Sampler vst en aanverwanten

Wallnuth

Nieuwkomer
kent er iemand een goeie sampler VSt of vervormers? sschien in de stijl van GLitch van dbleu

Dank met name

Ok, ben nu bezig met de sampler van Kontakt, maar ik sta nog in mijn kinderschoenen omtrent het gebruik van een sampler, was voordien enkel maar bezig met het eenvoudig invullen van een sequencer.
Maar bestaan er nog andere VST's zoals Glitch van dbleu, om de kleuren van de klanken meer te kunnen kraken.

Dank bij voorbaat

Nog een vraagje,

Met de vst plug-in Glitch van dblue kun je enkel maar maximaal 16 steps programmeren, maar hoe zou ik dit kunnen oplossen voor 64 steps te programmeren en niet enkel knippen en plakken. Zou ik dit met de Kontakt plug in wel kunnen doen, en beats schrijven van 64 stappen lang?

Dank

Als je iets beters wilt dan Glitch denk ik dat je het beste zelf aan de slag kan met Reaktor en een sample-vervormer bouwt. Kontakt en Halion zijn voornamelijk voor grote libraries, wat jij wil klinkt als meer controle over slechts een paar samples. Jammer dat Ableton hun eigen Sampler plugin alleen maar voor Live heeft, want dat was ook misschien een interessante kandidaat geweest.

Wat meerdere stappen betreft, je zou misschien sporen kunnen dupliceren en vervolgens afwisselen tussen de sporen onderling zodat 'ie eigenlijk steeds een andere pattern speelt - of nog praktischer, je stuurt steeds MIDI-berichten uit om het preset-patroon van Glitch te wijzigen. Wat het makkelijkste is, geen idee :).

Back