Hallo mensen!
Ik maak nu ongeveer een jaartje serieus muziek op mijn PCtje. Ik ben van plan
binnenkort een groovebox aan te schaffen. Omdat ik niet heel veel geld uit te geven heb,
zat ik eerst te denken aan een Yamaha RM1X, omdat dat simpelweg de eerste groovebox was die
op mijn weg verscheen.
Na ik wat gebruikerservaringen heb gelezen, was ik niet helemaal overtuigd. De sequencer scheen
erg goed te zijn, maar ik denk niet dat het voor mij zwaar zal wegen. De geluiden schenen
enigzins bagger te zijn.
Dus ik heb mijn zoektocht verder gezet en kwam uit op een Roland MC-505. En weer heb ik
gebruikerservaringen gelezen. Daar ben ik wel helemaal door overtuigd.
Helemaal omdat ik de drumgeluiden van Roland over het algemeen erg
vet vind en ik heb begrepen dat die onder andere in de mc-505 zouden zitten..
Ik begruikte die geluiden al wel softwarematig in mijn muziek, maar dan is het toch wat
'minder echt' lijkt me. Zowieso lijkt me op hardware werken heel erg gaaf om te doen
en ik denk dat muziek maken voor mij daardoor alleen maar plezieriger wordt.
Zijn er hier nog mensen die de aanschaf van een MC-505 willen stimuleren, of juist willen
voorkomen dat ik er een koop? En waarom?
Bij voorbaat dank,
Rutger (Marsman)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
En ik heb nog een vraagje: Ik heb gezien dat je een opslagkaart kan gebuiken bij de MC-505.
Kan je daar bijvoorbeeld ook eigen drumsounds opzetten en die vervolgens gebruiken in het bakkie?
Ik maak nu ongeveer een jaartje serieus muziek op mijn PCtje. Ik ben van plan
binnenkort een groovebox aan te schaffen. Omdat ik niet heel veel geld uit te geven heb,
zat ik eerst te denken aan een Yamaha RM1X, omdat dat simpelweg de eerste groovebox was die
op mijn weg verscheen.
Na ik wat gebruikerservaringen heb gelezen, was ik niet helemaal overtuigd. De sequencer scheen
erg goed te zijn, maar ik denk niet dat het voor mij zwaar zal wegen. De geluiden schenen
enigzins bagger te zijn.
Dus ik heb mijn zoektocht verder gezet en kwam uit op een Roland MC-505. En weer heb ik
gebruikerservaringen gelezen. Daar ben ik wel helemaal door overtuigd.
Helemaal omdat ik de drumgeluiden van Roland over het algemeen erg
vet vind en ik heb begrepen dat die onder andere in de mc-505 zouden zitten..
Ik begruikte die geluiden al wel softwarematig in mijn muziek, maar dan is het toch wat
'minder echt' lijkt me. Zowieso lijkt me op hardware werken heel erg gaaf om te doen
en ik denk dat muziek maken voor mij daardoor alleen maar plezieriger wordt.
Zijn er hier nog mensen die de aanschaf van een MC-505 willen stimuleren, of juist willen
voorkomen dat ik er een koop? En waarom?
Bij voorbaat dank,
Rutger (Marsman)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
En ik heb nog een vraagje: Ik heb gezien dat je een opslagkaart kan gebuiken bij de MC-505.
Kan je daar bijvoorbeeld ook eigen drumsounds opzetten en die vervolgens gebruiken in het bakkie?

)