jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Origineel geplaatst door quifster
In het geval van JMJ vind ik die nieuwe stijl gewoon niet de goeie kant op gaan. Ik vind die nieuwe cd heel erg slecht.

Ik vind het helemaal niet minder jarre als de rest, en al helemaal niet slecht. hij gaat gewoon met zijn tijd mee en heeft met deze schijf alvast een grote dancehit in het vooruitzicht. Prachtige ibiza laat jou blijkbaar koud. Mij goed eh, maar weinigen hebben dat nog met jou gemeen. Als je liever sids en bliepbloep van vroeger hoort er zijn zo reeds genoeg albums verkocht en nog te koop.

Origineel geplaatst door trancemo6
Ik vind het helemaal niet minder jarre als de rest, en al helemaal niet slecht. hij gaat gewoon met zijn tijd mee en heeft met deze schijf alvast een grote dancehit in het vooruitzicht. Prachtige ibiza laat jou blijkbaar koud. Mij goed eh, maar weinigen hebben dat nog met jou gemeen. Als je liever sids en bliepbloep van vroeger hoort er zijn zo reeds genoeg albums verkocht en nog te koop.

Hij kan wel met zijn tijd meegaan maar er zijn al duizenden voor hem
gegaan en JMJ gaat erachter aan hobbelen van kijk mij nu.
Het is wel allemaal goedkoop wat hij nu maakt en JMJ
vergeet zeker dat er nu meer concurrentie is dan vroeger dus
je mag van geluk spreken dat er überhaupt iemand naar zijn CD gaat luisteren.

ja en nee. zijn muziek is binnenin het genre tamelijk goed. tegelijk iets verfrissend en retro. iets van retrotrance en iets van tuning beats. en is het te mainstream? jarre was vroeger ook mainstream. alleen erg goed in wat ie doet. dat youtubeje is op nog net geen maand reeds 18500+ maal bekeken en heeft 4 sterren. geloof me dan is het een gouden plak binnenkort.

Hoi,

Inmiddels de hele CD gehoord.. Tsja... Moet zeggen dat het achteraan wel iets beter wordt. Vintage vind ik zelfs nog wel aardig. Maar veel meer woorden heb ik er niet voor over. Gelukkig hoor ik hier op het forum beter spul :p

Groeten Sioux

Origineel geplaatst door Sioux
Hoi,

Inmiddels de hele CD gehoord.. Tsja... Moet zeggen dat het achteraan wel iets beter wordt. Vintage vind ik zelfs nog wel aardig. Maar veel meer woorden heb ik er niet voor over. Gelukkig hoor ik hier op het forum beter spul :p

Groeten Sioux

ik ben blij dat sommigen dat zo vinden. niet dat ik dat vind maar het belangrijkste is dat sommigen dat toch vinden

En nou maar hopen die ie geen plagiaat pleegde want het lijkt nogal op Lethal industry van DJ Tiësto. De tekenfilmfiguurtjes lijken nogal op die van de Gorillaz maar dan minder.
Jarre bleef zichzelf maar herhalen en als het zo moet dan maar DJ Tiësto.

Waarom wordt hier beweert dat er op het forum wel betere nummers zijn?

Er zijn hier wel toffe nummers te vinden maar allemaal verkopen ze voor geen meter. En dan heb ik het niet over een commerciele hit maar over het feit dat goede muziek altijd verkoopt. (Slechte ook, maar slechte muziek is nooit tijdloos IMHO)

Denk ook dat bij dit album de muziek toch beter in elkaar zit dat je zo op het eerste gehoor zou denken en dat je er toch wat vaker naar moet luisteren om de 'diepte' hiervan te ontdekken.
Maar ipv daarvan blijven velen steken in een vintage verwachtingspatroon.

Origineel geplaatst door fuse

Er zijn hier wel toffe nummers te vinden maar allemaal verkopen ze voor geen meter. En dan heb ik het niet over een commerciele hit maar over het feit dat goede muziek altijd verkoopt. (Slechte ook, maar slechte muziek is nooit tijdloos IMHO)

Denk ook dat bij dit album de muziek toch beter in elkaar zit dat je zo op het eerste gehoor zou denken en dat je er toch wat vaker naar moet luisteren om de 'diepte' hiervan te ontdekken.

een goede naam verkoopt ook al maak je prut :)

Origineel geplaatst door Digimod
een goede naam verkoopt ook al maak je prut :)

volgens mij is het prut verkoopt ook al heb je een goede naam.

*D

Dus jij vindt dat de nummers die hier gepost worden door medeforummers allemaal slechter zijn als die nieuwe cd van JMJ (zeg je dus in zin 1 ;) ) .
ik denk dat je een beetje in de war bent met marketing geblaat. geeft niks, dat overkomt heel veel mensen.

ik vind het wel jammer dat je je zo laatdunkend uitlaat over medeforummers met dezelfde hobby, muziekmaken.

en de diepte die jij beweert te horen in de tracks na vaker luisteren moest ik ook wel even om glimlachen ;). Al luister ik er 100 keer naar, die diepte ga ik er niet in horen. Heb je dat geleerd op een ZEN cursus? Daar krijg je toch ook van dat soort oefeningen als vind de diepere betekenis achter de kleur rood?

je mag best je mening geven , maar blijf wel een beetje respect houden voor anderen hier, want in die andere threads ook (mensen uitschelden voor paupers, en nog wel meer thread) vind ik gewoon niet zo netjes en totaal onnodig.

doe toch eens gewoon normaal :r

Origineel geplaatst door quifster
Dus jij vindt dat de nummers die hier gepost worden door medeforummers allemaal slechter zijn als die nieuwe cd van JMJ (zeg je dus in zin 1 ;) ) .
ik denk dat je een beetje in de war bent met marketing geblaat. geeft niks, dat overkomt heel veel mensen.

ik vind het wel jammer dat je je zo laatdunkend uitlaat over medeforummers met dezelfde hobby, muziekmaken.

en de diepte die jij beweert te horen in de tracks na vaker luisteren moest ik ook wel even om glimlachen ;). Al luister ik er 100 keer naar, die diepte ga ik er niet in horen. Heb je dat geleerd op een ZEN cursus? Daar krijg je toch ook van dat soort oefeningen als vind de diepere betekenis achter de kleur rood?

je mag best je mening geven , maar blijf wel een beetje respect houden voor anderen hier, want in die andere threads ook (mensen uitschelden voor paupers, en nog wel meer thread) vind ik gewoon niet zo netjes en totaal onnodig.

doe toch eens gewoon normaal :r

Respect houden is de waarheid vertellen hoor.Ik of jouw mening.

Origineel geplaatst door trancemo6
volgens mij is het prut verkoopt ook al heb je een goede naam.

*D

ik heb dyslexie net als Albert Einstein, Wubbo Ockels , Bill Gates etc etc etc :geslaagd:

LOL Quifster krijgt het op z'n heupen.
Niet boos maken he. Is slecht voor je cholesterol. Neem mij en vooral jezelf niet te serieus.

En wat is er mis mee om te onderkennen dat velen hier niet het talent hebben om echt goede dingen te maken. Iedereen weet dat van zichzelf wel min of meer maar dat maakt het nog niet minder leuk om te doen. Alsof op een autoforum iedereen F1 coereur is of zo.

En niemand ligt er wakker van als je dit album niet koopt of wel koopt en ritueel verbrand.
Maar een reden opgeven dat je het niets vind omdat het niet op het oude werk lijkt blijf ik totale onzin vinden.

En ja muziek is altijd nog een gevoelskwestie dus als het niet klikt dan klikt het gewoon niet. Maar als je een eminent nodig hebt om het te laten klikken koop je er zelf een en ga daar je eigen ding mee doen.

Ik vind het bijv. Niet, niet mooi omdat het niet klinkt als zijn oude werkt. Deze muziek trickert mij gewoon niet. Ik vind dat deze muziek niet echt iets "eigens" heeft. Het klinkt als 13 in een dozijn. En dat vind ik wel wat jammer, en zou ik niet hebben gezocht achter Jarre.

bijv. ;)

LOL Quifster krijgt het op z'n heupen.
Niet boos maken he. Is slecht voor je cholesterol. Neem mij en vooral jezelf niet te serieus.
Als we dit soort toontjes nou es vermijdne op het forum, bleef het misschien langer gezellig.

En wat is er mis mee om te onderkennen dat velen hier niet het talent hebben om echt goede dingen te maken. Iedereen weet dat van zichzelf wel min of meer maar dat maakt het nog niet minder leuk om te doen. Alsof op een autoforum iedereen F1 coereur is of zo.

Hoezo onderkennen? Het beoordelen van de cd is aan de doelgroep, waar ik, jij, quifster en popi de clown onder vallen. Ik ben het wat dat betreft eens hoor met quifster. Er loopt hier genoeg talent rond dat betere muziek maken dan dit stukje van Jarre. Wees niet bang, ik schaar mijzelf daar niet onder :frons:

Of moet je een masteraars oor hebben om daarover te kunnen oordelen?

De trance generatie had hem nooit moeten vertellen dat hij 1 van de grondleggers cq van invloed was van het genre electronische cq trance genre.
Nu wil hij op dat voetstuk blijven staan en mee doen.
Denk ik maar hey...

En op zich niks mis mee als hij zichzelf niet wil herhalen, en zijn horizon verbreed.
Iig zal hij niet sterven aan het uitmelken van zijn eigen formule.

Ik vind het eerlijk gezegd ook niks. Als hij nou een opvolger gemaakt had van Zoolook net zoals hij deed met Oxygene....:{

Back