teisco

ch9527

Ouwe rot
nog niemand over die teisco 60(7)F begonnen op marktplaats?
ik dacht dat het zo'n gewild bakkie was.
aaaah, iedereen houd em voor zichzelf...

Origineel geplaatst door sweety
Dit is zeker een vet analoog bakje voor een nette prijs!
ik heb er een gehad en was zeker onder de indruk van hoeveel je eruit kan halen.

yep teisco is een vet merk ik heb gisteren mijn sx400 opgehaald gestemd en wel, ik heb er tot diep in de nacht mee lopen freaken, ik neem aan dat die 60f 1 osc is van de sx400 en dan zal die 60f ook wel heel vet zijn.

Nee, compleet anders.

1 dikke vco met 24 db ladderfilter dat wel zelfoscilleerd. filter heeft een superstrakke tracking!

dit bakkie doet wat bottom betreft niet onder voor een mini die je met 1 vco gebruikt! lfo sectie is erg leuk met variabele shape en hij heeft een lekkere envelope.

check de track s60f en je kunt hem horen met een 808.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=325437

Origineel geplaatst door sweety
Dit is zeker een vet analoog bakje voor een nette prijs!
ik heb er een gehad en was zeker onder de indruk van hoeveel je eruit kan halen.

hij schijnt al een bod gehad te hebben van 500 euro.... ik moest maar mee bieden.

Vreemd hoor, ik had een jaartje geleden een micromoog met midi te koop staan, uiteindelijk is die na een maand voor minder dan 300 euro weggegaan....

tis natuurlijk wat de gek ervoor geeft :)

Qua design ziet die synth er overigens ubervet uit !!

ik denk dat 350 genoeg is ....
wel zekers lekker besstje TEISCO 60f sx400 lijktmee ookw el wat nog
maar geen reso filters? wel dikke chorus [ook cv gate ???}

de mijne was door cuba [!} door midden gezaagd ...die hield niet zo van keys ,...
maar vereder wastie helemaal ok voor een mats prijs

lekker filter [ highpass ook ] en in low stand erg vette basssssssboemmmmm
goede osc/en genoeg mogelijkheden om een sh101/202 [byna ] weg te blazen ...

kheb laatst eens gezocht gingen gewoon 110 f voor 300+

ik verkocht d3 mijne voor 220 ofso [was ook doormidden :D ]

trouwesn er staan er twee te koop nu ,..dus lijkt me raara dat ie 500 geboden heeft ...
koopje toch die ander

Origineel geplaatst door rombraz
yep teisco is een vet merk ik heb gisteren mijn sx400 opgehaald gestemd en wel, ik heb er tot diep in de nacht mee lopen freaken, ik neem aan dat die 60f 1 osc is van de sx400 en dan zal die 60f ook wel heel vet zijn.

Sjoerd,
Is het filter te vergelijken met een Teisco 110-F?
Zit er ook een extren in op?

Jammergenoeg had ik 1.5/2 jaar geleden geen geld voor de SX400 van hier op t forum :(

Origineel geplaatst door sms303
Sjoerd,

Jammergenoeg had ik 1.5/2 jaar geleden geen geld voor de SX400 van hier op t forum :(

hey mann ; let op de tesico is wel erg obscuur asje m gaat gebruiken ,..voor filteren ...[injouw muziek juist nodig ook!denik!]
door dat er een env . opzit goet kort houden lekker fxie erachter ...t filter is erg goed ,..ik heb bv mc202 toen verkocht deze nam zn plek in
erg reso kan mooi klinken astie er net tegen aan zit ...dmv de tracking kanje m laten mee zweven seg maar soort van

de pro one kan nog beter ,..maar dan heb ik t over een andere instelling op de vca en de vcf ook iets anders ...
de pro one kan ook cv ontvangen op t vcf

zou een goede mod zijn voor ...op de teisco 607
ik denk dat de tesico 60 wel weer andesr = dan de 100f en die ander kawai anallogjes
verder gewoon een 1osc 1vcf 1 lfo[variable waveforms jaja...]en 1vca +hpf synth !

oftewel voor die 250 eu waar ze nu voor staan killer machine
:halleluja

Sjoerd,

voor de ins en de outs van de teisco's met dank aan Sander

http://home.tiscali.nl/~smeyer/teisco.htm

ik ken de 110f niet .
Het filter is erg lekker met een aparte adsr je kan er een lfo aan toevoegen als je eens in de buurt bent moet je maar eens komen checken

Die vier osc zijn gewoon zo vet zeker nu die niet meer vals is kun je alles perfect detune, leipe shiiit

Origineel geplaatst door synthiaks
Nee, compleet anders.

1 dikke vco met 24 db ladderfilter dat wel zelfoscilleerd. filter heeft een superstrakke tracking!

dit bakkie doet wat bottom betreft niet onder voor een mini die je met 1 vco gebruikt! lfo sectie is erg leuk met variabele shape en hij heeft een lekkere envelope.

check de track s60f en je kunt hem horen met een 808.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=325437

Lekkere Track
Dat filter is wel heel heel dik, vette bak die 60f :{

Dat is wel jammer dat die sx400 geen zelfosc filter heeft maar enfin het heeft zo ook wel genoeg power!

Ik heb die track net geluisterd, maar die bassline klinkt vrij gewoon zeg maar. Niet dat ik denk van zo die is extra dik. Dit kan mijn juno of 101 ook wel. Maar ja het kan ook aan mijn speakers liggen.

Je zegt een 60f te vergelijken met 1 vco van een mini. Dus als ik mijn 2 110F's tegelijk zou aansturen en detunen zou ik een mini hebben. Nou wee weet dat ik ze ooit nog eens beide aansluit :)

Origineel geplaatst door sander
Ik heb die track net geluisterd, maar die bassline klinkt vrij gewoon zeg maar. Niet dat ik denk van zo die is extra dik. Dit kan mijn juno of 101 ook wel. Maar ja het kan ook aan mijn speakers liggen.

Je zegt een 60f te vergelijken met 1 vco van een mini. Dus als ik mijn 2 110F's tegelijk zou aansturen en detunen zou ik een mini hebben. Nou wee weet dat ik ze ooit nog eens beide aansluit :)

ik weet iin ieder geval dat ik kaal mn teisco 60 f osc. dus danig fetjes vond [pwm aan ] dat ik er altyd 303...dominator soundje mee probeerer te imiteren ,..
en uiteindelijk zelfs mn mc202 weg deed [cem = nietsoo dik eerder bright]
:halleluja

Ik zei dat hij niet onder doet voor een mini die je met 1 vco bespeelt.. Ik vind de s60f vco zelfs mooier!:bekdicht:

als je 2 s110f's tegelijk aanstuurt heb je een ss220ff ofzo.. :D Je zit natuurlijk ook nog met de envelopes en het filter. En.... ik heb eens met de s110f gespeeld maar die klinkt toch iets dunner dan de s60f. Net zoals de ms10 en ms20 zeg maar. die ms10 klinkt gewoon net iets lekkerder!

huh, maar de 110f en de 60F zijn toch identiek kwa type oscillator en filter.
Ze delen ook de zelfde handleiding en kwamen gelijk op de markt.

Ik heb ze allebei (gehad). De toetsenloze 60F van Cuba7000 die nog steeds rondzwerft over het forum (a.k.a. de hoer) en een 110F (a.k.a. de valse hond), die helaas nog steeds in de reparatie staat. Ik heb ook de indruk dat de 60F iets dieper gaat. Misschien omdat daar minder toeters en bellen opzitten (=korter signaalpad) ? Je zou uit de gezamelijke manual verwachten dat ze qua componenten gelijk zijn. De MS10 en -20 verschillen zeker qua componenten, de eerste serie MS20's zit dichter bij de MS10.

huh, maar de 110f en de 60F zijn toch identiek kwa type oscillator en filter.
Ze delen ook de zelfde handleiding en kwamen gelijk op de markt.
dit denk ik ook asze dezelfde handleiding en case design delen ,..
dan moet de 110 f wel erg dikjes sync en soo erook op ook x osc modulatie ...sander
en jij hebt weer twee grrr ...je moet wat he ,..as siel city penninhg meester :D

kwas een jaartje geleden aan focussen hoe en wat schynt toch dat er wat probleem gevallen van de 110 rond slingeren ,...via t forum verkocht de ene osc deed t niet/ sommige hadden de scaling zover dat de ene osc de ande niet meer haald ?
zoiets

eerlijk gezegd moet ik zeggen dat de teisco60 f gebouwd is as een tank
staal stevige omhulsel en dikke shuiven ala juno 60
top sander niet een 110 verkopen [!}

Origineel geplaatst door R-ond
top sander niet een 110 verkopen [!}

daar heb ik het met Sander als es over gehad ;)

wsl ben je nummer 2 of 3 als wachtende in de rij :P

bij de 110F moet je zeker opletten of het vco niet "vals" is
tunen is erg moeilijk/kostbaar en vaak onhaalbaar :(

daar heb ik het met Sander als es over gehad ;)

wsl ben je nummer 2 of 3 als wachtende in de rij :P

bij de 110F moet je zeker opletten of het vco niet "vals" is
tunen is erg moeilijk/kostbaar en vaak onhaalbaar :(

raar verhaal toch - niet scalable [ had ik niet met mn 60F ooooh een osc stommm :D
want elek synth is toch dmv scaling knoppen op t osc board naar elkaar toe te tunne
en astie niet gelijk staat metr de rest van je setup dan ...uhh tune je m op t knoppen board
en stdat niet kan op t board naar elkaar toe tune ister geprutst denik !!
anders gloofk t niet
of bv een capie lek kan ook ...dat ie sn scaling niet haalt in hoge / tov de lage octaven,....mensen zoals boemtsjak moeten daar toch iuit komen en volgens mij asje een schema heb en dat stukie van t osc board heel precise doormeet ,...
weet je toch wat er fout zit dan ,...

ok sander zijn jou 110 f,s wel ok dan ,...?? vast wel ...toch ?

ik heb er idd meerde over gehoord [en ralph vaker ]
[verkooppraatje sorry ....:( ] yoke

Back