mpc 1000

Origineel geplaatst door Lotuz
True, maar als je het origineel niet kent, weet je ook niet hoe de sample geflipt is.

Het is trouwens 9th Creation:

http://www.groovecollector.com/groove_guide_item/1/99/1/146/9th-creation-falling-in-love.html

Check "Bubble Gum". :)

mmm, ik houd meer van 95 dan van die echte oldschool. Maar je kan zo horen of een sample geloopt of gechopt is of dat er meerdere samples gebruikt zijn en dat bedoel ik meer. Kijk loopen kan iedereen, maar zelf iets creëeren wat iemand anders niet zomaar zou maken dat is waar de kunst ligt en daarom loop ik zelf ook niet meer eigenlijk.

Het is ook wel eens leuk om een sample te leveren en dan iedereen hem te laten flippen, dan hoor je ook hoe andere over de muziek denken en waarom zij voor die stukken kiezen en jij voor dit stuk.

Op dezelfde site kwam ik trouwens een fragment van Bennie Maupin tegen. Een paar geluiden uit het intro moet jou ongetwijfeld ook bekend voorkomen (Premier/Beatminerz).

Origineel geplaatst door Marvin
mmm, ik houd meer van 95 dan van die echte oldschool. Maar je kan zo horen of een sample geloopt of gechopt is of dat er meerdere samples gebruikt zijn en dat bedoel ik meer. Kijk loopen kan iedereen, maar zelf iets creëeren wat iemand anders niet zomaar zou maken dat is waar de kunst ligt en daarom loop ik zelf ook niet meer eigenlijk

De kunst van het loopen is nu juist een dope loop vinden die anderen over het hoofd zien als ze dezelfde plaat zouden checken. Maar goed, neemt niet weg dat ik veel loopgebaseerde HipHop met voor de hand liggende loops ook nog steeds kan waarderen, anders kan ik veel van de classics zo de prullenbak in gooien. Maar ik vind ook dat iets nieuws creëren uit fragmenten meer met muziek maken van doen heeft dan een loop simpelweg voorzien van wat drums.

Het is ook wel eens leuk om een sample te leveren en dan iedereen hem te laten flippen, dan hoor je ook hoe andere over de muziek denken en waarom zij voor die stukken kiezen en jij voor dit stuk.

Een paar jaar geleden heb ik dat op het ughh.com forum weleens gedaan. Dan krijg je verrassende (en minder verrassende) resultaten te horen. Is misschien wel leuk om hier ook eens te doen.

ja zeker als ik hoor dat jij meer een fan bent van samples zonder drums zal jij meer geneigd zijn intro's en outro's en breaks te pakken en ik zal meer midden stukken nemen.

Maar ik vind loopen een beetje lame, ik bedoel het is niet van jou dan. En ja die kunst die begrijp ik, maar er zijn zoveel platen het is niet zo heel ingewikkeld een dope loop te vinden die weinig mensen kennen, kijk hoe weinig soul heads er zijn. Kijk hoe makkelijk je een oude maffia film kan samplen voor een dope big band loop die niemand kent. En ik overdrijf niet, hoor als je gewoon weet waar je moet zoeken kan je het wel vinden.

Loops zijn ook vaak makkelijker te achterhalen.

Maar dit moeten ze ff schoonmaken, sorry voor de verhalen. Dit is meer een muziek gerelateerd dan mpc gerelateerd.

Maar dit moeten ze ff schoonmaken, sorry voor de verhalen. Dit is meer een muziek gerelateerd dan mpc gerelateerd.

@moderators:

Kunnen de posts vanaf dat fluit-verhaal van beestachtig niet naar een nieuw topic verplaatst worden? Ik vind het wel een interessante discussie, maar het hoort in deze topic niet echt thuis.

Kijk lotuz heeft het wel door.. kijk hiphop gaat nu verder dan 95. we leven goddamnit in 2007.. wees dan ook een beetje innovatief en bewandel niet de paden die iedereen al kent..

koop alsjeblieft een plaat van j dilla ofzo...

mwah afdwalen het is een topic voor de basis van de mpc en er zit een record ingang op om mee te samplen. Daarvoor is de mpc ook gebouwd.

er zitten ook 2 midi in en uitgangen op.. of eten die alleen stof bij jou ;)

Origineel geplaatst door beestachtig
Kijk lotuz heeft het wel door.. kijk hiphop gaat nu verder dan 95. we leven goddamnit in 2007.. wees dan ook een beetje innovatief en bewandel niet de paden die iedereen al kent..

koop alsjeblieft een plaat van j dilla ofzo...

what te fuck is jou probleem? En dan noem jij J Dilla, gast ik heb een plaat van hem. En gozer ik zeg dat ik NIET ZO IN DE OLDSCHOOL BEN, zoals lotuz maar meer in de 95. Dus lul dan niet dat het 2007 is, wat in 95 gemaakt is vind ik over het algemeen beter gemaakt dan recente hiphop (9th's ministrel show bv hij haalt het niet bij de moment of truth cd). En als je zo graag innovatief wilt zijn waarom gebruik je dan geen compleet andere machine, of waarom sample je nog van lp.

what te fuck is jou probleem? En dan noem jij J Dilla, gast ik heb een plaat van hem. En gozer ik zeg dat ik NIET ZO IN DE OLDSCHOOL BEN, zoals lotuz maar meer in de 95. Dus lul dan niet dat het 2007 is, wat in 95 gemaakt is vind ik over het algemeen beter gemaakt dan recente hiphop (9th's ministrel show bv hij haalt het niet bij de moment of truth cd). En als je zo graag innovatief wilt zijn waarom gebruik je dan geen compleet andere machine, of waarom sample je nog van lp.

hehe

tis zoizo lomp om tegen anderen te zeggen hoe ze muziek horen te maken

Hoe ik m'n beats maak, is meestal afhankelijk van het samplemateriaal. De ene keer vul ik de samples aan met eigen gespeelde partijen en in sommige gevallen vervang ik zelfs een sample als ik deze ook zelf kan spelen en het dan beter past in het geheel. De andere keer leent een sample zich meer voor een Premier- of Havoc-achtige beat en dan heb ik aan drums en bas genoeg om er een volledige beat van te maken. Soms chop ik de sample en soms laat ik de melodie in de sample doorlopen. Breakbeats, ook al is begin jaren '90 m'n favoriete periode in HipHop, gebruik ik nauwelijks, maar een delay zoals vaak in die periode werd gebruikt, is niet uit m'n beats weg te denken. Conclusie, m'n beats zijn een mengelmoes van diverse stijlen en perioden. Ik ben er niet bewust mee bezig om een beat in een stijl uit een bepaalde periode te maken. Het wordt gewoon zoals het wordt.

Laatst gewijzigd:
Ja tooooch! Niet daaaan? :D

dat is waar, ik leg alleen mijn techniek uit die ik het meest toepas, omdat ik die het makkelijkst vind, het is geen wet het staat iedereen vrij, alleen het loopen van volle samples vind ik weinig creatief als je niks toevoegd he daarom zeg ik dat je die beter kunt choppen.
En dan valt dat gozertje hierboven mij aan, ik wijs niemand op zijn vingers probeer te helpen misschien heeft iemand er wat aan.

Btw dat autonogwat tuning hoe werkt dat precies? Ken me mpc inside out maar heb me dara nog niet in verdiept maar ben wel meer bezig met eigen basslijnen ben alleen lui geweest hehe.
Dat draagt wat nuttigs bij aan dit onderwerp

Nee, dat weet ik allemaal wel

maar dit bedoel ik
Origineel geplaatst door beestachtig
we hadden het in dit geval over basstonen.. en liever gebruik ik dan autochromatic tuning.. is nog een stuk precieser(voor bass)...

trouwens alleen maar zelden laat ik een loop intact, als het echt in mijn oren perfect is tast ik het liever niet aan he.

Laatst gewijzigd:
druk op de 16 levels knop...

selecteer een geluid welke je autocrhomatisch over je 16 pads wilt verdelen.

that's it

o ok nik speciaals dus gewoon 16 level tune
idd
tenzij d'r ergens een geheim super 16 autochromatic tune-ing device mapje zit < vette naam voor een track btw> super 16 autochromatic tunin-ing device

Back