Cwejman S1

Pros: Incredible, meaty sounds. Three syncable oscillators, two filters, voltage-controlled envelopes, overdrive. Highly patchable. Rear-panel MIDI-to-CV outs.
Cons: MIDI implementation is clumsy. Needs a couple of extra VCAs and mults for CV processing. No patch memory. Knobs don’t send or receive MIDI.

Mmmm....jammer....

SoS was er idd zeer enthousiast over:

"Comparing it with the ARP2600 is more realistic, both in terms of flexibility and complexity, but there is only one synth which I think I can truly compare the S1, and that's the Synton Fénix, which was even more flexible than the S1, but had no internal patching, and was less intuitive in use"

Als ik de layout bekijk werkt ie volgens mij geweldig samen met de Kenton Pro 2000.

Nou zit ik toch nog even te denken over dat zweedse btw tarief van 25% :

tegenwoordig betaal je aan duitse on-line winkels ook gewoon het Nederlandse ipv het duitse tarief en dat is dan voor ons ongunstig. scheelt 1.5 % oid
Waarom zouden die zweden dan niet het nederlandse tarief aan ons kunnen rekenen ?
Dat scheelt toch mooi 6% = 150 E oid !

Hoe kan ik dat aan die zweden uitleggen ?
Suggesties ?

Dat heb je net gedaan. Nu nog in het Zweetz! :D

En er natuurlijk even op hameren dat er serieuze interesse is van een aantal personen en dat een lager BTW tarief misschien wel iemand over de streep trekt...

net ff demootjes geluisterd van dat ding.....VET !

3000 euro is wel veel geld....maar goedkoper als een Minimoog Voyager,en die Cwejman lijkt me toch een stuk veelzijdiger....of vergis ik me ?

heeft iemand al eentje besteld ?

Ik neem deze week weer ff contact met ze op & zal er waarschijnlijk wel een bestellen
Zodra ik hem heb zal ik wat ervaringen posten

groet
Joost

Origineel geplaatst door levka
Nou zit ik toch nog even te denken over dat zweedse btw tarief van 25% :

tegenwoordig betaal je aan duitse on-line winkels ook gewoon het Nederlandse ipv het duitse tarief en dat is dan voor ons ongunstig. scheelt 1.5 % oid
Waarom zouden die zweden dan niet het nederlandse tarief aan ons kunnen rekenen ?
Dat scheelt toch mooi 6% = 150 E oid !

Hoe kan ik dat aan die zweden uitleggen ?
Suggesties ?

Als je 'n BTW nummer hebt hoef je de BTW helemaal niet te betalen (dat scheelt 25%!!!). Ik doe dat al jaren met spullen die ik bij Thomann.de koop, en 'n vriend van me heeft dat gedaan bij zijn SIDstation (uit Zweeeeeeden). Voorwaarde is wel dat je 'n bedrijf hebt waar het niet raar is om 'n modulaire synth in de boeken te hebben.

Origineel geplaatst door lo-fi
Als je 'n BTW nummer hebt hoef je de BTW helemaal niet te betalen (dat scheelt 25%!!!). Ik doe dat al jaren met spullen die ik bij Thomann.de koop, en 'n vriend van me heeft dat gedaan bij zijn SIDstation (uit Zweeeeeeden). Voorwaarde is wel dat je 'n bedrijf hebt waar het niet raar is om 'n modulaire synth in de boeken te hebben.

krijg je dan geen gezeur met de belasting,over intracommunautaire leveringen ?

wel verdomd interessant....ik heb een btw-nummer voor m'n producer-aktiviteiten....

Origineel geplaatst door dione

wel verdomd interessant....ik heb een btw-nummer voor m'n producer-aktiviteiten....
dat je dat niet weet?! da s nou net het superinteressante aan een BTWnr: dat je geen BTW hoeft te betalen (of tenminste aftrekt van je aanslag bij ons in belgië)!

en nog iets: als je met een BTW nr een buitenlandse bestelling doet moet je helemaal geen BTW betalen (info van mn papa :D) >> wat ook lo-fi zei zie ik nu

Origineel geplaatst door divi
dat je dat niet weet?! da s nou net het superinteressante aan een BTWnr: dat je geen BTW hoeft te betalen (of tenminste aftrekt van je aanslag bij ons in belgië)!

en nog iets: als je met een BTW nr een buitenlandse bestelling doet moet je helemaal geen BTW betalen (info van mn papa :D) >> wat ook lo-fi zei zie ik nu

en hoe zit dat dan met import kosten ? want dat vroeg ik eigenlijk....(intracommunautaire leveringen heet die addendum bij je aanslag omzetbelasting).....ik heb wel eens zo'n ic biljet gehad,da's een hoop rompslomp....]

(overigens : ik betaal wel btw,maar die kun je later van je ontvangen btw aftrekken....eigenlijk is btw dus niks anders dan administratief gezeik,maar dat terzijde)

Intra-watte?

Gezeur? Nee hoor. Ik geloof dat de belastingdienst het juist liever zo ziet. Jij hebt een btw-nummer voor je producties, dus je weet hoe het werkt als je bijv. in NL een computer, synth of ander apparaat koopt - dan wordt de BTW die je daarop betaalt (aan een NL bedrijf dus) verrekend met de BTW die je anders af zou moeten dragen aan de NL fiscus (de BTW die jij van je klanten ontvangt dus).
Maar hoe zouden ze dat moeten verrekenen als jij die BTW aan een buitenlands bedrijf betaalt? Dat geld zou dan immers niet via het 'verkopende' bedrijf bij de NL fiscus terecht komen. Om 'n hoop moeilijk internationaal geschuif met geld te voorkomen heeft de EU dus die regel ingesteld dat je dan geen BTW betaalt. Geloof ik. Makes sense in ieder geval.

Hoe het ook zij, als je bij thomann bij je bestelling je BTW nummer doorgeeft, dan rekenen ze je gewoon de prijs EX BTW. Bij Elektron werkte dat ook zo, dus bij Cwejman kan dat ook.

Origineel geplaatst door lo-fi
Intra-watte?

Gezeur? Nee hoor. Ik geloof dat de belastingdienst het juist liever zo ziet. Jij hebt een btw-nummer voor je producties, dus je weet hoe het werkt als je bijv. in NL een computer, synth of ander apparaat koopt - dan wordt de BTW die je daarop betaalt (aan een NL bedrijf dus) verrekend met de BTW die je anders af zou moeten dragen aan de NL fiscus (de BTW die jij van je klanten ontvangt dus).
Maar hoe zouden ze dat moeten verrekenen als jij die BTW aan een buitenlands bedrijf betaalt? Dat geld zou dan immers niet via het 'verkopende' bedrijf bij de NL fiscus terecht komen. Om 'n hoop moeilijk internationaal geschuif met geld te voorkomen heeft de EU dus die regel ingesteld dat je dan geen BTW betaalt. Geloof ik. Makes sense in ieder geval.

Hoe het ook zij, als je bij thomann bij je bestelling je BTW nummer doorgeeft, dan rekenen ze je gewoon de prijs EX BTW. Bij Elektron werkte dat ook zo, dus bij Cwejman kan dat ook.

Ja, dat klinkt logisch en was het nou ook maar echt zo makkelijk. Een bedrijf dat op deze manier producten excl .btw wil leveren moet een speciale ontheffing aanvragen. Het nadeel daarvan is dat je er blijkbaar ook een extra administratie voor moet bijhouden. Bij Thomann koop ik ook zonder btw, maar bij geen enkele van de grote webshops waar ik bijvoorbeeld platen bestel zijn ze ertoe in staat. En dat kost ze ook klanten dus het zal niet enkel onwil zijn. :confused:

Origineel geplaatst door conso
Ja, dat klinkt logisch en was het nou ook maar echt zo makkelijk. Een bedrijf dat op deze manier producten excl .btw wil leveren moet een speciale ontheffing aanvragen. Het nadeel daarvan is dat je er blijkbaar ook een extra administratie voor moet bijhouden. Bij Thomann koop ik ook zonder btw, maar bij geen enkele van de grote webshops waar ik bijvoorbeeld platen bestel zijn ze ertoe in staat. En dat kost ze ook klanten dus het zal niet enkel onwil zijn. :confused:

dat bedoel ik dus....ik draai regelmatig in het buitenland,dan is er sprake van een geleverde dienst en dus simpel : geen btw...
maar als ik produkten zou verkopen,zou dat een heel ander verhaal worden...ik heb wel 's zo'n ic biljet gezien,daar wordt je niet vrolijk van....

en of je nou de btw aan een buitenlandse winkel betaalt of later aan de belastingdienst,dat maakt uiteindelijk niks uit....als je veel btw betaald,scheelt dat je later een hele hoop op je aanslag omzetbelasting...

maar nu genoeg belasting gezeur...

ik wacht wel ff tot er mensen zijn die ervaring hebben met de Cwejman S1...

het enige wat me tegenhoudt is dat ie geen geheugens heeft...ik weet dat dat zo hoort bij een (semi)modular,maar toch erg jammer...

Ik heb er inmiddels een besteld
Komt waarschijnlijk eind deze week binnen

groet
Joost

net ff demootjes geluisterd van dat ding.....VET !

3000 euro is wel veel geld....maar goedkoper als een Minimoog Voyager,en die Cwejman lijkt me toch een stuk veelzijdiger....of vergis ik me ?

heeft iemand al eentje besteld ?

OK
Ik heb 'm binnen 8~

Ik zal zien of ik binnenkort een korte review hier kan posten

groet
Joost

...dat zullen wel wat slapeloze nachtjes gaan worden :Z

Ben heel erg benieuwd in ieder geval. Zit ook te denken over een (semi)modulair; de S1 en de M5 staan bovaan mijn lijstje. Heb geen haast met het maken van een keus want voorlopig moet ik nog even doorsparen :(

Origineel geplaatst door levka
OK
Ik heb 'm binnen 8~

Ik zal zien of ik binnenkort een korte review hier kan posten

groet
Joost

das snel....we zijn benieuwd...:okdan:

Back