Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
) op Origineel geplaatst door jaccis
Hallo allemaal![]()
Wat is het verschil tussen de V-station en de k-station van Novation ? Hebben ze beidde evenveel sounds ?
Zijn de filtertjes van beidde gelijk ?![]()
Origineel geplaatst door travelan
Ik heb wel gelezen dat Novation de V-Station iets anders heeft laten klinken omdat ze anders zichzelf zouden tegenwerken.
Mijn Novation KS Rack kan V-Station presets importeren en die klinken wel iets 'vetter' en voller dan dat ze op de V-Station doen. Ik weet niet hoe dat zit met de K-Station, maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze uiteindelijk dezelfde dingen voor elkaar kunnen krijgen.
Mn soundkaart doet het perfect (96000 kHz), en ik gebruik mijn KS Rack door mijn soundkaart heen dus ik hoor het pas nadat hij verwerkt is in de sequencer etc. De KS Rack klinkt echt gewoon een stuk 'vetter' dan de V-Station an sich. Je kan wel zorgen dat de sounds hetzelfde klinken op de V-Station door ze te tunen, maar dan klinken ze weer vetter op de KS...Origineel geplaatst door Marando
Dat ze 'm met opzet anders zouden hebben laten klinken geloof ik niet. Dat je KS Rack de V-Station presets vetter laat klinken komt denk ik omdat je soundcard minder vet klinkt (of bijvoorbeeld op een lagere resolutie zijn werk doet???).
Origineel geplaatst door travelan
Mn soundkaart doet het perfect (96000 kHz), en ik gebruik mijn KS Rack door mijn soundkaart heen dus ik hoor het pas nadat hij verwerkt is in de sequencer etc. De KS Rack klinkt echt gewoon een stuk 'vetter' dan de V-Station an sich. Je kan wel zorgen dat de sounds hetzelfde klinken op de V-Station door ze te tunen, maar dan klinken ze weer vetter op de KS...

Ik heb de Novation KS5 een tijdje gehad en vond deze absoluut niet vetter klinken, als ik een V-Station patch gebruikte.