream

Origineel geplaatst door von haulshoven
hoi,

ik ben benieuwd hoeveel mensen hier "rondlopen" die van de oude tangerine dream en klaus schulze en aanverwante muziek houden.

laat eens een boodschap achter hier.

Ep.

ik hou erg veel van hun muziek en ik denk dat ik alle platen en cd's van klaus en td heb,hoewel hun muziek niet voor iedereen even toegankelijk is,
vind ik dat k.s en t.d uitermate creatief bezig waren toendertijd
Tangerine Dream used;Arp,ems,moog,blabla......:coffeemachine!

Ik ook van tangerine dream.
Van schulze toch wat minder,dat lijkt mij te veel op zeit van T.D .
En die was volgens mij alleen te genieten met de nodige verdovende middelen

Na midden jaren 80 wordt T.D naar mijn smaak toch een stuk minder.

Hier nog eentje. Maar ik ben meer van TD uit de jaren 80 t/m 86 (Schmoelling tijdperk)...

Re: leuk

Re: leuk

Origineel geplaatst door von haulshoven
ha al 3.
ook alle drie actief met muziek bezig?
Ik dus wel.

ik ook .....actief grooven...en inmiddels zijn het al heel wat,maar dat wist ik wel...staan een paar leuke filmpjes online van live tangerine dream..manderijnen droom?
En klaus inspireert me al 30 jaar sinds mijn 11 de jaar,naast pink floyd,tangerine en nog vele andere.:okdan:

Heerlijk, die oude Tangerine dream platen. Wat mij betreft is in de eerste jaren van de 70's verschrikkelijk mooie muziek gemaakt. Met name platen als Rubycon, Alpha Centauri en Phaedra zijn ultieme toppers en luister ik nog zeer regelmatig. Het einge probleem aan deze muziek is dat het mijn wensen om oude analoge en modulaire synths te kopen aanzienlijk vergroot.

Ik heb enkele jaren nog eens een film gedownload van ze, ergens uit eind jaren tachtig, misschien wel negentig, maar dat was echt huilen met de pet op. Ik vond er werkelijk niks aan. Dat was wel even een domper. Dat had ik dus beter niet kunnen zien/horen.

Geef mij dus maar begin 70 style!!

Count me in !

De oude Tangerine Dream : Ideaal voor in de file.
Klaus Schulze, TimeWind : Klassieker.

Ze hebben wel tegenwoordig een hele mooi dame in hun gelederen zitten: Linda Spa. Ze speelt naast keyboard ook de saxen en de dwarsfluit. Aanwinst voor de band, echt wel!!!

Phochos:D

Back