[ELECTRO] On This Beat (versie 2)

even genieten van pie s trekie , lekkerrrrr:peukie:

Hey hou eens op allemaal... :smeris:

Snap niet dat mensen zich zo druk maken om analoog / digitaal... stelletje Chriet Titulaers.

Maakt U ook digitale Jumpstyle?

Elektro vind ik zo eng.....

Origineel geplaatst door fjoesz
misschien is blowen wat voor je skeletum, wordt je ontspannen van en geeft je een wat ruimere blik op dingen

Ik heb teveel vrienden die al jaren blowen en intussen een beetje a-sociaal verdwaasd door het raam zitten te staren.

Origineel geplaatst door turtel
even genieten van pie s trekie , lekkerrrrr:peukie:

Ja hé ? Heb hem al 20 min aan één ruk door opstaan.

Origineel geplaatst door Septic

Ben er zeker van dat als Pie zich daar op concentreert en wat voeling heeft met Jumpstyle, het resultaat even geslaagd zal zijn.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Deze track is met skills gemaakt.
maarrrrr, het zal vast mogelijk zijn om dit echt te laten knallen, ook met digi spullen...
maar dat doet deze imho nog niet.
Ik zeg niet dat ik beter tracks maak, maar ik weet wel dat ik vettere geluiden maak. en ik weet hoe dat klinkt en ik hoor
hoe dit NU klinkt. niet nadat ie bij weet ik veel wie met zijn gouden handjes lans is geweest...
maar dan vraag ik me af wat er gebeurd als je meteen die dikkere sounds gebruikt en dan langs gaat bij mr goudenhandjes???

Juist, dat bedoelde ik dus. Good as is voor home-recording. Hoor zelfs slechtere dingen op de radio.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic

Elektro vind ik zo eng.....

Jumpstyle, is dat met dr. Snuggles en zo?

snuggles01-v.jpg

"Got to be funky" is ook fijn :)
Vooral het begin vanaf 0:18...

Je hebt trouwens al een apart mapje in m'n media bibliotheek verworven... Petje af 8~

HA! :halleluja:

De 1e keer dat iemand een remix maakt van een PIE track!
Nice job! :okdan:
Hij klinkt ook lekker vies (op een goede manier!!!)
Als ie ooit op een plaat komt, verdient ie ook zeker een plekje daarop!

Cheers,
PIE

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Juist, dat bedoelde ik dus. Good as is voor home-recording. Hoor zelfs slechtere dingen op de radio.

zei ik wat anders dan AO dan?
en slechtere dingen horen is geen argument
zelfs ik heb een plaatje uit, dus dat zegt echt geen zak

home-recording, wat is dat nu weer voor bullshit
ten eerste je hoeft geen master af te leveren, ten tweede blijft je bron altijd belangrijk

begrijp me niet verkeerd, ik wil deze track niet de grond in trappen
ik vind t wel een lekker trekkie :)
hij kan alleen NOG een heel stuk lekkerder klinken

-edit-

... never mind ...

Laatst gewijzigd:
Zit verdomme al de hele dag in mn hoofd :(

Hmmm...Lekker :okdan:

Re: Re: remix

Re: Re: remix

Origineel geplaatst door ruudvee
Hmm, de orginele PIE vind ik een stuk geiler hoor.
Zal wel een gevalletje "smaak" zijn.

Tis ook niet de bedoeling dat ik probeer PIE af te troeven! Laat dat duidelijk zijn.. Ik probeer ook maar wat, gewoon omdat het een leuk nummer was..

R

home-recording, wat is dat nu weer voor bullshit

Tenzij jij thuis een Euphonix of Neve hebt staan denk ik dat het niet moeilijk is om te begrijpen dat er daadwerkelijk auditief kwaliteits verschillen zijn tussen thuis-opnames en high-end producties.

hij kan alleen NOG een heel stuk lekkerder klinken

Inderdaad, door bijvoorbeeld heel de zwik, en dan bedoel ik geen gefoefel met analoge sounds maar gewoon het orgineel zoals het is, door high-end te halen en te processen.
Zo haal je meteen het hoogste niveau wat deze track naar mijn mening wel verdient.
Het grote risico dat je loopt door sounds te vervangen door analoog - tenzij je ze exact weet na te programeren - is dat je de sfeer van de track breekt.
Ik vind de eerste remix een goeie poging, maar mis al meteen dezelfde drive en sfeer. Sorry.

Ik heb de track ook maar eens geluisterd en moet toch concluderen dat ik het geheel wat lafjes en plat vind overkomen. De track op zich is heel netjes, weinig op aan te merken. Maar er zit geen enkele sound in die mijn aandacht er echt bijhoud, lijkt wel of alles zo plat als een dubbeltje is.

Ik ga zeker niet beweren dat het met analoge bronnen beter zal klinken, ik denk alleen wel dat er meer met de gebruikte bronnen gedaan kan worden om hoe het nu klinkt allemaal wat spannender te maken.

Wat mij betreft moet hier een goede masteraar nog hard aan werken. En daar bedoel ik nogmaals niet mee dat het een slechte track is, integendeel. Maar voor zoiets op vinyl kan en spannend is om te kopen moet er gewoon echt nog wel wat werk worden verricht.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik heb de track ook maar eens geluisterd en moet toch concluderen dat ik het geheel wat lafjes en plat vind overkomen. De track op zich is heel netjes, weinig op aan te merken. Maar er zit geen enkele sound in die mijn aandacht er echt bijhoud, lijkt wel of alles zo plat als een dubbeltje is.

Acid, heb jij het nu niet over smaak ? Nou ja, ik ook want ik vinnem ver uisteken boven het gemiddelde.
Verder vraag ik me soms echt af op wat voor monitors er wordt geluisterd als mensen het platjes noemen.
Bij mij klinkt het echt lekker voor het resultaat zoals het is, sorry. Maja, volgens sommigen heb ik beton in m'n oren
:D :D :D

Laatst gewijzigd:
de beste masteraar maakt deze track nog niet zo vet als ie kan zijn. de twotrack blijft de twotrack

het gaat om de BRON en de MIX

daarna maakt rinus in haarlem m vet genoeg voor op plaat hoor, no worries :D

en ja je hebt beton in je oren

in de track worden een stel sounds gebruikt die een bepaald gevoel willen opwekken toch? volgens mij wil je dat met sounds..
hoe de hele track overkomt, daaruit blijkt wat voor gevoel je WIL opwekken. alleen omdat te bewerkstelligen bij de luisteraar mist de track nog wat overtuiging. dat is wat meerdere mensen er op zeggen, elk op hun eigen manier
de mix nog wat te laf, er is meer uit te halen, met gruwelijke analoogjes wordt ie vetter, etc etc
allemaal ideeen die mensen aandragen om de poster hun mening te geven over hoe zij hem nog vetter zouden maken
kan jij wel roepen met je beamix-oren dat t allemaal onzin is, meerdere mensen zijn het met je oneens

mijn mening over de track zou dus zijn. die bas zou analoog mogen voor meer energie, de drums(voorals snare) zou iets directer mogen, meer in de smoel, smeriger. die ene lead vind ik er net iets te veel buiten liggen. alles klinkt vrij braafjes, t mist de ballen die je graag zou willen in deze track

Re: remix

Re: remix

Origineel geplaatst door Arv
nou daar issie dan. geen meesterwerk maar hij rocked wel :D

http://www.strw.leidenuniv.nl/~rvink/PIE_-_On_this_Beat_arv-e_mix.mp3

samples van Pie plus wat analoog bass en synth en drum werk :)

groet, R

rocked idd!
reverb opd e stem is idd net iets te veel naar mijn smaak.
enne... die snare zit net uit het midden. luister hem maar eens op je koptelefoon, beetje irritant.

goede B-side!

Back