Volgens mij ook op alle Yamaha synths vanaf de DX serie, maar zeker ook op de Kurzweil K-2500 en 2600. Op de laatste kun je op de minijack- ingang een BC-1 t/m 3 aansluiten. Een fantastische dynamische controller en je hebt ook weer een hand of voet vrij voor iets anders.
ook op de casio ct410v
maar ik heb bij mijn casio een audio in gemaakt aan de ingang vd breatcontroller
iets functioneler voor mijn part.
nuja, meestal sleep ik de hele bak mee om tapes door de filter en stereo chorus te sturen. (het blijft wel mijn favoriete orgelbak)
Dat valt tegen dan. Op de CS6x en de EX5 wel, maar ga je een of beide bakken inruilen voor een synth met BC-aansluiting? Dan is die boven geposte midi solution goedkoper.
Heel wat jaren geleden heb ik ook zo'n ding eens gehad en gebruikt.
Daarnaa eens voor de fun een compressor [nee, niet het effect maar het lucht apparaat] er op los gelaten.
Daarna deed die het niet meer.
Nog open gesloopt, en er zat nog erg veel electronica in dat ding.
2e hands een breathcontroller ?
yuck.....je weet nooit wat de vorige eigenaar nog meer in zijn mond nam.
Ik heb jou een keer je suf zien blazen op zo'n BC1. Toen kwam je bij mij met je YS200. De avond daarvoor is die BC1 in een gebruikte kinderluier gevallen. Ik had het je nog willen zeggen, maar uh....je stond al te blazen.
Ik heb op het gaatje van de mijne (BC1, ik zeg het er maar even bij) een stukje plakband geplakt en daar weer een klein gaatje in geprikt. Instant Jon Hassell! Ik had ook niet de lucht om langer dan 7 seconden te blazen zonder te gaan hyperventileren. Is die BC3 beter?
Die breath controller input op de cs01, dat is "gewoon" een soort cv input toch? Wat zou je er verder in theorie eigenlijk mee kunnen.. Als ik er bijvoorbeeld voor de helft een stereo minijack indoe, dan werken die 2 pots bij de volume knop ook (die gedragen zich dan als "drone" functie en (draaibare) cut-off).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.