Synthesizer cursus

Dirk2

Nieuwkomer
Ik ben een beginner op het gebied van Syntesizers.

Speel op de XP 50.

Worden er ergens cursus gegeven voor synthesizers?

En hopata: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=5812&highlight=rob+papen

Via Google is ook heel veel te vinden, en op YouTube kwam ik deze tegen: http://www.youtube.com/watch?v=zhXAe0UQHn4

Succes! :biertje:

Re: Synthesizer cursus

Origineel geplaatst door Dirk2
Ik ben een beginner op het gebied van Syntesizers.

Speel op de XP 50.

Worden er ergens cursus gegeven voor synthesizers?

Wat wil je er precies van leren?
Als je specifieke vragen hebt kun je natuurlijk altijd hier op het forum terecht

Hoe maak ik b.v een perfomance....

En in de peformance wil ik splitpunten maken.

Links een string rechts piano en orgel.

In het FAQ-PDF'je op voornoemde product site staat stap voor stap het maken van een split (en ook van een layer) uitgewerkt.

Op een cusrus synthsizer wordt vaak meer verteld over verschillende soorten synthese en geluiden bouwen / ontwerpen. Verder uiteraard basis onderdelen /principes van synths, terminologie etc.

Wat jij moet doen is gewoon de handleiding lezen van de XP50. Daarin staat beschreven hoe je performances kunt maken met split points, en verder alles wat de xp50 kan.

Mocht je er dan nog niet uitkomen kun je het hier altijd vragen. (heb zelf ook een xp50)

Een patch maken lukt mij nog wel,

Maar patches stapelen kan alleen in je perfomance, maar hoe doe je dat.

Ik kan het niet vinden in de handleiding.

Ik denk idd dat je beter af bent door specifieke vragen.
Mocht je nou echt geen reet snappen van het app. kan je altijd nog vragen
aan iemand hier op het forum die het zelfde app. heeft
om een uurtje langs te komen om het een en ander over uit te leggen. :eureka:
Een biertje, koffie en koekje doet bij sommige wonderen.