travelan
Synth liefde
Ik heb een vergelijking tussen de Novation V-Station (vst) en de Novation KS Rack (hardware). Het is dan geen K-Station, maar de Novation beweert dat op de KS patches van K-Station exact hetzelfde klinken.
Het is niet fantastisch ingespeeld en het loopt niet altijd even mooi mee, maar het gaat om de vergelijking.
Ik heb de eerste 6 patches uit de V-Station gepakt en ze naar de KS gestuurt.
Je hoort eerst de V-Station en daarna de versie uit de KS.
Het is allemaal gemixt in Cubase en de output van de KS is live in Cubase opgenomen. Het geluid van de bijde synths komen dus door dezelfde geluidskaart en ze spelen allebei dezelfde midi track af.
Het is duidelijk dat ze anders klinken. De ene keer doet V-Station het iets mooier, de andere keer de KS. Je kan goed horen dat de KS in het laag wat beter uit de verf komt.
[Edit]
Ow hij heeft de MP3 niet meegenomen, ik heb hem ff geupload.
Download vergelijking
Het is niet fantastisch ingespeeld en het loopt niet altijd even mooi mee, maar het gaat om de vergelijking.
Ik heb de eerste 6 patches uit de V-Station gepakt en ze naar de KS gestuurt.
Je hoort eerst de V-Station en daarna de versie uit de KS.
Het is allemaal gemixt in Cubase en de output van de KS is live in Cubase opgenomen. Het geluid van de bijde synths komen dus door dezelfde geluidskaart en ze spelen allebei dezelfde midi track af.
Het is duidelijk dat ze anders klinken. De ene keer doet V-Station het iets mooier, de andere keer de KS. Je kan goed horen dat de KS in het laag wat beter uit de verf komt.
[Edit]
Ow hij heeft de MP3 niet meegenomen, ik heb hem ff geupload.
Download vergelijking
Laatst gewijzigd:

)

).