Simpele sampler

MicroFi

Ouwe rot
Als ik aan samplers denk, begin ik meestal al helemaal te duizelen. Daarom ben ik op zoek naar een sampler die zo simpel mogelijk is en zo snel/intuitief mogelijk werkt. Alleen is dat blijkbaar nogal moeilijk te vinden. Mijn vereisten zijn nochtans niet zo hoog.

Dit zoek ik ongeveer:
- stepsequencer
- moet kunnen samenwerken met mijn rolands (606, 707, 727, ...) (dinsync? trigger?)
- wat erin gaat, moet er ook uitkomen (geen effecten nodig ofzo)
- samples mogen elkaar niet afkappen (ik heb een electribe es gehad die dat deed)

Waar ben ik eigenlijk naar op zoek?
Is er iemand die het mij kan vertellen?

Daarom ben ik dus ook op zoek naar een sampler met minder functies, maar meer intuiviteit.
Ik weet toch dat ik 9/10 van de functies niet zou gebruiken.

Ik heb zelf een Akai, maar vind sampelen op de pc binnen Sonar toch makkelijker in sommige gevallen.
Voor de Akai heb ik althans echt wel een manual nodig en in Sonar niet echt.
De Akai gebruik is dus meer als gadged en omdat ik er in 1982 al 1 wilde hebben maar toen niet te betalen waren. :luv:

Richtprijs?

Prijs maakt op zich niet uit.
Ik vind het al interessant als ik weet voor wat ik moet gaan sparen.

Zelf gebruik ik de RS7000 (o.a.) voor samplen in combi met een z'n sequencer. Erg makkelijk te bedienen, maar wellicht voor je iets te uitgebreid (zit ook een synth-engine, etc. bij..) voor je?

Anders misschien de SP-reeks van Roland?

Hebben wel allemaal MIDI, maar dat heeft de 707/727 ook, dus samen"werken" moet geen probleem zijn.

Wat zelfs NOG interessanter zou zijn is een sampler die reageert op trigger-in!
Ik heb al gekeken naar de rs7000, maar die is denk ik te uitgebreid voor wat ik nodig heb.

ik heb een sp 404 gekocht en ben er content mee, leuk, simpel ding net wat voor mij dus.

Yamaha SU10 lijkt me te voldoen aan je wensen, op de stepsequencer na. Maar er zit een gewone sequencer in.

Die yamaha su10 lijkt me perfect!
'ns kijken of ik er zo eentje kan vinden voor een leuke prijs.

Bedankt voor de tips!

Volgens mij kunnen sommige oude AKAI's ook reageren op trigger in.
Ik heb een tijdje een S01 gehad en dat is veruit de simpelst te bedienen sampler die ik ooit heb gehad. En klinkt nog lekker ook. Alleen wel weer floppies natuurlijk.

En misschien even kijken naar de Korg Electribe ES-1?

Re: Simpele sampler

Origineel geplaatst door MicroFi
- samples mogen elkaar niet afkappen (ik heb een electribe es gehad die dat deed)

Kennelijk voldoet een ES niet aan zijn eisen.

Re: Re: Simpele sampler

Re: Re: Simpele sampler

Origineel geplaatst door Lotuz
Kennelijk voldoet een ES niet aan zijn eisen.

Het ding moet 10 samples tegelijkertijd kunnen afspelen.:confused:

Neen, bij de electribe kon ik langere samples niet samen met een andere sample afspelen, of hij werd al afgekapt. Dat zou alleszins al niet mogen. Ik heb ook al even gekeken naar de Akai S20, zou dat niets zijn?

S20: 8 voice polyphony. Dan loop je dus waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan als bij de ES.

Origineel geplaatst door MicroFi
Neen, bij de electribe kon ik langere samples niet samen met een andere sample afspelen, of hij werd al afgekapt. Dat zou alleszins al niet mogen.
volgens mij is de electribe daar ook niet voor bedoeld, meer als drum sampler toch? gezien de polyphony vooral ook...

Inderdaad, daarom dat ik ook naar de s20 was aan het kijken.
Is die ook meer op one hit samples gericht, of kan je hier ook langere stukjes mee samplen?

De S20 is voor drums en loops. Als ik mij niet vergis, is het gewoon een S01 in een andere verpakking, dus kijk ook eens daarnaar. De plastic pads van de S20 vond ik drie keer niks. En de sequencer is niet programmeerbaar. Is meer een soort van taperecorder.

Back