Forumindeling

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yoozer

vorbei
Nou keek ik even toevalligerwijs over wat Pim over de ION had neergezet, en nu viel 't me op dat er nog maar 2 recente draded stonden. Beetje jammer. Ik heb de rest van T&T-hardware even doorgezocht en er zit een hoop spul bij dat gewoon in Klank, Geluid en Theorie kan; de rest zou in Studio Algemeen kunnen. Bij software - tja, wie gebruikt er tips & tricks bij software, behalve als je XP wilt strippen voor audio of een vraag hebt over Cubase?

Mijns inziens kan die kennis die nu in T&T zit beter herverdeeld worden over andere fora waar deze vragen ook langskomen en gewoon blijven staan. Minder gedoe met zoeken, minder onderverdeling, en minder kans op een dood gedeelte van het forum. Het zal natuurlijk niks bijdragen aan optimalisatie, maar als je alles tot zo ver opsplitst dat mensen niet verder kijken en 't gewoon bij een algemenere mikken zodat nooit iemand die tricks te zien krijgt is het gewoon jammer.

Ook heb ik nog een revolutionair idee om de Marktplaats-afdeling te redesignen (wat efficienter zonder onduidelijker te worden) maar daar kom ik pas mee als ik het zelf techisch zou kunnen realiseren (scheelt een hoop uitleg en discussie over 'is dat technisch mogelijk/wenselijk). Het idee is namelijk dat een forum niet voor -alles- geschikt is en dat advertenties in de MP vrij snel verdwijnen (en je moet dus veel te frequent schoppen wat zowel irritant is voor de lezers als de advertentiezetters).

Re: Tips & Tricks is een beetje dood.

Re: Tips & Tricks is een beetje dood.

Origineel geplaatst door Yoozer
Nou keek ik even toevalligerwijs over wat Pim over de ION had neergezet, en nu viel 't me op dat er nog maar 2 recente draded stonden. Beetje jammer.

Dat viel mij ook vies tegen. Wij zijn hier toch niet met alleen maar preset gebruikers?

Ik dacht van niet! ;)
Maar ik heb niet het idee dat ik van die aardschokkende dingen ontdek... (misschien is dat ook wel zo).
Plaats mijn synth / sound design dingetjes meestal in de "klank, geluid en theorie" subsectie.

Origineel geplaatst door Hanz
Maar ik heb niet het idee dat ik van die aardschokkende dingen ontdek...

Misschien dat je de volgende keer wel iets geweldigs ontdekt. In feite is het niet belangrijk om 'aardschokkende' dingen te ontdekken.
Het is juist voor de beginners erg leuk om kleine, eenvoudige edits op synths uit te voeren. Tips en Tricks kan daar een belangrijke rol in spelen.

Vindt dat idd ook, een simpel weetje voor de 1 is een aardverschuiving voor de ander. Posten die Tips & Tricks!

Nieuw Subforum "Akoestiek"

Nieuw Subforum "Akoestiek"

Is het misschien een idee om in de Midi en de Studio hoek een subforum te maken waar de akoestiek gerelateerde topics inkunnen!!

Ik merk dat er veel belangstelling naar het onderwerp is en het duidelijk groot genoeg is een forum mee te vullen!!

Ook begint Hans een beetje de akoeguru van het synthforum te worden en die verdient zijn eigen hoek! ;)

mwah... 't is een uiterst interessant onderwerk, maar ik denk dat het te ver van de synthesizer af staat.
Er is tenslotte ook geen computer-hoekje. En voor soft-synths is zelfs een heel apart forum opgericht...

Dit valt mijns inziens gewoon in de 'overige studio' categorie.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
mwah... 't is een uiterst interessant onderwerk, maar ik denk dat het te ver van de synthesizer af staat.
Er is tenslotte ook geen computer-hoekje. En voor soft-synths is zelfs een heel apart forum opgericht...

Dit valt mijns inziens gewoon in de 'overige studio' categorie.

Hoeveel verder weg van de synthesizer staat "akoestiek" in vergelijking met "monitoring"? :)

En het softsynthforum is natuurlijk geen extern forum dat bij synthforum hoort. Is gewoon een apart initiatief. Ik kan me wel iets voorstellen bij zo'n akoestiek subforum eigenlijk!

Ik kan met er ook wel in vinden.
Maar aan de andere kant snap ik AxiMaxi ook wel.

Het forum wordt op deze manier wel steeds breder.
We kunnen mss ook nadenken over een subforum "gitaren" :duivels:

Gitaar synthesizers zoals ARP Avatar Korg X911
Pedalen voor bijvoorbeeld de Jarre Sound
Gitaarversterkers om je Rhodes, Pianet, Wurlitzer e.d. mee uit te versterken
Midi gitaren

Hebben eigenlijk allemaal wel met synths te maken.

Wat mij betreft is er eigenlijk wel genoeg ruimte in de studio-hoek.
Misschien zouden we op den duur de indeling van de forums wat kunnen actualiseren, da's wel een idee.

En over aparte forums oprichten... tja... dat moet ieder voor zichzelf weten... vrijheid blijheid! ;)
Persoonlijk vind ik dat het niet altijd wat toevoegt, omdat de Nederlandstalige synth / studio 'markt' al niet zo heel groot is, en ik vind het soms best zonde dat bruikbare informatie zo versnipperd of zelfs verloren raakt. Ook omdat regelmatig kleinere forums weer verdwijnen door interne ruzie of gebrek aan interesse.

Er is natuurlijk al een heel groot akoestiek forum in het Engels: www.studiotips.com
Voor zover ik dan een 'goeroe' mocht wezen (dat wil ik meteen even ontkrachten) komt het omdat ik me op dat forum goed heb ingelezen. En natuurlijk op veel andere plekken waar goeie info is te vinden.
De site van Ethan Winer (www.realtraps.com) is ook goed, maar je moet even weten dat hij met een bepaalde commerciele insteek schrijft.

Laatst gewijzigd:
Mooi! Duidelijk!

Ik hoop dat...

Misschien zouden we op den duur de indeling van de forums wat kunnen actualiseren, da's wel een idee.

...dit wel een keer gebeurt, want er zijn forums waarin weinig gebeurd en forums die elkander overlappen! (Ik noem Tips & Tricks, en dan vooral het feit dat er twee studioforums zijn...)

Zou "De Studio en andere zaken" en "Overig Studio" niet aangepakt kunnen worden! De eerste als studio algemeen forum en de ander als akoestiek en inrichting gericht forum!!
Ik verbaas me namelijk over de grote hoeveelheid monitoring/akoestiek en studiobouw en/of inrichting threads, al deze threads duiken lukraak op verschillende plekken op. In Monitoring, in de Algemene Discussie, in de Zelfbouw, in de twee bovengenoemde subfora.. ergens maakt me dit geen hol uit, maar voor liefhebbers van het onderwerp en de grote belang in acht nemend van de relatie tot het onderwerp synthesizer, ben ik van mening dat er werk aan de winkel is voor heren moderators!

Overigens kan bovenstaand betoog gelezen worden als feedback, niet als kritiek anders krijgen we dat geaap weer!

Pze%20Well,%20OK....jpg

Forumindeling

Is het een idee om een aparte Directory/Forum te maken met Mac+ specs en Pc + specs. Nu vallen ze onder hardware maar dat functioneert niet voldoende omdat alle onderwerpen door elkaar heen komen in een draad.

In schema>www.synthforum.nl > Synth Software > PC +specs
---------------------------------
Synth Software

Hardware
PC +geluidskaarten etc.
Mac+geluidskaart etc.

Overige Hardware
Vragen over computerhardware, geluidskaarten etc.

Soft synths
Discussies over softwaresynthesizers door T-CM11

Sequencing
Cubase, Logic, Digital Performer,

Plug-ins
De software matige randapperatuur.

Overig software
Overige onderwerpen met betrekking tot synth-software alhier.

ik vind het geen gek idee eigenlijk, het creëert wel meer duidelijkheid.

Als ik me niet vergis was het 'toestaan' van die twee threads al een soort van toegeving om toch typisch pc-gerelateerde discussies te laten bespreken.:smeris:

Bericht door een moderator:

Klopt, dat soort treads vallen net buiten de beoogde scope van dit forum, maar in dit geval wordt het onderwerp gefaciliteerd in de specifieke threads. En meer dan dat willen we (SF-team) niet qua richting van deze site.

Op zich is het wel een leuk idee, maar er is zoveel te doen op PC en Mac gebied dat ik me het wel afvraag of het niet tot meer vervuiling leidt van het forum. Ook omdat er al verschillende andere forums zijn die over PC's gaan. Misschien alleen niet zo specifiek over PC's voor muziek.

Forumindeling

Als redelijk verstokt forumganger op diverse plaatsen op internet verbaas ik me over het enorme aantal forums/subforums alhier. Hierdoor ontstaat een hele gefragmenteerde community waarbij sommige forums amper gebruikt worden en discussies over vergelijkbare onderwerpen heel makkelijk langs elkaar heen kunnen gaan in de verschillende fora.

Waarom niet een onderscheid (en dat lijkt me al veel) tussen:

HARDWARE
Synths / Modules
Recording
Computer I/O
Studio / Setup

SOFTWARE
Sequencers
Softsynths
Plug-Ins
Recording

MARKTPLAATS
Te koop
Gezocht
Gezien

ALGEMEEN
Algemene discussie
Tracks
Meets

Nee hoor is juist lekker hier en vooral de subfora zorgen voor orde in de chaos. Het is duidelijk, je weet waar je moet wezen als je een bepaalde vraag hebt, en last but not least is er de bekijk de nieuwe berichten optie.

Nee ik kan het niet met je eens zijn. Dit forum werkt prima, en ik denk juist door de vele subfora.
Maar ja, je moet er wel iets voor doen, en als je iets zoekt dan vraag je gewoon of iemand weet of er al een draadje over bestaat.

Ps. Als ik een draadje begin laat ik me trouwens per @mail op de hoogte brengen of er reacties op zijn gekomen. Iezie piezie :)

Ik geef toe dat er erg veel boards op dit forum zijn, maar zie in de praktijk dat dit geen echte problemen oplevert. Ik heb ook standaard de e-mail notificatie aanstaan, erg handig, kan ik iedereen aanraden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back