Origineel geplaatst door anoniempje Dit soort house/dance hoorde je standaard op elke Sega Arcade game kast rond 1996, in elk geval vernieuwend dat je er niet meer bij hoeft te skieeen.
T'is idd pijnlijk te horen dit van een grootmeester die ik altijd zo bewonderd heb. Het klinkt echt zoals èèn van de eerste Demo's van een jonge knaak met ambitie. Zelfs geen deftige break of spannend interludium, èèn van de factoren waar hij zo meesterlijk mee voor de dag kwam in al zijn producties.
Ik zou zeggen schoenmaker, blijf bij je leest...
(3 albums verder in dit genre zalt beteren? Suc6 JMJ!)
afkraken...mm...zo erg is mijn reactie niet, het is wat ik hoor
Verwachtingspatronen? Vernieuwen zal hij zowizo en hoe dat moet hij weten, maar geef toe, dat is toch geen opvolger van JARRE hè?
Iets is je smaak of niet, dat is puur persoonlijk. Waar het mij echter om gaat is niet mijn smaak of de smaak van iemand anders, maar het feit dat Jarre 180 graden omgeturnd is. Heeft dat met verwachtingspatroon te maken? Nou en of! Als je een plaat van Tiesto koopt verwacht je toch ook geen klasssiek pijporgel concert of zo? Rond iedere artiest hangt een bepaald verwachtingspatroon. Zo iets heet een eigen stijl hebben.
Dat iemand wat dingen verkent oke. Die lounge albums waren niet mijn ding, maar op zich wel te pruimen. Maar dit album past werkelijk totaal niet bij de man. Echt hoor, ik vind het een meeloper. Werkte hij al een samen met een of andere Japanse DJ, nu wil hij wil er weer perse bijhoren maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal wat zielig worden. Hij is geen Tiesto of Armin en dat zal ie nooit worden ook.
Ik ben gewoon, als die hard fan van het eerste uur, zwaar teleurgesteld in Jarre. Ik denk bij nader inzien zelfs dat ik het album niet koop. Dan maar geen complete collectie. Ik zou het jammer vinden als ik de productie van een volgend gedrocht help meefinancieren.
Ben ik negatief: ZEKER WETEN !!
Ik heb het hele album inmiddels twee keer helemaal geluisterd en vond werkelijk niets, maar dan ook niets, terug van z'n oude stijl. Hadden we al Jarremix, Odyssey through O2 en de slam en gat decor mixes + wat andere cd single zooi, nu hebben we echt een album wat totaal "vernieuwend" is. Hier staat namelijk helemaal niks herkenbaars meer op.
De track "vintage" waarvan de titel doet vermoeden dat het nog iets heeft van vroegah, is helemaal een uiterst commercieel gedrocht waarvan ik vermoed dat dit de volgende single wordt. Toegegeven: Op elk Jarre album staat wel een "Top 40" getint trackje. Rendez-Vous 4, Chronologie 4 etc. In zovere kun je misschien nog spreken van iets herkenbaars.
De track "chatterbox" krijg ik niet voor elkaar helemaal te luisteren. Ik trek dat gewoon niet. Een aaneenschakeling van bliep bliep herrie. En van "partners in crime 1" word ik bloednerveus. Wat een irritant drumloopje zit daar in.
Maar goed. Ik draaf door. Wie weet haalt iets de hitparade wel en krijgt hij een nieuwe schare fans. Er staan wel wat tracks op die wellicht succesvol zouden kunnen zijn. Ik snap ook wel dat de man geld moet verdienen. Dat moeten we allemaal om te eten, maar ik had gehoopt op een wat beter toegankelijk album voor zijn oudere fans.
Smaak is en blijft iets persoonlijks. Gek genoeg heb ik niets tegen dance, maar het is gewoon het feit dat juist "mijn" Jarre dit maakt.
Veel mensen vinden het een leuk album. Veel plezier. Echt !!
De echte vraag is niet of dit een goed Jarre-album is maar een goed album in zijn algemeenheid. Op zich hou ik het meest van de klassieke Jarre-sound, maar als hij fantastische dingen kan maken buiten zijn oude vertrouwde sound zou ik net zo blij zijn. Het probleem is dus dat Teo en Tea een 13-in-een-dozijn dance-nr is dat al na een paar keer draaien irritant wordt. En de hele CD is gewoon uiterst matig, er lopen op dit forum veel betere musici rond. Als Teo en Tea onder een pseudoniem zou zijn uitgebracht hadden maar weinig mensen de CD aangeschaft.
Zou me niets verbazen als die remix door blackhole is gemaakt.
Want die vocals hebben een hoog steenkolen gehalte.
Het lijkt me juist een slimme (commerciele) zet om er ook meteen een club nummer door een gerenommeerde artiest bij te doen. (hoezo flamebait?)
Maar dat staat hier garant voor 5 pagina's gezever en een moderator die er maar een slot op mietert.
En wat muzikaliteit betreft. Je hoort gewoon zat bekende stijlen terug. Het is alleen niet meer alleen maar analoge synths. De akoorden en melodieen zijn helemaal niet zoveel veranderd.
En er zitten ook steeds weer nieuwe themas achter nummers.
Ik wist niet dat JMJ nu Roland presets maakt, deze man heeft nog wel mijn "liefde" voor synth's opgewekt.........ik ga maar snel even OXYGENE luisteren.
poef..dis ff schrikken..luisterde vroeger op weg naar de skivakantie altijd de synthesizer greatest tapjes...dat was lekker warm gepruttel. Nee dit is het echt niet..Doe dan maar een track van Vengeance ofzo, dat is kwalitatief tenminste hoogstaand. Had er wat anders van verwacht. Het heeft aan de andere kant ook wel weer wat dat hij #botsauto# house is gaan maken
Daar heeft niets mee te maken. Als ik een schilderij van Rembrand zie waar hij duidelijk afwijkt van zijn manier van schilderen dan kan ik zeggen, dit schilderij is niet als schilderij van Rembrand te herkennen.
Als ik deze plaat opzet dan is er niemand die zal zeggen, Hey das duidelijk JMJ.
Dat is het punt.
Begrijp me goed ik keur JMJ niet af, maar ik had het gewoonweg intressanter gevonden als hij een plaat had gemaakt die bol staat van de orginele geluiden ritme's en melodieen, met het duidelijke onmiskenbare geluid van JMJ.
Dat is nu in mijn ogen dus niet zo. Dat is het enige wat ik er aan opmerk. Of het JMJ waardig is vind ik niet eens intressant, de beste man moet doen waar hij zin in heeft. Het is dan ook geen waardeoordeel, snappie?
Kijk naar Kraftwerk, die herken je duidelijk in hun laatste muziek die ze gemaakt hebben.
Origineel geplaatst door KiaM Daar heeft niets mee te maken. Als ik een schilderij van Rembrand zie waar hij duidelijk afwijkt van zijn manier van schilderen dan kan ik zeggen, dit schilderij is niet als schilderij van Rembrand te herkennen.
Als ik deze plaat opzet dan is er niemand die zal zeggen, Hey das duidelijk JMJ.
Dat is het punt.
Begrijp me goed ik keur JMJ niet af, maar ik had het gewoonweg intressanter gevonden als hij een plaat had gemaakt die bol staat van de orginele geluiden ritme's en melodieen, met het duidelijke onmiskenbare geluid van JMJ.
Dat is nu in mijn ogen dus niet zo. Dat is het enige wat ik er aan opmerk. Of het JMJ waardig is vind ik niet eens intressant, de beste man moet doen waar hij zin in heeft. Het is dan ook geen waardeoordeel, snappie?
Kijk naar Kraftwerk, die herken je duidelijk in hun laatste muziek die ze gemaakt hebben.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.