Favoriete synth uit je setup

favo aller tijden : de Q rack. zware tweede (zoveel patches, zo weinig tijd) : nord micromodular.
favo rompler : yamaha w5 (tijdelijk er even uit), voorganger van de EX-5. 3 global effects en 1 insert per voice, waarbij de 3 globals voor alle 16 kanalen gelden en er 3 aparte inserts te verdelen zijn. delay (ook nog gesynch'd), reverb, chorus/flanger/whatever/distortion, en dan ook nog een van de 30 inserts. ben ik nog niet op een latere synth tegengekomen. oh ja, en dan 32 voices, 4 osc per voice met 'templates'.

ik vraag me af of de motif effect-wise eroverheen komt :). nadeel is wel dat de W5 veel te zwaar is...

Mijn favoriet is nog steeds mijn Cs1x, weinig mensen zullen deze mening met mij delen. Maar ik krijg de geluiden er uit die ik er uit wel hebben, en daar gaat het om , toch?

In volgorde (kan eigenlijk niet kiezen):
- leukste oude bak: Juno 60 op de voet gevolgd door de Pro One
- leukste nieuwe bak: Supernova II op de voet gevolgd door Nord Rack III

Morgen een andere volgorde.....

Nord modular.
Als sequencers ook mee mochten doen dan had de RS7000 er gestaan. Maar da's geen synth toch? :P

1 Korg MS2000r
2 Native instruments Reaktor
3 TX81Z

Favoriete synth uit mijn setup is de laatste synth die erbij is gekomen.....
Mijn Korg Wavestation A/D dus, samen met de Korg Wavestation EX.

De meest vette synth uit m'n setup is de Yamaha CS6r. Toch is dit niet m'n favoriete synth, omdat hij zo verschrikkelijk moeilijk is.

M'n favo synth is (en misschien moet ik me nu heel erg schamen) m'n Quasimidi Quasar (met TRE en Hardcore exp.). Bediening is supersimpel, geluiden zijn leuk en hij is breed inzetbaar, ondanks z'n brakke filters. Heb het ding een jaar of 3 geleden gekocht en heb er nog steeds geen spijt van :)

Deze thread bewijst maar weer eens dat smaken verschillen, en dat je nooit iemand moet vragen "welke synth moet ik kopen?" :D

Ik vind persoonlijk dat mijn Juno 106 tot nu toe de meeste en langst blijvende indruk op me heeft achter gelaten.
Voor dat geld is er geen betere volgens mij. Mijn AN1X die ik toen nog had kwam per direct in de schaduw te staan.

Ze klinkt gewoon heerlijk en kan alle kanten op, ik bedoel het lukt me nog steeds er iets uit te trekken waarvan ik het bestaan niet kende. En dat met relatief zo weinig parameters. Petje af.
En ook zo'n intuitieve interface he, want toen ik hem kocht wist ik echt niet wat b.v. een DCO was of deed. Bij de AN1X werd ik er spelenderwijs niet bepaald veel wijzer op; de Juno heeft mijn oren gewassen en verwend en me ondertussen alle synth basics uitgelegd.

Heel veel respect. Ook voor het design.
Wat dat betreft wil ik de Jupiter 8 ook wel 's op de koffie hebben; zo'n design en specs, dat moet toch goed klinken of niet dan!!
(nouja ik heb gewoon een zwak voor van die gekleurde knopjes op 80's apparaten)

eigenlijk de enige synths die ik ook gebruik dus dan zal dat ook mijn favoriet wezen

mijn TB-303's

Andromeda (poly) Korg 770 (mono)

Back