Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Keywizz
Candyman,
in het 76 semiweighted toetsensegment zit niet zo veel keuze. Ik zou niet weten of Roland en Yamaha hier producten hebben
Origineel geplaatst door klausito
Volgens mij is er keuze genoeg.
Origineel geplaatst door Candyman
Haha, Kurzweil is geen optie meer gezien mijn ervaringen...
Ik heb een ontzettende hekel aan de plastic klavieren van Korg, als het gaat om synth klavier dan vind ik Roland en Yamaha beduidend beter. Jammer dat de meeste synth klavieren zulke kleine (Japanse) toetsen hebben (dit in tegenstelling tot bijv. de PC2 van Kurzweil, die heeft een synth klavier met grote toetsen) Valt mij op dat de meeste synths uit de '80s ook grotere toetsen hebben dan de synth klavieren van tegenwoordig.
Zoals??
Het enige masterkeyboard dat aan mijn eisen (zie boven) lijkt te voldoen is de nieuwe CME VX7.
zou ik niet aan beginnen ,als we het over plastic hebben dan is dit een voorbleeld hoe het niet moet.Origineel geplaatst door Keywizz
Candyman,
in het 76 semiweighted toetsensegment zit niet zo veel keuze. Ik zou niet weten of Roland en Yamaha hier producten hebben
je had ook geen nieuwe PC2 kunnen krijgen? snap wel dat je hem beu bent, maar er zijn zoveel mensen die dat ding gebruiken en geen problemen hebben...
Ik had wel een nieuwe PC2 kunnen krijgen (echter lange levertijd). Ik vond de PC2 als klankbron tegenvallen en vind 'm erg prijzig om alleen als masterkeyboard te gebruiken. Het klavier was wel precies wat ik zocht. Ik gebruik momenteel een Roland A90 waar ik qua masterfuncties erg tevreden over ben. Ik heb er 1 thuis en 1 on stage, zodat ik alleen met een 2he rackje met module hoef te slepen. De laatste tijd doe ik wat invalklusjes enzo, dus vandaar dat ik een portable masterkeyboard (76 toetsen) zoek met praktisch dezelfde mogelijkheden als de A90. Je zou zeggen kijk eens naar de A70, maar voor zover ik weet heeft deze slechts 64 performances en zijn deze (in tegenstelling tot de A90) niet met een card uit te breiden tot 128.
Origineel geplaatst door Digimod
als je op zoek bent naar dance geluiden dan is de PC2 idd niet de synth , maar voor piano en strings
dan kom je niet om kurzweil heen ..
Dance sounds en andere actuele top40 geluiden haal ik uit een Fantom XR module. De Kurzweil heb ik voornamelijk ook voor de piano sound aangeschaft (de SRX-11 complete piano is niet echt super). Ik vond de piano samples van de PC2 echter weinig dynamiek hebben, heeft waarschijnlijk ook wel met het klavier (semi-weighted) te maken. Had iig meer verwacht van de piano in de PC2 nav de verhalen en recensies.
Origineel geplaatst door toetsenistje
waarom koop je geen sp-76 van kurzweil, gebruik ik ook als master klavier, je kunt nummeriek 128 geheugenplaatsen bereiken, goedkoop en lekker toetsenbord.
Origineel geplaatst door toetsenistje
ik kan vanuit de SP 128 program changes geven, hiermee roep ik de geluiden uit m'n triton op dat werkt perfect, als je meerdere modules tegelijk wil aansturen werkt dat dus niet en ben je afhankelijk van imdedaad 32 midisetups.