compressor voor mic

goran

1984
Hey,

Ik ben niet zo bekend met microfoons dus ik probeer de vraag zo goed mogelijk te stellen :)

Ik ben op zoek naar een compressor voor een mic, heb ik daarbij gewoon een normale compressor nodig of een Voor-compressor? ( aangezien ik mensen dat wel eens zie hebben ) .

Wat is een "Voorcompressor"???

Je bedoelt waarschijnlijk een Mic pre-amp (mic voorversterker) met een ingebouwede compressor. Kijk eens naar een focusrite.

trakmaster_pro_front_large.jpg

hmm ok .. ik denk niet dat dat is wat ik dan zoek .. want als ik me niet vergis ( zal er mischien wel naast zitten hoor ) is een Mic-Pre amp toch alleen bedoelt om voor te versterken? heeft dat nix met phantoom voeding te maken uit b.v. me mengert?

Ik zoek echt iets om de stem Krachtiger mee te maken, -bijvoorbeeld- een naald die je laat vallen "hard" te laten klinken .. ben niet zo goed in uitleggen maar ik hoop dat het zo duidelijker is.

Ja, dan moet je een compressor hebben. Er is erg veel info te vinden via de zoek functie. Het hangt er gewoon heel erg vanaf wat je ermee wilt gaan doen, wat je budget is, welke mogelijkheden je erop wilt hebben. Etc....

Die focusrite die staat afgebeeld is een Mic pre-amp met ingebouwde compressor. Als je mixer goede pre-amps heeft heb je dat niet nodig. Je kunt dan een losse compressor kopen. Voorwaarde is dan wel dat je mic kanalen inserts hebben!

Back