teisco

Volgens mij zijn die van mij ok, alleen eentje heb ik ooit midi ingebouwd en had wat probleempjes mee en deze ligt nog open. Moet denk ik nog een schoonmaak beurtje krijgen en mogelijk een paar van die driehopekige groene lampjes ergens scoren, want denk dat ik die inmiddels wel kwijt ben. Das echt een irritante constructie die lampjes. Fragiele pootjes en als je de behuizing dicht doet, moeten ze precies onderr de gaatjes zitten. Dat gaat makkelijk fout.

De andere is zowiezo helemaal goed. Mogelijk last van wat extra ruis.

Waarom moet dat tuningsprobleem van sommige 110's een moeilijk probleem zijn?
Het is toch geen exotisch spul van binnen?

Ik had er voor jaar eentje bij me op de meeting.

..

..

Ik weet wel dat die sx400 een hell of a job was ,is bij Boemtsjak.. die 110f van Ralph is het hele rijtje afgeweest van de MSC tot Boem , echt een heel vaag verhaal dat die niet gestemd kan worden, vroeg of laat zullen alle anaolge synth's gestemd moeten worden toch?

mazzzzzzl weer kheb hier bergen met leds waarschijnlijk ook groene driehoek grote
alleen t zijn diode toch en ,..jweet niet of se dezelfde dremple spanning hebben ?
kzals kijken
in de grote doos !!
*D

Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

Advertentienr.:9995810713

Echte analoge synthesizer van het japanse merk Teisco. Bouwjaar circa1980, serienummer 1294. Deze synthesizer is 100% in orde en ziet er nogfantastisch uit.
Beschikt over slechts 1 VCO, maar klinktongelooflijk warm en vol, mede dankzij het filter wat ook in ARPsynthesizers te vinden is. Door de ultrasnelle LFO met diverse enverstelbare golfvormen is deze synthesizer uitermate geschikt vooranaloge effectgeluiden.
Al enige maanden staat de 60f ongebruikt in de studio en mag van eigenaar wisselen voor een aannemelijk bod.

Re: Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

Re: Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

Origineel geplaatst door Vizion
Advertentienr.:9995810713

boemtsjak en onze arp goeroe legde mij eenkeertje uit dat arp heeel weinig van doen had met teisco
ok op de tesico 110 zitten ok die ppc pads ...
maar ik geloof dat ze alleen de key... trigering licensed hadden
geen filter of osc.
maaaaaar klink wreeed voor een 250.- monobakkie
asje de osc in free mode zet kunje tot een paar cycle / hertz laten gaan
[= natuurlijk geen bas meer ....kweet niet of de110 dat ook opzn osc heeft 4/8/16/32/64/enlow footnote,s]
wel fettje asje bv synced sounds heb ,...
ik vraag me af zijn die teisco,s al verkocht ...?
stond voor 250.- geloofde dat er meer van verwacht werdt nu [door dsf..?]
voor 250 ga heel hard rekenen ..

:halleluja audio in / cv / gate standaard erop en erg ok sounding ,..[:{ ]

Origineel geplaatst door R-ond
mazzzzzzl weer kheb hier bergen met leds waarschijnlijk ook groene driehoek grote
alleen t zijn diode toch en ,..jweet niet of se dezelfde dremple spanning hebben ?
kzals kijken
in de grote doos !!
*D

ah ok relax. Ik dacht dat het gewoon led's waren. Ik dacht dat ik oot wel eens vergelijkbare had gezien in de conrad gids, maar is echt al jaren geleden dat ik naar die synth gekeken heb.

Origineel geplaatst door sander
Die 3 aanslag gevoelige knoppen zijn arp license dacht ik.
Filter is moog ladder.

yeps...dat heb ik ook es ergens gelezen..

Martijn van Music House vertelde dat het tunen minimaal eur. 100,- zou kosten en nog steeds geen garantie zou zijn.
ben toen afgehaakt op de deal omdat de verkoper hier niet voor wilde zorgen en/of de prijs wilde aanpassen... verkoper bleef vasthouden aan, ik meen eur. 350,-/450,-

de 110-F die ik heb gehad, heb ik in 1994 voor fl.450,- gekocht en doorverkocht aan George O. voor ongeveer hetzelfde.

een vriend van me heeft een 60f gekocht en hij knettert als een idioot, heerlijke sound,maar....

de bass/bottomend ontbreekt volledig. iemand ideeen wat er mis zou kunnen zijn?

Origineel geplaatst door ch9527
een vriend van me heeft een 60f gekocht en hij knettert als een idioot, heerlijke sound,maar....

de bass/bottomend ontbreekt volledig. iemand ideeen wat er mis zou kunnen zijn?

staat de high pass filter open rechts hihi ?
:Z
60 f moet dikke bottum end hebben
osc op low zetten

staat de high pass filter open rechts hihi ?
:Z
60 f moet dikke bottum end hebben
osc op low zetten

't klinkt inderdaad een beetje alsof het hpf nog half openstaat. maar als die meeropengaat dan wordt het laag nog minder...

Re: Re: Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

Re: Re: Weer eentje op MP.. (zelfde ?)

boemtsjak en onze arp goeroe legde mij eenkeertje uit dat arp heeel weinig van doen had met teisco
ok op de tesico 110 zitten ok die ppc pads ...
maar ik geloof dat ze alleen de key... trigering licensed hadden
geen filter of osc.

het is niet moeilijk te weten te komen het staat er met een sticker op de onderkant van de synth op als ik me goed herhinner,heb em ook gehad destijds,klinkt nogal medium spectrum die synth ...

Origineel geplaatst door ch9527
't klinkt inderdaad een beetje alsof het hpf nog half openstaat. maar als die meeropengaat dan wordt het laag nog minder...

ask t zoo hoor best wel pech dus
kan iets mis zijn met filter ...condensatorretje kweet niet ...
is deze van mp gekocht laatst lekker dan
!

Ik vind het wel grappig dat iedereen maar beweerd dat er een Arp vcf in de teisco's zit.
Terwijl dat gewoon een partij onzin is.
Een 110f is met geduld altijd wel weer goed te krijgen hoor.

ask t zoo hoor best wel pech dus
kan iets mis zijn met filter ...condensatorretje kweet niet ...
is deze van mp gekocht laatst lekker dan
!

CORRECTIE NIET MP
MARKplaats haha
monop. zou nooit een teisco verkopen ,..tis geen d8D pfer [lol]

kawai 100f

kawai 100f

Eergisteren een kawai 100f gescoord , wat een bak niet normaal meer:{ alles ligt er zo dik bovenop heerlijk gewoon.

:halleluja

Origineel geplaatst door synthiaks
gaat de lfo een beetje richting audiorange?

ja dik in audio range lijkt wel of die nog verder gaat, de osc range gaat tot 64 en dan ook nog een sub. lekker veel modulatie's, vcf in , zelfosc filter,

Back