K-station en V-station

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hallo allemaal :peukie:

Wat is het verschil tussen de V-station en de k-station van Novation ? Hebben ze beidde evenveel sounds ?
Zijn de filtertjes van beidde gelijk ? :W

Ze klinken (nagenoeg) hetzelfde! :)

Uiteraard zullen er nog reacties komen van synthforumleden die zullen beweren dat de hardware versie veel beter klinkt en dat software nooit zo goed is als hardware en blablablablabla.. ;)

Zitten er in beidde synths even veel sounds, aangezien ik toch wel veel waarde hecht aan presets :D

v-station is de k-station in vst vorm...

het licht een beetje aan je geluidkaart of ie beter of slechter klinkt...

Ze klinken allebei als een natte krant :D

Hier een liefhebber van natte kranten, prima synthje, lekker compact en met een hoop knopjes en schuifjes. Tweedehands zijn ze niet zo duur dus ik zou zeker voor de synth gaan.

-1, dubbelpost (Is verdoemme al een hele draad over geweest)

Ik heb wel gelezen dat Novation de V-Station iets anders heeft laten klinken omdat ze anders zichzelf zouden tegenwerken.
Mijn Novation KS Rack kan V-Station presets importeren en die klinken wel iets 'vetter' en voller dan dat ze op de V-Station doen. Ik weet niet hoe dat zit met de K-Station, maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze uiteindelijk dezelfde dingen voor elkaar kunnen krijgen.

ik heb Vstation en ben er prima tevreden mee, gebruik m voornamelijk voor 1 strijkerspreset en dat alleen was de 50euri waard haha. De arpeggios zijn lekker, prima leads en pads. Wat erg irritant is, is dat ie maar beperkte polyfonie heeft en dat kan hard gaan met presets die voice doubling gebruiken. Daarbij geldt gewoon op=op en uit is de pret, en dan moet je een 2e instance openen...onhandig en onnodig.

je hoort die strijkers in een work-in-progress liedje "so far" (hoe passend.... :gaap: ) op

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=194445

V-Station is leuk, maarrrr echt een draai en tweak-plug

Niet als Korg Legacy ofzo, waarvan de presets al veel dikker klinken
Maar je kan er echt leuke sounds uitkrijgen, je moet er alleen een beetje induiken.

Re: K-station en V-station

Origineel geplaatst door jaccis
Hallo allemaal :peukie:

Wat is het verschil tussen de V-station en de k-station van Novation ? Hebben ze beidde evenveel sounds ?
Zijn de filtertjes van beidde gelijk ? :W

Kan alleen over K station praten, heel leuk portable ding maar hij klinkt wel "novation" VA achtig.... zoals Nova ook zegmaar

Heb nu van Novation alleen nog maar een Super Bass Station want die is echt analoog en dat hoor je wel :okdan:

Origineel geplaatst door travelan
Ik heb wel gelezen dat Novation de V-Station iets anders heeft laten klinken omdat ze anders zichzelf zouden tegenwerken.
Mijn Novation KS Rack kan V-Station presets importeren en die klinken wel iets 'vetter' en voller dan dat ze op de V-Station doen. Ik weet niet hoe dat zit met de K-Station, maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze uiteindelijk dezelfde dingen voor elkaar kunnen krijgen.

Dat ze 'm met opzet anders zouden hebben laten klinken geloof ik niet. Dat je KS Rack de V-Station presets vetter laat klinken komt denk ik omdat je soundcard minder vet klinkt (of bijvoorbeeld op een lagere resolutie zijn werk doet???).

Origineel geplaatst door Marando
Dat ze 'm met opzet anders zouden hebben laten klinken geloof ik niet. Dat je KS Rack de V-Station presets vetter laat klinken komt denk ik omdat je soundcard minder vet klinkt (of bijvoorbeeld op een lagere resolutie zijn werk doet???).
Mn soundkaart doet het perfect (96000 kHz), en ik gebruik mijn KS Rack door mijn soundkaart heen dus ik hoor het pas nadat hij verwerkt is in de sequencer etc. De KS Rack klinkt echt gewoon een stuk 'vetter' dan de V-Station an sich. Je kan wel zorgen dat de sounds hetzelfde klinken op de V-Station door ze te tunen, maar dan klinken ze weer vetter op de KS...

Aangezien ze nagenoeg hetzelfde zijn zou ik toch voor de k-station gaan. Gewoon omdat je die kan vastpakken en omdat het sneller werkt. Gaaf ding wel, zowel de V station als de K station !

Origineel geplaatst door travelan
Mn soundkaart doet het perfect (96000 kHz), en ik gebruik mijn KS Rack door mijn soundkaart heen dus ik hoor het pas nadat hij verwerkt is in de sequencer etc. De KS Rack klinkt echt gewoon een stuk 'vetter' dan de V-Station an sich. Je kan wel zorgen dat de sounds hetzelfde klinken op de V-Station door ze te tunen, maar dan klinken ze weer vetter op de KS...

Blijft raar.. Ik heb de Novation KS5 een tijdje gehad en vond deze absoluut niet vetter klinken, als ik een V-Station patch gebruikte. Het feit dat het een hardware bak is met een heleboel draaiknopjes maakt 'm natuurlijk wel vetter! :D

Ik vraag me af, of te filters van de V-station hetzelfde klinken als die van de K-station ?

Ze zijn een beetje ''modderig'' en dat mag ik wel *D !!!

Ik heb de Novation KS5 een tijdje gehad en vond deze absoluut niet vetter klinken, als ik een V-Station patch gebruikte.

Alleen al voor de polyfonie is het al de moeite waard om aan de hardware versie te denken. Voor de rest is het grotendeels het zelfde.

Omdat je alles realtime kan besturen denk ik dat je uit de hardware versie meer creatieve sounds krijgt dan met de software.

Ik heb ook eerst V-station gebruikt maar ben toch over gestapt naar een KS-Rack, dat bevalt echt 100x beter. Dus als je er één ziet... mee pakken!

;)

Ze klinken allebei redelijk hetzelfde en vooral de geluidskaart zal wat invloed hebben (is al gezegd!!!)

Maar goed, het geluid van de K is maar matig. Het mist iets zodat het net niet vol klinkt. Maar aan de andere kant, het is een synth die zich erg makkelijk laat bedienen en je haalt er erg gemakkelijk lekkere geluiden uit waardoor hij heel erg goed inzetbaar is. Ik vond hem qua karakter wel een beetje hetzelfde als de JP-8000.

Jaccis, jij had toch al een k-station?

Back