Cubase: MIDI tracks duplicaten

divinio

Starting Up...
Ik heb gemerkt dat bij de functie "Duplicate MIDI track" niet alles wordt meegenomen naar de nieuwe track.

Ik heb een MIDI track met VST van Vanguard.

Als je bijvoorbeeld op deze track wat filters hebt losgelaten of Q hebt aangepast, heb je die niet mee in de duplicated track.

En dat vind ik wel kak eigenlijk. Ik wou bijvoorbeeld op die 2de track dezelfde sound gebruiken als op de eerste maar daarvoor moet ik echt alles gaan "namaken" in die nieuwe track.

Of doe ik iets verkeerd?

Help me! Thx

Divinio

Heb je de filters geladen als insert op de Vanguard of heb je in de Vanguard zelf iets aangepast en wil je deze nogmaals laden?

In het geval van insert effect: gebruik send.. maak een FX track aan in de mixer en routeer de sound van de vanguard(s) naar deze track. Op de FX track zet je dan de insert effecten.

Als je in de Vanguard zelf instellingen hebt gemaakt kun je deze opslaan als preset.

Ik denk dat je de automation van het Vanguard filter bedoelt??

Als je dit als midicontrollerdata opgenomen hebt dan zou dit gewoon moeten meegaan met het dupliceren van je track.

Mocht je de cubase Automation gebruikt hebben (read/write buttons) dan staan je tweaks niet in de miditrack maar in de bijbehorende VST track... dan zou je die automatisering met je rangetool kunnen kopieren naar je 2e Vanguard.

Origineel geplaatst door Quinty
In het geval van insert effect: gebruik send.. maak een FX track aan in de mixer en routeer de sound van de vanguard(s) naar deze track. Op de FX track zet je dan de insert effecten.

Ja dit is het. Dat kende ik nog niet dus. Zal eens proberen zo een FX track aan te maken.

In mijn geval is dit nu misschien niet zo van toepassing, maar ik dacht dat je compressie bijvoorbeeld best als Insert effect gebruikt en niet als Send. Moet je het dan toch als een Send effect zetten als je met zo een FX tracks gaat werken. Maakt dat dan een verschil?

Just curious

Thanks Quinty en Fields

Ik heb even de Cubase handleiding doorgenomen om mijn eerste FX track aan te maken met de bedoeling om dus hetzelfde effect te gebruiken op 3 Vanguards ipv op elke Vanguard hetzelfde effect toe te passen.

De handleiding zegt me dat dit gebruikt wordt voor Audio sporen te routen naar een zelfde effect. Niet voor MIDI sporen dus. Daar zie ik dat ik inderdaad de aangemaakte FX channel kan selecteren zodat die Audio channel er doorheen gaat.

Helaas kan ik die aangemaakte FX channel niet zo aanklikken op een MIDI spoor.

Waarom gaat dit niet?

Origineel geplaatst door divinio
Helaas kan ik die aangemaakte FX channel niet zo aanklikken op een MIDI spoor.

Waarom gaat dit niet? [/B]

Je moet niet je MIDI track gaan routeren naar het FX channel maar de VSTs (Vanguards)

Ik moet zeggen dat ik hier ook nog maar één keer mee gestoeid heb maar zoiets moet het zijn dacht ik.

Je kan geen miditrack naar een FX track routen. Je zult dus de audio output van een Vanguard track naar die FX track moeten sturen.
Ik weet niet welke Cubase versie jij hebt, maat als je Cubase 4 gebruikt kun je ook een Instrument track aanmaken. Dit is een miditrack die ook je VST instrument bevat. Hierdoor is de ouput audio. Als je zo'n spoor kopieerd gaat alle info (midi en automation) mee.

Ok bedankt, dat wist ik niet van de VST's door de FX.

Ga ik straks maar eens proberen!

Bedankt!

Back