Voyager en Evolver stereo

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Uitleggen is wel leuk maar het is mij juist te doen om die prikkeling om er zelf eens wat dieper in te duiken. Hier gaat het over zaken die ik dacht dat tijdens de AES opleiding wel goed uitgelegd zou worden. De basis van wat stereo nou echt is. En dan heb ik het niet over L+R alleen.
En iedereen hier is er elke dag mee bezig onbewust totdat je zelf een keer bij jezelf gaat nadenken wat er nou aan de hand is. (Vandaar die vraag van Dex)

Dan is M/S eq'ing maar het topje van de ijsberg. Want ook dat is geen kant en klare oplossing. Want net zoals sidechain compressie zal het hier nog veel vaker langskomen.
Aangezien die vraag hier wel elke maand voorbij komt en er weer een hele uitleg gegeven wordt zal dat met deze term ook wel gebeuren. En dan zou ik liever zien dat mensen de theorie erachter begrijpen dan het kunstje uit te voeren.

Zowieso is het bespottelijk om te gaan eisen wat iemand zou moeten gaan antwoorden. En wat dat betreft heb ik de vraag gewoon anders geinterpreteerd en probeer ik op mijn manier zo goed mogelijk een antwoord te geven. Dat dat niet iedereen aanstaat is niet mijn probleem. Om nog maar te zwijgen dat ik net zo goed m'n smoel had kunnen houden.

Toon, C738 en dextah,da's allemaal erg duidelijk en bondig,meer heb ik niet nodig...

We kunnen er misschien beter weer geen afzeik thread van maken,we hebben allemaal ons eigen nobel doel waar we heilig van overtuigd zijn, so shake hands and go in peace....:D

Origineel geplaatst door fuse
Zowieso is het bespottelijk om te gaan eisen wat iemand zou moeten gaan antwoorden.

Huh? ik vraag je toch alleen wat? ik geef mijn mening. Ik wil zelf ook wel zoeken hoor, maar dan is dit forum langzamerhand obsolete....

Je kan alles toch op zoeken...
is het niet fijn om iemand te helpen vraag ik me dan af, of moet het voor jouw ook interressant zijn..

quid pro quo...

je wilt dat mensen de theorie weten maar je verteld de theorie niet.. beetje jammer..
Kijk eens wat ik kan en jij lekker niet (zo'n indruk krijg ik dan) en niet de helpende hand.

En voor dat mensen boos worden, dit vind ik.

Alex

Fuse, als ik jouw posts lees, dan hoor ik steeds zo'n diepe mannenstem met veel galm ergens tussen de wolken uit komen ;)

-C-

Origineel geplaatst door fuse
Om nog maar te zwijgen dat ik net zo goed m'n smoel had kunnen houden.

Tja.....wat kan een mens hier nog aan toevoegen.......

Als je iemand wilt helpen dan help je die persoon. Als je dat niet wilt dan reageer je niet.....lijkt me een vrij simpele doch essentiele gedachtegang.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back