Muziek zonder vocalen...minder interessant?

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik maak zelf al jaren muziek als hobby thuis met mn spulletjes...

Vaak als ik wat laat horen aan anderen [die zelf dus GEEN muziek maken], is het eerste wat je te horen krijgt 'He er zit geen zang bij...':[>

Tuurlijk is muziek MET zang bijna het enige wat men om zich heen hoort dus verwacht bijna iedereen dat er een volledig verhaal in zit of desnoods wat zang-sampletjes...

Het is bijna ook niet te doen om muziek anders dan dance zonder enige vorm van vocalen uit te brengen..

Nu is mijn vraag :

Is muziek zonder zang per saldo minder interessant???

nee

Nee zeker niet!
Ik vind bijv. veel van de instrumentale tracks veel interessanter, maar ik denk dat het de vrouwen zijn die op deze planeet bepalen wat commercieel is(lees zang....prove me wrong). Kijk bijv. maar eens in een discotheek daar zal de dj altijd draaien wat vrouwen leuk vinden, de mannen komen dan vanzelf op de stroop af.

Ik geloof dat de laatste jaren al genoeg bewezen is dat zang niet noodzakelijk is voor muziek. Het is echter wel makkelijker om muziek te maken met zang omdat het de track afwisselender maakt. Kijk maar naar de gemiddelde top-40 househit en je ziet dat het bestaat uit een melodietje en een simpel refreintje, leuk basslijntje eronder met een drum en klaar is klara.
Daarom kan een track mij wel verrassen als ik alleen muziek hoor met af en toe een korte schreew. (maar niet niet van one, two, tree, four, lett the bass drop = te standaard).

Back