teisco

Zelf ook een Kawai 100F gehad, maar deed er te weinig mee dus heb hem verkocht.
Ondanks dat er maar 1 osc op zat had dat ding een behoorlijke bas en modulatie mogelijkheden, hij overschaduwde de meeste VA's die we in de studio hadden staan. Waarom kunnen ze die VA's niet zo maken?
Het blijven 2 werelden van verschil (imo)

Origineel geplaatst door rombraz
ja dik in audio range lijkt wel of die nog verder gaat, de osc range gaat tot 64 en dan ook nog een sub. lekker veel modulatie's, vcf in , zelfosc filter,

gefeli...lekker bezig weer [pro1 & deze whats nxt...]
haha
iig vraag me af ofter eiegnlijk verschil is in de 100f 60f
behalve de case
de een is gewoon andere markt uitgebracht kawai / teisco

volgens mij is de routing / lay out exact t zelfde 60 heeft ook tot 64 voet note de osc stand en dan kan die op low ...aleen een sub ...of bedoel je dat met sub rombraz..heeft de 100 f ook high pass zitten rechts ...?

allebei hebben ze vcf in [audio ] ok functie
:halleluja teisco leuke machienes ...wat anders dan mc/sh tjes en de helft goedkopert
*D

Origineel geplaatst door R-ond
gefeli...lekker bezig weer [pro1 & deze whats nxt...]
haha
iig vraag me af ofter eiegnlijk verschil is in de 100f 60f
behalve de case
de een is gewoon andere markt uitgebracht kawai / teisco

volgens mij is de routing / lay out exact t zelfde 60 heeft ook tot 64 voet note de osc stand en dan kan die op low ...aleen een sub ...of bedoel je dat met sub rombraz..heeft de 100 f ook high pass zitten rechts ...?

allebei hebben ze vcf in [audio ] ok functie
:halleluja teisco leuke machienes ...wat anders dan mc/sh tjes en de helft goedkopert
*D

ja ik bedoel low, dat ze hetzelfde zijn wist ik niet, idd ook high pass.. vet machientje . heeft me 250 gekost inlusief orgineel dekzeiltje.

What's next ? ff niks , denk ik

ja ik bedoel low, dat ze hetzelfde zijn wist ik niet, idd ook high pass.. vet machientje . heeft me 250 gekost inlusief orgineel dekzeiltje.

What's next ? ff niks , denk ik

dan hebbie een lekkere goedkope teisco 60 f ...de 60 f ziet er ook nog cool silver uit

beetje duffe uitstraling [lees organlooks] de 100 f
maar qa specs volgens mij t zelfde as de tisco
heeft die ook ....variable wave form voor de lfo
dat je kan draaien van zaagtand nar sine naar puls l > R

asj dat beweegt terwijl die op de osc puls widt staat klinkt tof
moog ideetje
thnx bob

Re: 60f 100f

Re: 60f 100f

Hij is toch anders dan de 60f , heeft de 60f 1 EG? de kawai heeft er 2 alleen attack en decay, de 60f heeft ook sustain en release...

hier een lekker groot ploatje

http://images.google.nl/imgres?imgu.../images?q=kawai+100f&svnum=10&um=1&hl=nl&sa=N

das duidelijk een difference
Both of the envelope generators have a three-position switch for envelope type and a slider for attack and one for decay. The first switch position creates a simple AD (attack decay) envelope. The second turns the envelope into an ADS (attack decay sustain) where the sustain is set at about 75% and there is no release value. The third creates an ASR (attack sustain release) envelope where the sustain is at full value

ik kan me herrineren ...dat ik de tesico vaak as filterbak gebruikte tegen reso afstellen drumachine erdoor heen ...
shit toen maakte ik nog muziq:engel:

je kon iig van de 60f de env zo afstellen dat ie byna niks deed en dan door netjes te trigeren kreegje een erg raw filtered drumstukkie
overstuur van t filter ofso [ en neee ttis geen arp filter ]

de mijn was zowiesoovaag [cuba] like to chop up synths whit is chain saw
:dubbel: ...eg ! :D was deprijs ook naar

doet ie ook net oddyse en j60
?

Re: Re: 60f 100f

Re: Re: 60f 100f

Origineel geplaatst door R-ond
ik kan me herrineren ...dat ik de tesico vaak as filterbak gebruikte tegen reso afstellen drumachine erdoor heen ...
shit toen maakte ik nog muziq:engel:

je kon iig van de 60f de env zo afstellen dat ie byna niks deed en dan door netjes te trigeren kreegje een erg raw filtered drumstukkie
overstuur van t filter ofso [ en neee ttis geen arp filter ]

Dat zou ik wel eens willen horen, ik neem aan dat je daar geen opname meer van hebt, maar misschien dat iemand dit eens zou willen doen en willen posten?

Heb zelf de 60f gehad maar nooit zo gebruikt, ben d'r zeer nieuwschierig naar.. :)

Re: Re: Re: 60f 100f

Re: Re: Re: 60f 100f

Origineel geplaatst door demian
Dat zou ik wel eens willen horen, ik neem aan dat je daar geen opname meer van hebt, maar misschien dat iemand dit eens zou willen doen en willen posten?

Heb zelf de 60f gehad maar nooit zo gebruikt, ben d'r zeer nieuwschierig naar.. :)

rombraz moisschien ...maar ik nam nooit eg veel op ..hihi
dmv de snelle env was t filter goed te triggeren ,..
en konje er ranzige strakke drumms uit / door halen

high pass erby helpt ook wel

en teisco 110 heeft helamaal lekere filterbank

Laatst gewijzigd:
Sinds een tijdje heb ik hier een 110f staan. Wat een fijne bak zeg! Klinkt echt heerlijk en is aardig uitgebreid ook qua mogelijkheden... geen sync helaas, dat is wel een minpunt, maar aan de andere kant gebruik ik dat op mijn andere synths ook niet echt veel.

De filterbank voegt trouwens wel echt iets toe vind ik, kan het karakter van je sound echt helemaal wijzigen waardoor het bijvoorbeeld wat meer dirty / lo-fi of zelfs overstuurd kan klinken. En de ringmodulator is ook erg lekker :W

Hier en daar moet hij misschien wat worden opgeknapt, maar ik ben dus zeker onder de indruk van deze synth!

Ja zo'n 110F lijkt mij ook wel wat......staan er nu twee te koop hier op t forum....maar ff geen doekoe...:o:

gefliciteerd hooijhuis,
ineens 110 f ,s teveel in omloop ....
teisco is goed man ...
khad een halfdoorgezaagde ...maardat hoorde je niet :D

vindt idd 750 van vinnie egt geen centeveel
ikheb een 60 f gehad ...egt vette stevige bakk:okdan:

Thanx, heb er geen spijt van. Dit beestje heeft weer een heel ander karakter dat me erg bevalt.

Inderdaad vreemd dat die van Vinnie nog niet weg is voor die 750, want voor dat geld koop je tegenwoordig echt niet meer zo'n lekkere uitgebreide 2 oscillator synth. En nog gereviseerd ook. Maar wie ben ik.

Als ik geld had had ik'm zeker gekocht, want ik heb een kawai 100F en die vind ik al erg OK. En het berijk van de VCO spreekt me ook erg aan van kawai/teisco. En zowiezo als er een ringmodulator op zit ben ik al gauw tevreden.

Ik kan begrijpen dat een ringmod jou aanspreekt, die dingen kunnen zo heerlijk gaan knerpen en onrustig gaan kloppen als je er bv een blokgolf LFO doorjaagt. En als je even niet oplet, spuwen ze een bak laag uit waar je tanden inderdaad van uit je bek vallen. :)

Ja, maar bij sommige synths is hij wel erg subtiel. Bij de neptune 2 bv moet je erg goed luisteren om de ringmod te horen, daar is het helaas maar een randje op je geluid. Zeker als je de MF-102 gewend ben. Hoe het bij andere synths is weet ik niet.

De ringmod op de Teisco 110F is behoorlijk bruut, ik schrok ervan destijds in ieder geval.. :D

Shit nu komt hij nog hoger op mijn verlanglijst, hoe zit het met de CV? Is dat hetzelfde als bij de Kawai 100F? Of heeft hij de standaard(moog)CV? En hoe snel zijn de envelopes? De LFO is geloof ik wel langzamer dan de 100F(20 ipv 50hz).

Qua CV weet ik 't niet, zo heb ik 'm nooit gebruikt, maar Sander kan je daar wel meer over vertellen, die heeft de schema's er ook van dacht ik, LFO is idd langzamer, vond ik wel jammer ook.

20hz is normaal bij oude synths, maar dat vind ik ook net zo erg. Want ik gebruik hem bij m'n Kawai eigenlijk bijna altijd langzaam.

Back