Het SP-12/SP-1200 topic

Een machine als een SP of MPC inspireert meer dan een rack sampler. Dat heeft zeker meegespeeld in m'n besluit om weer een SP te kopen.

wel weer l;euk asje zoon modern sequencertje / mpc achtige trigger pad heb [midi erop ]
en dan een paar leuke racks koop
mirage
prophet 2000 en een dpx oberheim hebbie v3 verschillende sounds aan te sturen met sequencer / torch pad vd mpc

moet zeggen ben hier mee begonne rack samplers aan geschaft,
[ de prophet 2000 dan niet die had een vrien in keys vorm ]
aleen heb t sample verhaal nooit af gemaakt :engel:
had wel wat drums / disks enso niet de isnpiratie /energie om er wat van te maken
hoeft niet perse duur
see:D

Ik kan de samples in m'n SP ook triggeren via MIDI met m'n Maschine controller of m'n Axiom, maar dat voelt toch heel anders aan als het direct bespelen van de SP.
see:D

kwa geluidskwaliteit oke, maar ondanks de 16bit heeft de 3000 toch een hele lekkere sound die mijn 2000 niet heeft of in ieder geval anders. Waar zou em dat inzitten dan buiten de sequencer?

Zou wel dope zijn om je in je maschine dezelfde swing te krijgen.. Kortom , je hebt nog zat te spelen ;)

Ben wel benieuwd naar meer beats van alleen de SP, die swing is erg lekker moet ik zeggen..

wast byna vergeten maar de tr909 heeft [instead of steady drums ] ook een lekkere schuffle met 8 standen ,..
erg herkenbaar asje jeffmills / ritchie hawtin achtige techno ok vindt

vraag me af of bv de midi out vd tr909 [net asde linndrum dan ook ] de sequence swing/ noten uitgeven aan hun uit put ...?
en je dat kan importeren in mpc ofso en daar dus andere drums op kan leggen

in audio weetk daar wel een truukje voor ...

De SP is twee weken uit logeren. Boemtsjak gaat zes schakelaars inbouwen waarmee de filters op de eerste zes individuele outputs aan- en uitgezet kunnen worden. Alleen bij deze SP komen ze aan de achterzijde en niet bovenop zoals bij m'n vorige. :okdan:

En maandag ga ik m'n Creamware Luna + breakout box ophalen bij het postkantoor. *D

Dus de komende twee weken wordt het "diggen" naar samples en dan ga ik de SP echt gebruiken. 8)

En de SP is terug met de filter aan/uit schakelaars! *D

SP-12%20Turbo%20Filter%20Switches.JPG

Als je de old school sound zoekt voor een leuke prijs, zoek dan naar de EMAX, de II is 16 bit, en dat is niet wat je wilt hebben in dit geval. Blijft verder een feit dat een EMAX SEII keyboard voor 200 euro met library volgens mij een mooie deal is, maar niet om goedkoop de SP sound te krijgen, dan wil je de 1ste versie.

Gisteravond voor het eerst gekeken hoe de SP samenwerkt met de Luna. Eerst de fragmenten met Sound Forge 8 semitones omhoog gepitcht. Deze fragmenten met de SP gesampled en weer omlaag gepitcht. Daarna een song gemaakt bestaande uit twee segments van elk één maat. Daarna de geluiden via de ongefilterde, individuele outputs van de SP en de individuele inputs van de Luna breakout box naar de Scope software gestuurd en daar nog wat filters, delay en reverb toegevoegd. Een goede oefening om de SP en de Scope software beter te leren kennen. *D

Attachments

• SP Exercise.mp3
    497 KB · Bekeken: 146
weet iemand misschien een programma om sp1200 floppies mee te backuppen (img van te maken bijv)

weet je misschien of omniflop werkt?
die heb ik nu draaiende met mn s950 s330 floppies,
kheb op dit moment geen sp disks liggen hier
kan iemand van jullie het misschien uitproberne?

Ik lees geen positieve ervaringen met Omniflop. Schijnt sowieso heel traag te zijn.

omniflop gaat bij mij met die s950 disks (en anderen) lekker snel iig

Supercombo! Maak eens een foto van die twee samen. 8)

En de SP is terug met de filter aan/uit schakelaars! *D

SP-12%20Turbo%20Filter%20Switches.JPG

ik heb hem eindelijk binnen, alles werkt goed ik heb ook de filtermod erop zitten met schakelaars. echter ik heb nog een rij van 8 jackaansluitingen met daaronder trimpotmeters kun je met een schroevendraaiertje bij. Ik heb hem opengemaakt en er zit toch een heel printplaat met allerlei electronica bij die aansluitingen, ook zie een ribbonkabel die her en der naar soldeerpunten op de SP12 gaan.De verkoper zei dat ik daar af moest blijven, ik ben toch wel nieuwsgierig, kun je misschien het filter instellen??? ik durf het nog niet te proberen, ook moet ik de werking van die andere 8 jackaansluitingen even checken. Ik plaats snel een plaatje ervan.

Het coole is toch wel dat in tegenstelling tot de SP1200, geen OS hoeft te laden, je de ROM samples kunt vervangen door je eigen samples waardoor je 32 eigensamples kunt bewaren. Deze zijn niet kwijt, na een clear memory komen ze allemaal weer op hun plekje terug. En je kunt gewoon de SP uitzetten, en weer aanzetten en je hebt direct de beschikking over je eigen samples die je erin hebt gezet :halleluja

still waiting....

komt eraan :)

mijne ziet er zo uit van achteren, ik heb geen idee wat voor een mod die extra jacks zijn met trimpotjes, de verkoper had hem ook zo gekocht en hij heeft ze zelf niet gebruikt en denkt dat het triggers zijn ??? zover ik heb kunnen testen komt er geen geluid uit.

my.php
[/URL][/IMG]

klik op het plaatje voor een grote afbeelding

Back