jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Origineel geplaatst door KiaM
Daar heeft niets mee te maken. Als ik een schilderij van Rembrand zie waar hij duidelijk afwijkt van zijn manier van schilderen dan kan ik zeggen, dit schilderij is niet als schilderij van Rembrand te herkennen.
Als ik deze plaat opzet dan is er niemand die zal zeggen, Hey das duidelijk JMJ.
Dat is het punt.
Begrijp me goed ik keur JMJ niet af, maar ik had het gewoonweg intressanter gevonden als hij een plaat had gemaakt die bol staat van de orginele geluiden ritme's en melodieen, met het duidelijke onmiskenbare geluid van JMJ.
Dat is nu in mijn ogen dus niet zo. Dat is het enige wat ik er aan opmerk. Of het JMJ waardig is vind ik niet eens intressant, de beste man moet doen waar hij zin in heeft. Het is dan ook geen waardeoordeel, snappie?

Kijk naar Kraftwerk, die herken je duidelijk in hun laatste muziek die ze gemaakt hebben.

Of hij doet waar hij zin in heeft valt nog te bezien.
Lijkt mij dat ie knaken zat heeft om zich los te rukken van elke platenmaatschapij ,maar ik krijg steeds meer de indruk dat ie ergens aan vast zit en gestuurd wordt.
Als ik zo Houston bekijk,zie ik iemand op dat podium,die er echt zin in heeft ,die bol staat van de enerie ,en die dat graag overdraagd naar 1.5 miljoen mensen.
Dat is toch een heel ander persoon dan dat vrolijke gedrocht wat op de nieuwe china dvd staat?

De naam Jarre is geld waard.
En daar maken ze daar gretig gebruik van.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld,en welke mensen hem hebben aangezet tot deze wanhoopsdaad.

Stel dat Jarre op een regenachtige dag nou zoiets heeft van,goh ik heb toch geen zak te doen,laat ik weer eens een vet analoog album in elkaar pompen.
Zou het dan niet zo zijn dat voor ie wil beginnen er al 10 inhalige typetjes met contracten in zijn nek staan te hijgen.
Zou ook kunnen natuurlijk.

Hij had dat Teo en Tea eruit moeten halen, Dat is echt weer typisch Frans. Ben bang dat alleen de Fransen dat kunnen accepteren.

Trouwens wees blij dat het niet die typische jarre stijl is. Hij gaat tenminste met zijn tijd mee.
Die ouwe meuk (die overigens mooi is) hebben we wel gehad. Waarom iets maken wat lijkt op ouder werk????? Kan "het oudere werk" alleen maar naar beneden halen

Heeft trouwens wel iets weg van deze band
geinige versie

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Kan "het oudere werk" alleen maar naar beneden halen

Dit geeft het oude werk alleen maar een raar bijsmaakje voor mij, maar ach ik vind het maar imitatie en ik vind het ook nog eens slecht gedaan, dat er dan ook nog een jamba-crazy frog achtige clip bij moet, dan komt het bij er al helemaal niet meer in.

Jarre doet maar en als ie op de hitzone 44 komt vind ik dat fijn voor hem.

chris.

Begrijp me goed ik keur JMJ niet af, maar ik had het gewoonweg intressanter gevonden als hij een plaat had gemaakt die bol staat van de orginele geluiden ritme's en melodieen, met het duidelijke onmiskenbare geluid van JMJ.

JMJ is altijd al een presetten man geweest. En qua melodieen en akkoorden hoor je duidelijk een connectie met bijv Magnetic Fields. Qua synths hier wordt ook gewoon van alles en nog wat door elkaar gebruikt. Van analoge shit tot VA's.

Het punt is hier gewoon dat de 'echte' JMJ liefhebbers een of ander romantisch beeld van de man hebben wat helemaal niet blijkt te kloppen. Ten tijde van Oxygen en Magnetic fields waren de synths die hij gebruikte de enige die er waren. Vind je het dan gek dat hij die gebruikte?
Een vast ritme uit een ritmebox een eminent en een smallstone. En dan moet hij daar 20 albums mee vol zien te maken?

En als je het niet wil kopen zal volgens niemand van wakker liggen hoor.

Daar zit wel wat in , als je deze CD 10x gaat draaien dan kom je ook akkoorden tegen
die Frans Bauer gebruikt :D

Die ouwe meuk (die overigens mooi is) hebben we wel gehad. Waarom iets maken wat lijkt op ouder werk????? Kan "het oudere werk" alleen maar naar beneden halen

Heeft trouwens wel iets weg van deze band
geinige versie

Dat is het probleem ook van Jarre , hij heeft het niet meer in zijn vingers en
hij begint er ook niet aan :Z

Origineel geplaatst door Ramirez

De naam Jarre is geld waard.
En daar maken ze daar gretig gebruik van.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen afspeeld,en welke mensen hem hebben aangezet tot deze wanhoopsdaad.

.

Klopt dus voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, en voor de
fans is deze CD een beledeging , dus ja wat wil hij nu met deze CD ?

of wil hij vertellen kijk al maak je troep mensen kopen het toch wel omdat het van Jarre is :engel:

maar ik had het gewoonweg intressanter gevonden als hij een plaat had gemaakt die bol staat van de orginele geluiden ritme's en melodieen, met het duidelijke onmiskenbare geluid van JMJ.

Zo progressief als Jarre was door iets met synths te doen in de tijd dat gitaren de boventoon voerden, zo conservatief zijn z'n fans die elke keer een herhaling van z'n originele materiaal willen horen ;). (ik plaag maar een beetje, laat dat duidelijk zijn).

Beschouw je Zoolook ook als een JMJ plaat? :P

Origineel geplaatst door Digimod
Klopt dus voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, en voor de
fans is deze CD een beledeging , dus ja wat wil hij nu met deze CD ?

Denk dat je jezelf alleen maar voor schut zet om jezelf te outen als een extremistische Jarre 'fan'. Lekker makkelijk je eigen waarheid verdedigen.
Aan het materiaal kan het niet liggen want de man gebruikt pruttools. :P

Origineel geplaatst door Yoozer
Zo progressief als Jarre was door iets met synths te doen in de tijd dat gitaren de boventoon voerden, zo conservatief zijn z'n fans die elke keer een herhaling van z'n originele materiaal willen horen ;). (ik plaag maar een beetje, laat dat duidelijk zijn).

Jarre progressief? Je weet het mooi te veromantiseren

Deze man is ook progressief. Hij deed weinig met gitaren in een tijd dat deze de boventoon voerden. Heeft toch 200 miljoen platen verkocht, dus ook conservatieve fans!!!
http://www.jameslast.com/de/img/filmmelodien.jpg

Origineel geplaatst door Yoozer
Beschouw je Zoolook ook als een JMJ plaat? :P

Sterker nog,
ik vind Zoolook de beste JMJ plaat die die ooit gemaakt heeft.

wat mij heel erg opvalt op die nieuwe JMJ plaat is dat het bijzondere van JMJ (namelijk de arrangementen en de geluidskeuze tov elkaar) ver te zoeken is, die nieuwe cd is naar mijn mening een 12 in een dozijn plaatje. Makkelijk geproduceerd, weinig spannends in de tracks, en in het genre waarin die zich begeeft vindt ik het ook nog eens heel erg slecht uitgevoerd.

Vergelijk de tracks op de nieuwe cd maar eens met arrangement juweeltjes als souvenir of china of fishing junks at sunset. Daar is geen enkele overeenkomst kwa skills en kwaliteit meer terug te vinden. Dan kun je zeggen dat JMJ met zijn tijd moet meegaan en dat je niet aan de oude tracks moet blijven hangen, maar dat vindt ik onzin. Je kan nog steeds in een stijl van deze tijd je arrangement kwaliteiten en soundkeuze kwaliteiten ten volle naar voren laten komen. Er zijn genoeg artiesten van deze tijd die dat demonstreren.

Ik heb ook eens op het JMJ forum gekeken en daar waren de geluiden ook niet bepaald positief te noemen, dus daaruit concludeer ik, dat de stijl zoals die zich nu profileert in ieder geval bij een groot gedeelte van zijn oude fans niet in de smaak valt.

Als je daarbij optelt de ongelooflijk ongeinspireerde demo filmpjes die JMJ maakt voor bijvoorbeeld Roland (zoals het sh202 filmpje) komt het op mij over dat geld hier een grotere rol speelt dan de artistieke waarde die JMJ voor veel mensen zoals mij vertegenwoordigt.

JMJ is voor mij altijd een groot voorbeeld geweest maar van die nieuwe richting wordt ik toch echt niet vrolijk en zoals saskija ook al zei, hier op het forum heb ik betere tracks gehoord dan wat er op die cd staat, alleen missen bij dat soort tracks de naam en het marketinggeweld erachter waar mensen toch gevoelig voor zijn.

Het album is in Nederland wel goed ontvangen

Attachments

• jarre fanclub nederland.jpg
    jarre fanclub nederland.jpg
    184 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door anoniempje
hahaha hij is leuk, hoe kom je daaraan ?

Euuhhh googlen op foto's jarre en dan een foto editor gebruiken

Het album is in Nederland wel goed ontvangen

Ben jij effe besuikerd!
De dag dat ik zo op de foto ga, is de dag dat je me mag afvoeren in een dwangbuis... :D

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat je jezelf alleen maar voor schut zet om jezelf te outen als een extremistische Jarre 'fan'. Lekker makkelijk je eigen waarheid verdedigen.
Aan het materiaal kan het niet liggen want de man gebruikt pruttools. :P

Ben sinds 15 jaar al geen Jarre fan meer :) en je moet tegen kritiek kunnen als Jarre Fan :duivels:
Klopt de produkie die is goed maar het gaat om de inhoud en dat is echt om te janken =(

Als ik de clip van teo&tea zie, dan zijn er in de demo-scene zelfs betere te vinden.

Kijk maar eens op de site van farbrausch

Probeer CandyTron maar eens en weest verbaast wat er allemaal uit een 64KB executable kan worden gegenereerd. :okdan:

Origineel geplaatst door fuse
JMJ is altijd al een presetten man geweest. En qua melodieen en akkoorden hoor je duidelijk een connectie met bijv Magnetic Fields. Qua synths hier wordt ook gewoon van alles en nog wat door elkaar gebruikt. Van analoge shit tot VA's.

Het punt is hier gewoon dat de 'echte' JMJ liefhebbers een of ander romantisch beeld van de man hebben wat helemaal niet blijkt te kloppen. Ten tijde van Oxygen en Magnetic fields waren de synths die hij gebruikte de enige die er waren. Vind je het dan gek dat hij die gebruikte?
Een vast ritme uit een ritmebox een eminent en een smallstone. En dan moet hij daar 20 albums mee vol zien te maken?

En als je het niet wil kopen zal volgens niemand van wakker liggen hoor.

Ik ben helemaal niet zon fan van Jarre. Maar heeft een paar hele mooie en originele platen gemaakt. Tijdloze muziek, die over 100 jaar nog intressant zal zijn. En daar zit um de kneep dat kun je helaas niet van deze cd zeggen,,..

En nee ik zal hem niet kopen en ikzelf lig daar ook niet wakker van en ja, het is best aardige muziek die het goed zal doen op de dansvloer. Zoals gezegd, ik wil JMJ helemaal niet naar beneden halen en ik voel me ook niet beledigd of teleurgesteld. Ik heb zelden hoog gespannen verwachtingen van iets of iemand.

Maarruh, ik trek nu even een flessie bier open. En ga weemoedig Oxygene draaien :)

;)

Back