Favoriete synth uit je setup

Mijn favoriet is toch wel de Roland Juno-60 (met Kenton Pro DCB). :luv:

Ik gebruik hem momenteel voor zo ongeveer elk synthgeluid (bas, strings, leads, etc.). Simpel doch doeltreffend!

Mijn Favoriet blijft toch wel de Korg Mono/Poly.
Lekkere experimenteerbak voor bassen, drones en weirde sounds.
Zeker in combinatie met een midi-cv converter een heerlijke bak
Ik heb al behoorlijk wat synths gehad, maar deze is altijd blijven staan

Attachments

• korg_monopoly.jpg
    korg_monopoly.jpg
    101,4 KB · Bekeken: 98
Mijn favoriete synth is de Juno60.
Dat is niet mijn mooiste synth, maar toch de favoriet.
Hij is namelijk zeer simpel te bedienen dus geschikt voor live, en studio.
Daarnaast is het eigenlijk mijn allereerste synthesizer..dat telt ook natuurlijk :D
Ow ja...wat ook belangrijk is: hij is polyfoon en NIET duur :D

voor mij toch de arp omni synth, compleet met de strigns , makkelijk te bedienen zit weinig mogelijkheden en toch weer heel veel , de trigering van de tonen is wel het aparts .
als de bas wordt gespeelt wordt de synth ook telkens getrigeerd , kan je aparte polyfoniese wave geluiden mee maken ,is wel tegelijk de beperking van de omni , omni 2 is volgens mij anders getrigeerd

the sound ervan vindt ik wel super:luv:

Origineel geplaatst door dione
Als ik er 1 moet noemen : Andromeda..
Op de voet gevolgd door de SE1-x..

kan me helemaal voor stellen [ staan allebei by een vreind van me ! top hoor ]

knoppen goede sound en doeltreffend watt je wil zie je en draai je en hoor je
[kan met de andromeda nog wels anders uitpakken ...]

maar mijn edenk nog steeds cs30 pak m vaak as eerste erby
lol eg
drumachine eraan

Even wat leven in deze toch wel een van de beste synth-topics blazen.
Want iedereen heeft toch wel een favoriete synth is zijn setup en daarom een onmisbare topic voor het synthforum die al een poosje ten onrechte ligt te verstoffen. :walker:

Die van mij is mijn Access Indigo 2 met op de tweede plaats mijn Roland JD800.

De Indigo heb ik kunnen kopen door mijn ARP Odyssey de eerste versie zwart goud te verkopen en ondanks dat de ARP een fantastische synth is heb ik van deze ruil nog geen dag spijt gehad want de veelzijdigheid van de Indigo is zo groot en verbaast me elke keer weer opnieuw, het bedieningsgemak is groot en hij klinkt zooo onwijs lekker zeker voor de muziek die ik maak is hij buitengewoon perfect en hij ziet er natuurlijk prachtig uit met zijn blauwe leds.

Overigens leuk om te vermelden: mijn Indigo is van de toetsenist van de Haagse band Hasselhoff geweest. :okdan:

Ik beperk me even tot het polyfone: op dit moment mijn Juno-60 en op de tweede plaats mijn JD-800 (met string ensemble kaart). Graag had ik mijn Microwave 1 terug gehad maar het is zo'n onding om te bedienen. Stel je voor een microwave 1 in een JD-800 behuizing :{

Ik kies voor mijn Motif XS7. Als ik naar een onbewoond eiland zou gaan en maar 1 synth mee mocht nemen, zou het die zijn. Dit vanwege de enorme veelzijdigheid qua sounds die je eruit kunt halen, de performance opties dat hem zo'n fantastische pingelsynth maakt en omdat hij ook alles aan boord heeft om complete producties mee te maken.

En als ik er 2 mee mocht nemen, ging de Prophet '08 ook mee :) Want een analoge polybak met heel veel knoppen is ook heerlijk.

Momenteel mijn van de week gemidificeerde en gemodde Yamaha cs-01. Hij is zelfs semi modulair met de ms-10 nu, ben er echt blij mee

Heerlijke thread ! :okdan:

Heb maar één hardware synth maar ik hou er echt zo ontzettend van: de MicroKorg. Ik heb er echt al fantastische geluiden uit kunnen halen. En ik vind em er zo lekker uitzien. Prachtig ding!
De negatieve kritiek is deels terecht: voor trial-and-error programming is het idd een onding, maar wie gericht kan programmeren zal er geen moeite mee hebben.

Qua softsynths staat de Tone2 Gladiator op kop. Maar ik hou ook erg van de ImpOSCar, Arturia CS80 en Moog Modular.
De Sixth Month June van Elektrostudio gebruik ik ook regelmatig.

Ik kijk wel nog steeds uit naar iets nieuw (lees: met een usb-poort) met minstens 80% hands-on controle en minimum 3 osc's. En de looks moeten mij ook aanstaan. De Virus voldoet aan de eisen maar is me wat te duur. (maar wsl dat ie er toch ooit komt :-)

Jupiter 6. eigenlijk nog geen een keer gebruikt sinds ik hem heb in een productie. maar wat een geluid.

Oberheim OB-X vind ik op het moment geweldig, SQ80 ook.....die laatste stond ook al in mijn lijstje 03-2007

Back