ROLAND sh101

DRFleXX

Nieuwkomer
hallo party volk ik ben john en ben net nieuw hier .

ik heb een vraag over mijn keyboard.

ik weet dat je bepaalde instellingen heb om een bepaald geluid uit te krijgen.
zijn er toevallig mensen hier dat weten.
:confused:

liefde is alles reason is meer :P *D

Vet keyboard bro!

Reso omhoog
Cutoff omlaag
C3 indrukken

Echt goed!

Origineel geplaatst door llanfeust
Haha towlie... funky town spelen op die sh-101!

but first let me get high :peukie:

towlie says: don't forget your towl

Re: ROLAND sh101

Origineel geplaatst door DRFleXX
hallo party volk ik ben john en ben net nieuw hier .

ik heb een vraag over mijn keyboard.

ik weet dat je bepaalde instellingen heb om een bepaald geluid uit te krijgen.
zijn er toevallig mensen hier dat weten.
:confused:

liefde is alles reason is meer :P *D

Schuiven en spelen, alleen zo kom je erachter.

1 tip: hang er een effect achter voor extra lol
2 tip: verkoop hem niet aan die schooiers hier, die hebben al meer dan genoeg.

Re: Re: ROLAND sh101

Re: Re: ROLAND sh101

Origineel geplaatst door falafelbiels

2 tip: verkoop hem niet aan die schooiers hier, die hebben al meer dan genoeg.

tja, ik ben nu eenmaal een gearjunk :{
en 2 is leuker dan 1 :D

Als ie alleen maar raar klinkt, dan moet je MOD schuif omlaag doen en portamento niet te ver open. In de source mixer moet je minimaal 1 schuifje omhoog hebben staan voor het basis geluid. de waveform, welke je dan kan filteren met het rechter gedeelte van de synth.
Doe de LFO ook maar even helemaal omlaag en de noise ook. De Resonantie niet helemaal openzetten. Vervolgens gewoon klooien en door horen leren. Oja en als je niks hoort, dan moet je de envelope helemaal rechts de schuifjes omhoog doen, attack niet helemaal open.
En de square wafevorm, das de linker in de source mixer beinvloed je met de pulse width knop.

Origineel geplaatst door sander
Als ie alleen maar raar klinkt, dan moet je MOD schuif omlaag doen en portamento niet te ver open. In de source mixer moet je minimaal 1 schuifje omhoog hebben staan voor het basis geluid. de waveform, welke je dan kan filteren met het rechter gedeelte van de synth.
Doe de LFO ook maar even helemaal omlaag en de noise ook. De Resonantie niet helemaal openzetten. Vervolgens gewoon klooien en door horen leren. Oja en als je niks hoort, dan moet je de envelope helemaal rechts de schuifjes omhoog doen, attack niet helemaal open.
En de square wafevorm, das de linker in de source mixer beinvloed je met de pulse width knop.

kijk eens aan, een complete nederladstalige handleiding voor een SH-101. Voor je het weet heb je nog iets aan dit forum!

kijk eens aan, een complete nederladstalige handleiding voor een SH-101. Voor je het weet heb je nog iets aan dit forum!

En we hebben nog gelachen ook! :mega:

Nu nog maar de vraag of DRFleXX het topic nog leest na de eerste reply's.
Nou ja de toekomstige eigenaren kunnen misschien ook wat met mijn handleiding. :)

Nu nog maar de vraag of DRFleXX het topic nog leest na de eerste reply's

Als het al echt is.. straks komt er iemand met een vraag over een TB303: "ik heb hier zo'n klein zilveren geluidsmodule liggen, hoe krijg ik daar geluid uit"...:Z

je moet ff de manual opzoeken van de 101 .. op internet zijn wel wat .pdf versies te vinden.. weet alleen niet meer waar .. volgens mij heb ik zelfs eens een topic gehad waar ik om de manual vraag .. ff zoek funktie gebruiken op t forum dan vind je m wel .. in de manual staan een aantal pages met geluiden en instellingen ervoor ..

Origineel geplaatst door smackos
hey ik geef je 300 euro hard cash voor dat ding

:D

ik heb je mijn nr toe gestuurd naar je emeel laat anders maar weten vie deze forum

kijk idd 10 berichten verderen de topic starter heeft nog geen antwoord
nu dus wel go sjander

Origineel geplaatst door R-ond
kijk idd 10 berichten verderen de topic starter heeft nog geen antwoord
nu dus wel go sjander

En wat voor bericht. Ik hoop dat e.e.a. inderdaad nep is...

[B
`]En wat voor bericht. Ik hoop dat e.e.a. inderdaad nep is... [/B]

je zal wel gelijk hebben maare bedankt voor de tip ik denk dat ik hem tog hou

Origineel geplaatst door DRFleXX
je zal wel gelijk hebben maare bedankt voor de tip ik denk dat ik hem tog hou

Zeker weten houden. En als je hem dan uiteindelijk toch weg wilt doen, moet je even her en der kijken wat je er redelijkerwijs voor kunt vragen. Voordat 1 of andere synthesizerveteraan hem van je afpakt voor 300 eypo.

Back