Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tot een bepaald niveau kan het zeker... je moet de volgende zaken alvast ff in de gaten houden:Origineel geplaatst door Napole0n
Ik vroeg me af of er trucjes zijn om dat soort geluiden uit een Virus oid te krijgen?
Origineel geplaatst door Eraser127
idd, je zou reFX QuadraSID kunnen testen.
Origineel geplaatst door koekebakker
Het fijne is dat de TI een bitreducer aan boord heeft. Daar heeft de SID chip bijna niet van
terug!
zal ongetwijfeld lekker klinken maar is niet hetzelfde natuurlijk.Origineel geplaatst door koekebakker
Over die blokgolf 'ruis' valt wel iets te zeggen.
Je Knalt gewoon een S&G LFO over op de aplitude en over de pitch...
dan moet je het ook niet vergelijken met de SID...Origineel geplaatst door koekebakker
Het fijne is dat de TI een bitreducer aan boord heeft. Daar heeft de SID chip bijna niet van
terug!

ongetwijfeld zal het lekker klinken maar strict gezien is het niet gelijk en daar gaat het nu toch even om qua vraag?Origineel geplaatst door loveyourjunos
tenminte, ik vind dit altijd comodore -achtig klinken, mijn huis-tuin-en-keuken oplossingen![]()
als het slechts om een octaaf jump gaat dan hoef je daar geen arpeggiator voor op te offeren...Origineel geplaatst door loveyourjunos
* arpegiator op maximale snelheid en range 2 octaven, maak een geluid zonder attack en decay (dus alleen sustain) en speel een (1 stemmige) melodie, je speelt dus automatisch de noot die je aanslaat en de noot een octaaf hoger, als een soort pitch-modulatie met een blokgolf, maar dan op een andere manier.
en dat is? volgens mij bestaat die niet nl.Origineel geplaatst door loveyourjunos
* een karakteristieke vibrato over de lead
zo dus (depth tuning simulatie):Origineel geplaatst door 6 trak
waarbij de depth van de LFO naar de OSC pcies op 1 octaaf is getuned.
Origineel geplaatst door koekebakker
terug!
dan moet je het ook niet vergelijken met de SID...

Concept
The 6581 Sound Interface Device (SID) is a single-chip, 3 voice electronice music synthesizer/sfx generator ...
SID provides wide-range high-resolution control of pitch, tone color and dynamics.
Feautures
* 3 Tone oscilators
Range 0 - 4 kHz
* 4 Waveforms per oscillator
triangle, sawtooth, variable pulse, noise.
* 3 amplitude moderators
range 48 dB
* 3 envelope generators
Exponential response
Attack rate 2 ms - 8 s
Decay rate 6 ms - 24 s
Sustain level 0 - peak volume
Release rate 6 ms - 24 s
* Oscillator synchronisation
* Ring Modulation
Waabij men in dit lijstje vergeet te noemen
In addition to the three voices, a programmable filter is provided for generating complex, dynamic tone colors via subtractive synthesis ...
Het gaat hier om een filter met de mogelijkheden
Low Cutoff frequency (0 - 7)
High Cutoff frequency (0 - 255)
Resonance
filter voice 1, 2, 3
Highpass, bandpass, lowpass, volume
The third oscillator and envelope generator can be used as a source of modulation information for creating vibrato, frequency/filter sweeps and similar effects. The third oscillator can also act as a random number generator for games.
Two A/D converters are provided for for interfacing SID with potentiometers. These can be used for "paddles" in a game environment or as front panel contorls in a music synthesizer. SID can proces external audio signals, allowing multiple SID chips to be daisy-chained or mixed in polyphonic systems.