live sequencing ableton/hardware

mukaku

Ingeburgerd
Hallo,
Ik ben nieuw hier,
Ik heb een vraag over live-sequencing: Is er behalve ableton ook een manier (liefst hardware-matig) om live je midi-sequences op te nemen, ZONDER steeds je sequencer uit te zetten?
ik hoop van jullie te horen!
mukaku

hi, welkom :) Speel je gewoon wat in met een midikeyboard en wil je die midi-nootinfo opslaan? Of begrijp ik je verkeerd?

ja, dat klopt,
ik heb nu een midikeyboard, yamaha rm1x, ms 2000R (voor de vocoder) en een g4 laptoppie. ik wil dus live bij nul kunnen beginnen en terwijl de track blijft lopen steeds partijen op verschillende midichannels naar verschillende apparaatjes en au's sturen. (k heb nu logic pro en reason en een bult plugs) yamaha vind ik tof ding, maar je moet wel al je partijen al hebben staan voor dat je leuk kunt mixen met je muteknopjes...

Kan me niet voorstellen dat je je sequencer (=logic neem ik aan) moet stil zetten alvorens een andere track te kunnen selecteren. Moet toch gewoon kunnen? Misschien moet je vooraf wat lege tracks aanmaken met de juiste instellingen, zodat je wanneer je gaat spelen makkelijk door kunt gaan naar de volgende track.

wat is er mis met ableton dan ...?
wat jij wil kan geloof ik ook met een mpc maar of het goed werkt weet ik niet ik heb het namelijk nog niet gedaan of zo ...

Uitzetten hoeft niet: wat je doet is gewoon Record indrukken en dan de tracks "arm"-en ("arm" als in "bewapenen" maar dan in 't Engels - vraag me niet waar die term van af komt). De tracks die niet gearmd zijn nemen niks op maar spelen alleen af; de tracks die dat wel zijn, daar neemt 'ie mee op. Over het algemeen kan dat met 1 track tegelijk; meerdere (in Ableton dan) is een kwestie van Ctrl inhouden (of Shift, een van de twee). Geen idee hoe dat in Logic gaat.

Alvast bedankt,
maar wat ik eigenlijk bedoel en naar op zoek ben is een hardware-sequencer die dit kan. logic is toch iets te haperig hiervoor en ableton zou ik moeten aanschaffen. Bovendien wil ik voor live juist zoveel mogelijk gaan werken met echte knopjes... MPC zou ik moeten checken...

Laatst gewijzigd:
Back