resamplen uit oude draaitafel

goran

1984
Wil een draaitafel gaan halen maar enkel om sampletjes uit oude platen te halen, is het
voor alsnog aan te raden om een nieuwe te halen of is een oude ( laten we zeggen jaren 70, 80 ) goed genoeg?

Maakt weinig uit, oud of nieuw. Het gaat allereerst om de staat van de naald in de speler.

nou ja, het helpt ook wel als het ding een beetje met gelijke snelheid draait.

De draaitafel moet ook weer niet te oud zijn, want dan loop je kans dat er zo'n stekker aan zit:

DIN.jpg

Moet je ook weer een oude versterker erbij kopen. :P

Wat een topic... :dubbel:

Als je met zo'n USB draaitafel ook meteen van aardebrom af bent, is dat wel handig. Wel prijzig alleen.

Ik vraag me dan af hoe het zit met de DA's in die usb-speler.. en zeker voor dat geld. :erm:

Origineel geplaatst door etaoin
Ja, het is helemaal hip om overal usb in te stoppen. Die platenspelers had ik ook al een tijdje gezien, maar ik zag vorige week ook een gitaar met usb.

Ja, ik heb op zo'n gespeeld en dat werkt echt heel goed.

hmmm ... usb he .. zal er nog een verschil in kwaliteit zijn ten opzichte met de huidige stekkers etc ?

Er komen iig minder apparaten van pas. Niet meer van draaitafel via mixer/versterker naar computer, maar nu direct van draaitafel naar computer.

Ja, geen kabelruis.

Nu we het toch over platenspelers hebben, weet iemand waar je een snaar en naald kunt krijgen voor een Technics SL3110?

Origineel geplaatst door MadDonna
Nu we het toch over platenspelers hebben, weet iemand waar je een snaar en naald kunt krijgen voor een Technics SL3110?

Hier misschien?

http://www.new-line.nl/

Goran, tering eh, blijf je topics met vragen openen ?
De wereld is aan de andere kant van je deur, ontdek hem !

Origineel geplaatst door Lotuz
Hier misschien?

http://www.new-line.nl/

Net gebeld, leveren alleen aan mensen die een platenspeler bij hun gekocht hebben. Dus snaren hoef ik bij hun niet te bestellen.

Net gebeld, leveren alleen aan mensen die een platenspeler bij hun gekocht hebben. Dus snaren hoef ik bij hun niet te bestellen.

:frons:

Jij woont in Alkmaar toch? Misschien zou je hier eens kunnen kijken...of hij snaren heeft weet ik niet (tegenwoordig is het toch alleen maar direct drive) maar naalden moet toch zeker wel lukken :)

Back