Favoriete synth uit je setup

Als ik mijn lijstje van 5 jaar terug bekijk, zijn de yamaha sk30 en juno-6 nog steeds favoriet. Daarbij sinds eergisteren een Kurzweil PC1se en al wat langer de yamaha cs15 en korg ms10. En terug van weggeweest de elka rhapsody 49. Tja, ik kan niet kiezen...

Teisco SX400.. :) Erg lekkere leadjes en synthbrassjes. Heb er ook een Midi-kit in waar ik de nodige dingen kan besturen via CC#
en daarbij heeft een Teisco ook aftertouch en klinkt erg lekker :)

Verder blijft mijn Oasys PCI nog steeds favoriet op VA gebied. Oke wat minder handson.. maar kan zoveel en klinkt nog steeds zeer overtuigend.

Mijn setup is nu -op sequencing en drums na- zo ver gevorderd dat ik geen favoriete synth meer heb. Ik vind ze allemaal top op hun manier, ik zou er geen kunnen kiezen.

Momenteel de sub 37 :)

SH5 en Pro One zijn hier favoriet.. als een lijstje ook mag van fuse, dan wordt het

1: SH5
2: Pro One
3: Oscar
4: Kawai 100F
5: MS20m
6: Voyager
7: Odyssey
8: Octave Cat

bij mij wisselt het maar mijn top 3:

1: Omnisphere 2
2: Virus TI
3: Korg Kronos

Cat helemaal als hekkesluiter?? Toch wel een beetje sneu :P

Tjsa, :D

Tis een brute bak, maar een beetje te onvoorspelbaar en wild voor mij, heb niet echt het idee dat ik iets te vertellen heb als ik er mee aan de gang ga en ik ben toch een beetje een baasje.. :W

SH5 en Pro One zijn hier favoriet.. als een lijstje ook mag van fuse, dan wordt het

1: SH5
2: Pro One
3: Oscar
4: Kawai 100F
5: MS20m
6: Voyager
7: Odyssey
8: Octave Cat

Ik vind het ook een lijstje om over te discussieren :)

De Odyssey staat boven de CAT.
Why?

En nog eentje die me opvalt:
De Pro One staat op 2 en laat de Odyssey ver achter zich.
Wat is/zijn daar jouw argument(en) voor?

Ik ben benieuwd!

Ik heb de Korg Odyssey, de Cat (iig de mijne) is een beetje moeilijk beheersbaar, pitch verandert als je golfvormen gaat mixen, en modulaties kan alle kanten op gaan maar ook weinig voorspelbaar. Verder vind ik de bouwkwaliteit van de Cat ook maar matigjes.

De Cat kan wel leuke bizarre geluiden maken, maar ik blijf t een beetje een raar ding vinden.
De Korg Ody klinkt minder heftig maar kan ik wel goed mee overweg en voelt ook fijner aan.

Wat betreft de Pro One, de envelopes zijn super snappy en laten het filter heerlijk ploppen en klikken op arpeggio's en gesequenste partijtjes, vind hem heerlijk voor bassen maar vooral bubble fx en arpeggios zijn onverslaanbaar. De ody klinkt wel goed maar ik gebruik hem uiteindelijk nooit in mijn muziek, maar de Pro One juist weer heel veel.

Back