jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Origineel geplaatst door Prophet
Bwaa...Hij heeft gewoon TIESTO zien staan met 17.000 man en de allerhipste lazershows en ziet zichzelf daar nu ook al gaan staan en wil daarom naar dat genre. Maar dat gaat 3 albums duren eer het dat niveau zal halen, en dan nog..twijfel ik of dit ooit goedkomt deze richting. Daarmee ik al aangaf, schoenmaker blijf bij uw leest!

PS:met alle respect voor zijn pioneerswerk in zijn vroeger genre is hij altijd opzoek geweest naar de ultieme EGOtrip en dat is wat nu primeerd boven de muziek(vermoeden..) en dat stoort me nog het meest van al.

Ne Jaarrefan van vruuger :kont:

Jarre denkt ook beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen :) de fans kopen
het toch wel omdat mijn naam erop staat :engel:
Ik zal die TIESTO even laten zien wat muziek maken is , wat denkt die gast
uit Holland wel :D

Ik denk dat Jarre het nieteens interesseert wat een ander van zijn muziek denkt... Hij is al 25 jaar een betekenis heeft meer dan 70 miljoen albums verkocht. Hij doet dit alleen nog maar voor zijn lol. Tiesto voor zijn brood.

En wat maakt het allemaal uit of Jarre playbackt of niet, zijn muziek blijft werelds en zijn shows prachtig.

En nu even ophouden over het laatste album dat hij slecht is, hij is anders dan anders, maar het blijft nog steeds Jarre-muziek die je hoort.

Phochos:D

Origineel geplaatst door e-vert
Hoe kan je in godsnaam een synthesizer god vergelijken met een broekie??? Iemand die de synthesizer muziek heeft ontdekt vergelijken met iemand die Jarre nadoet. Want dat is wat Tiesto doet. Toen ik een keer een show van Tiesto zag dacht ik gelijk aan Jarre qua visualisatie. Wat Tiesto nu doet deed Jarre al in 1981 in China.

JMJ is nooit een synthesizer god geweest dat is Kitaro , JMJ heeft veel geluk gehad,
zijn vader was al Componist en daarom kon JMJ synths kopen van pa zijn geld :)

Ik denk dat Jarre het nieteens interesseert wat een ander van zijn muziek denkt... Hij is al 25 jaar een betekenis heeft meer dan 70 miljoen albums verkocht. Hij doet dit alleen nog maar voor zijn lol. Tiesto voor zijn brood.

onzin , natuurkijk vind hij het belangrijk wat andere van zijn muziek vinden.

Origineel geplaatst door Digimod
JMJ is nooit een synthesizer god geweest dat is Kitaro , JMJ heeft veel geluk gehad,

Hij is overigens wel klein begonnen, met een Eminent Orgel, een guitaar, een drumstel en wat later zijn eerste synth, een EMS Synthi AKS. Volgens mij heeft hij daar toch wel voor moeten werken en heeft hij niet zomaar geld gekregen van zijn vader om synths te kopen, hij woonde bij zijn moeder en niet zijn vader (daar schijnt hij een hele tijd ook geen contact mee gehad te hebben).

Phochos:mega:

BTW: Tiesto is nooit beginnen zweven t.o Jarre raakt nauwelijks de grond, al denk ik dat het nu niet meer lang op zich zal laten wachten....;)

Origineel geplaatst door phochos
Hij is overigens wel klein begonnen, met een Eminent Orgel, een guitaar, een drumstel en wat later zijn eerste synth, een EMS Synthi AKS. Volgens mij heeft hij daar toch wel voor moeten werken en heeft hij niet zomaar geld gekregen van zijn vader om synths te kopen, hij woonde bij zijn moeder en niet zijn vader (daar schijnt hij een hele tijd ook geen contact mee gehad te hebben).

Toen Pa Jarre hoorde wat voor een muziek zijn zoon had gemaakt voor de film
Les granges Brulees schrok hij zo dat hij zijn zoon geld gaf
om behoorlijke synths te kopen maar dan moest JMJ wel beloven om
nooit meer filmmuziek te maken :dubbel:

Toen Pa Jarre hoorde wat voor een muziek zijn zoon had gemaakt voor de film
Les granges Brulees schrok hij zo dat hij zijn zoon geld gaf
om behoorlijke synths te kopen maar dan moest JMJ wel beloven om
nooit meer filmmuziek te maken :dubbel:

Dat is natuurlijk ook mogelijk, want er zit een dijk van een verschil tussen Les Granges Brulées en Oxygene en een tijdbestek van maar 3.5 jaar.

Phochos:D

Het zal ooit nog wel goed komen zeker, ik vind alleen ook al heb je het geldniet nodig; 'een experiment zet je gewoon niet op plaat'
En het feit dat niemand hem durfde zeggen alvorens deze cd te persen vind ik ofwel, leedvermaak ofwel, bang voor zijn autoriteit geweest.

Hoe kan je in godsnaam een synthesizer god vergelijken met een broekie??? Iemand die de synthesizer muziek heeft ontdekt vergelijken met iemand die Jarre nadoet. Want dat is wat Tiesto doet. Toen ik een keer een show van Tiesto zag dacht ik gelijk aan Jarre qua visualisatie. Wat Tiesto nu doet deed Jarre al in 1981 in China.

Precies daarom is die laatste van JMJ zon tegenvaller, juist in dat opzicht dus.
Staat nu zelf te doen wat Tiesto hem nadoet?
Tis me wat :)

Maakt dat nou uit?,het gaat erom wat ie ermee heeft gedaan en dat is hele mooie muziek maken !!(vroeger dan he)

Origineel geplaatst door Toneshop
Maakt dat nou uit?,het gaat erom wat ie ermee heeft gedaan en dat is hele mooie muziek maken !!(vroeger dan he)
klopt , heel vroeger

Bedoel je voor de tijd dattie Mac's gebruikt en gewoon met hardware sequencers werkte?

Zou het dan toch allemaal de schuld zijn van die lamme software? :D

Origineel geplaatst door phochos

Gedeeltelijk juist. Want Jarre schreef toen teksten voor Christophe (populaire franse zanger destijds). Maar van enkel die teksten zal het wel niet gekomen zijn. En het is dankzij die Christophe dat Jarre de eminent heeft ontdekt. Christophe gebruikte nl. de eminent veel in de studio. En vermits hij een goede vriend was van Christophe en met hem samenwerkte is het mysterie ook opgelost hoe het komt dat Jarre op een eminent 310 gekomen is. Jarre zelf had toen enkel een farfisa orgel en een VCS3. Ik denk wel dat vader Jarre sponserde, want al voor dat er nog maar sprake was van oxygene reed zoonlief al met een Jaguar. Daar zal de allimentatie van papa Jarre er ergens voor tussen zitten. Dus vermoed ik ook dat hij zijn instrumenten betaalde. En natuurlijk had hij ook een bekwame synth expert om hem te adviseren nl. ene Michel Geiss.

Ik denk ook absoluut dat de tegenvaller Teo and Tea te maken heeft met de hoeveelheid mogelijkheden tegenwoordig. Duizenden vst's, ongelooflijk veel keuze betreft VA's synths. Er is geen grens meer.. Aan de andere kant hoeft dat het ook niet te zijn. Jarre had bijvoorbeeld ook gewoon zijn analoge synths tevoorschijn kunnen halen en daarmee een nieuw album maken. Maarja..

Ik denk ook absoluut dat de tegenvaller Teo and Tea te maken heeft met de hoeveelheid mogelijkheden tegenwoordig. Duizenden vst's, ongelooflijk veel keuze betreft VA's synths. Er is geen grens meer.. Aan de andere kant hoeft dat het ook niet te zijn. Jarre had bijvoorbeeld ook gewoon zijn analoge synths tevoorschijn kunnen halen en daarmee een nieuw album maken. Maarja..

Het is niet zo dat je alles in 1 keer moet gebruiken :) en hoe was het ook weer, het
is niet de keuken maar etc etc

Origineel geplaatst door fuse
Bedoel je voor de tijd dattie Mac's gebruikt en gewoon met hardware sequencers werkte?

Zou het dan toch allemaal de schuld zijn van die lamme software? :D

Hetzou idd kunnen dat hij 'volledig' Native is gegaan en nu lamgeslagen is door al dat gemak.
Less is more....maar in het native verhaal ben al rap de LESS kwijt met al dat overaanbod aan speelgoed.

Misschien wil hij gewoon zichzelf opnieuw uitvinden en staan we straks met zen allen achter een volgend album terug 14jaar te wezen, verwonderd. Laat ons hopen.

PEACE :halleluja

Hij heeft gewoon een midlife cirisis.. Hij wil nu goed voor de dag komen bij de dancing chick's..

Origineel geplaatst door Arv
Hij heeft gewoon een midlife cirisis.. Hij wil nu goed voor de dag komen bij de dancing chick's..

Of een Midifile crisis :D

Back