ik wil ook niet per direkt alle producers over 1 kam scheren, maar veel hiphop producers of beatcreators, whatever, snappen bijv vaak niks over synthese waarin toch ook een bepaalde logica zit die je terug vind in andere wellicht mixtechnische zaken zoals hoe een filter eigenlijk een eq is/kan zijn. Bij techno en/of dance gerelateerde muziek zal het er niet per ce intelligenter aan toe gaan, maar de insteek van dat soort setups zet de spanningsboog wat ervaring/kennis betreft wel wat hoger dan met de gemiddelde hiphop setup. D'r komt immers meer bij kijken en bij hiphop is er minder vereist voor een goed eind resultaat, ik bedoel hoeveel hiphop producers ken je die geen gebruik maken van samples? zonder dr een software platform in vergelijking te betrekken...ik geloof ook heilig in feit dat niet elke hiphop producer een gearhead is, het gaat immers ook gewoon om die 2bar loop en rest van een track wordt een feit en een sample is al gemasterd tenzij je sample cd's gebruikt. anyway, ik wil niet off topic gaan, my point being, vergeet alle toeters en bellen, kijk naar wat fijn werkt, veel opties is fijn, maar niet per ce fijner voor je workflow wat naar mijn idee de 2000xl ideaal maakt in een hardware omgeving, tis net een cassette recorder voor midi en die sampler die erin zit, die is leuk voor live maar in een studio omgeving geef ik wel degelijk de voorkeur aan andere samplers. In een kleinere setup zal een 4k dan ook de beste hardware optie zijn op dit moment omdat er maar 1 24bit/96khz sample engine bestaat. In een grotere setup met meer randapparatuur zal een een simpele xl met een Z8 een mooi substituut zijn, maar dat zal uiteindelijk ook duurder uitkomen mocht je bijv geen goede ( lees dure ) mengtafel hebben, om het geheel op niveau te houden. Daarom zal menig producer ook makkelijk de software kiezen. Software kan weer integreren met je hele daw mocht je een pc/mac gebruiken.
Ow ja, chop shop...emu ultra serie deed dat ook al, maar mijn hele punt op dat gebied is dat recycle en soundforge ofzo al zoveel fijner/sneller werkt dan editen op welke machine dan ook. Samplen van een draaitafel zal ook altijd beter klinken op een goede geluidskaart of een 24/96 sampler, ik verwed dat samplen naar een asr-x bijv beter klinkt dan een mv...kwestie van ad/da converters en voorkeur (en kennis om die voorkeur te hebben) zoals het S1100 verhaal. Ik weet niet wat die mv kost, maar ik vind t bij voorbaat al te veel, waarom dan geen pc ?
@MB, check studio electronics eens voor synths met ballen
Ow ja, chop shop...emu ultra serie deed dat ook al, maar mijn hele punt op dat gebied is dat recycle en soundforge ofzo al zoveel fijner/sneller werkt dan editen op welke machine dan ook. Samplen van een draaitafel zal ook altijd beter klinken op een goede geluidskaart of een 24/96 sampler, ik verwed dat samplen naar een asr-x bijv beter klinkt dan een mv...kwestie van ad/da converters en voorkeur (en kennis om die voorkeur te hebben) zoals het S1100 verhaal. Ik weet niet wat die mv kost, maar ik vind t bij voorbaat al te veel, waarom dan geen pc ?
@MB, check studio electronics eens voor synths met ballen