SynthWiki

Origineel geplaatst door hermax
Schitterend initiatief!
Ik hoop dat het lukt om alles ingevuld te krijgen. Zelf heb ik veel te weinig kennis om iets te schrijven maar ik weet wel zeker dat hier volk genoeg rondloopt dat dat wel kan.
Succes!
:okdan:
Door zoiets moet je je niet te veel af laten schrikken. Je hoeft zeker niet in een keer een compleet artikel te schrijven, met alle technische details erbij. Je kan ook een klein opzetje maken, of artikelen aanvullen. Of alleen een afbeelding of geluidsfragment toevoegen. Er zal dan vanzelf wel een andere wiki-gebruiker de info aanvullen of verbeteren.

Origineel geplaatst door Almeros
Nog even een klein commentje... toen ik de site wilde bookmarken viel me op dat er in de titel Synth'forum' staat ipv Synthwiki.

Dat is nu aangepast !

LEUK!!

LEUK!!

LEUK!!

Ik hoop in de toekomst geen ander naslagwerk meer nodig te hebben!

Ik heb alleen niet de hele thread gelezen, maar zou er ook een categorie 'romplers' op de wiki kunnen komen? Want daar kunnen dan mooi alle jv-1080 achtige spullen komen te staan.... ;-)

En footoos, vind ik ook altijd heel belangrijk. Een foto bij een apparaat zou verplicht moeten zijn ;-)

Heel cool deze wiki.

-------------------------------
ehhh..
Ik zie net dat de categorie 'romplers' wel al bestond, maar als sub-categorie van 'synthesizers'.
Ik vraag me alleen af; niet alle romplers zijn toch synths?

Origineel geplaatst door Almeros
Nog even een klein commentje... toen ik de site wilde bookmarken viel me op dat er in de titel Synth'forum' staat ipv Synthwiki.

Geheel onafhankelijk van synthforum is het nog niet inderdaad :)

'Dit artikel is een beginnetje. Je kan Synthforum helpen met het uitbreiden van dit artikel.'

[EDIT]

En een bevesting van mijn registratie afkomstig van: webmaster@synthforum.nl

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trancemo6
opgelet volledig offtopic anger:

ZEVER over taalkwesties STOPPEN EN OPHOUDEN! HEEFT NIKS met inhoud te maken.

Taalverbeteraars aller landen doe de anderen een plezier en shut the FOK (noteer foute spelling en verbastering) OP. heb je een leuk artikel tof. jullie hebben de natuurlijke evolutie van dit prachtinitiatief een halt toegeroepen door jullie gezeik. Bravo weerom een punt gescoord voor de verzuringsmeter van het oranje team.

Dit is misschien niet contructief, maar wat jullie in deze post over een geweldig initiatief hebben heengebraakt is dat des te minder.

Veel plezier met de volgende hopelijk eerste correcte versie van het groene boekje!

Dat je een potje van een bericht op een forum maakt is tot daar aan toe.. maar synthwiki wordt een naslagwerk, dat moet gewoon netjes. En als je zelf niet in staat bent correct nederlands te produceren, dan moet iemand anders het maar verbeteren, en dat kan heel eenvoudig op een wiki.. Maar doe alsjeblieft niet onverschillig over een beetje correct taalgebruik. Als het meezit blijft je artikel jaren staan.. dan doe je daar toch een beetje je best voor? Dan loop je toch niet de kantjes eraf?
Als je solliciteert zorg je ook dat je brief er goed uit ziet en correct is?

is er geen ruimte voor een demo thread , met alle demos van synths in een thread

:koffie:

Origineel geplaatst door SideFX
Dat je een potje van een bericht op een forum maakt is tot daar aan toe.. maar synthwiki wordt een naslagwerk, dat moet gewoon netjes. En als je zelf niet in staat bent correct nederlands te produceren, dan moet iemand anders het maar verbeteren, en dat kan heel eenvoudig op een wiki.. Maar doe alsjeblieft niet onverschillig over een beetje correct taalgebruik. Als het meezit blijft je artikel jaren staan.. dan doe je daar toch een beetje je best voor? Dan loop je toch niet de kantjes eraf?
Als je solliciteert zorg je ook dat je brief er goed uit ziet en correct is?
Helemaal mee eens. Moeite doen om je posts hier op synthforum vrij van taalfouten te plaatsen, getuigt van een zeker respect naar je medeposters. Ik baal altijd stevig van SMS taal en belachelijke dt/t/d fouten. Get a life. :(

Origineel geplaatst door turtel
is er geen ruimte voor een demo thread , met alle demos van synths in een thread

:koffie:
Je kan een mediabestand indelen in een categorie. Dus dan kan je een MP3 in de categorie "synthesizer demo" plaatsen bijvoorbeeld. Dan komen alle demo´s mooi op een rijtje :)

TJongejonge, er zit toch wel een verschil tussen een d/t fout en abracadabra die je hier soms leest. Ik begrijp dan weer niet waarom je mensen gaat ontmoedigen om hun kennis te delen als ze Nederlands niet perfect machtig zijn.

Aan de ene kant moedigen we mensen aan mee te doen aan de wiki, maar we verwachten dan weer wel redactionele kwaliteiten. Dat botst vanzelf. Laten taalvirtuozen dat nou maar verbeteren in de artikelen als ze daar zin in hebben. 't Lijkt me juist vervelend als mensen nu een drempel voelen om een stukje toe te voegen uit vrees voor kritiek op triviale taalfouten.

Het is toch ook een wiki... als je een foutje ziet, pas je het lekker zelf aan!

Daarnaast... als je van een bepaalde synth bv. van een deel veel weet, kun je dat deel delen op de wiki en de rest van de info kan iemand anders dan weer aanvullen. Beter DE info delen die je kent (en het liefst zo duidelijk mogelijk natuurlijk) dan helemaal GEEN info delen...

Dat is toch het idee van een wiki überhaupt?!

Origineel geplaatst door mc_kwok
TJongejonge, er zit toch wel een verschil tussen een d/t fout en abracadabra die je hier soms leest. Ik begrijp dan weer niet waarom je mensen gaat ontmoedigen om hun kennis te delen als ze Nederlands niet perfect machtig zijn.

Je weet net zo goed als ik dat het in verreweg de meeste gevallen niet eens gaat om taalvaardigheid, maar om pure desinteresse. Waarom zou ik m'n best doen om foutloos te schrijven? Maakt toch niks uit? Is toch leesbaar?!? En daarbij zijn er altijd anderen om mijn rotzooi op te ruimen...
Ja sorry, maar ik vind dat een weinig sociaal en respectvol standpunt. De "anderen" (lees: mensen die dus wél de moeite nemen om iets correct op te schrijven) komen dan zélf niet meer aan schrijven toe..

Daarbij, ik heb het gevoel dat mensen die niet de moeite nemen om dingen correct op te schrijven, het dan wellicht ook niet zo nauw zullen nemen met de inhoud van hun teksten.

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Je weet net zo goed als ik dat het in verreweg de meeste gevallen niet eens gaat om taalvaardigheid, maar om pure desinteresse. Waarom zou ik m'n best doen om foutloos te schrijven? Maakt toch niks uit? Is toch leesbaar?!? En daarbij zijn er altijd anderen om mijn rotzooi op te ruimen...
Ja sorry, maar ik vind dat een weinig sociaal en respectvol standpunt. De "anderen" (lees: mensen die dus wél de moeite nemen om iets correct op te schrijven) komen dan zélf niet meer aan schrijven toe..

Daarbij, ik heb het gevoel dat mensen die niet de moeite nemen om dingen correct op te schrijven, het dan wellicht ook niet zo nauw zullen nemen met de inhoud van hun teksten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Veelvoorkomende_spelfouten :geslaagd:

Ik denk dat deze afdeling van Wiki beter bij je past :)

Ik vindt dat je opzig wel een punt heb maar je moet ook niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die gewoon echt problemen met taal hebben (zoals ik). En persoonlijk vindt ik dat je met zulke uitspraken heel erg moet oppassen dat je mensen niet afschrikt om hun kennis toch te delen. En natuurlijk begrijp ik dat het irritant is als er veel taalfouten worden gemaakt, maar bij sommige mensen is het nu eenmaal niet anders.

Ha heb zojuist fototjes gemaakt van een synthje hier, ga ik vanmiddag is kijken of ik een wiki stukje in elkaar gezet krijg;) Ik zal mn tekst eerst effe laten checken door een vriendin van me, zodat de taalfoutjes eruit zijn:smeris:

OK, misschien generaliseer ik wat te veel, maar ik geloof dat je m'n punt wel ziet.

Helemaal mee eens. Moeite doen om je posts hier op synthforum vrij van taalfouten te plaatsen, getuigt van een zeker respect naar je medeposters. Ik baal altijd stevig van SMS taal en belachelijke dt/t/d fouten. Get a life. :(

Heb je een YouTube link? Kan ik 'm ff checke... je geeft zelf een goed voorbeeld :gaap:

Digimod, je vorige post was flauw, deze is ronduit dom. Hoe oud ben je?

Origineel geplaatst door PietjePieter
Ik vindt dat je opzig wel een punt heb maar je moet ook niet vergeten dat er ook een hoop mensen zijn die gewoon echt problemen met taal hebben (zoals ik). En persoonlijk vindt ik dat je met zulke uitspraken heel erg moet oppassen dat je mensen niet afschrikt om hun kennis toch te delen. En natuurlijk begrijp ik dat het irritant is als er veel taalfouten worden gemaakt, maar bij sommige mensen is het nu eenmaal niet anders.

Als je het niet vervelend vind dat andere mensen aangeven dat er fouten in zitten en ze het verbeteren, dan is het ok toch? Er zijn ook mensen die het 'onnodig' vinden om iets in correct en goedlopend nederlands te schrijven.. en het dan ook niet toelaten om verbeterd te worden. 'tís toch duidelijk wat er staat??'. Dat zie ik als een vorm van luiheid, en zelfs disrespect.. zoals Hans al zei.

Ha heb zojuist fototjes gemaakt van een synthje hier, ga ik vanmiddag is kijken of ik een wiki stukje in elkaar gezet krijg;) Ik zal mn tekst eerst effe laten checken door een vriendin van me, zodat de taalfoutjes eruit zijn:smeris:

Ben benieuwd! Welk synthje? En anders wil ik het nog wel even checken hoor :) ..niet dat ik zo'n taalwonder ben maar de ernstigste dingen vis ik er nog wel tussenuit.

Digimod, je vorige post was flauw, deze is ronduit dom. Hoe oud ben je?

ik baal ervan dat mensen met engels gaan goochelen door hun tekst , Get a life ;{

Back