goede synth voor strings?

koediman

--<{(OoO)}>--
Ik ben op zoek naar een goede synth voor lekker in de mix liggende strings. Nou begrijp ik dat die ouwe jaren 70 stringensembles erg fijn zijn maar die vallen voor mij af wegens gebrek aan midi en te groot. Wel wil ik graag iets wat een beetje in de buurt komt van die ouwe sound.

Strings

Strings

Hey,

Voor strings gebruik ik de Synth Korg Karma versie 2 ( Bordeau ).
geeft kwalitatieve sounds ook en je kan die nog okazie vinden op de markt voor maar liefst 600 € .
Zal je zeker geen spijt van hebben...

groetjes

Steve Muller

Unnamed Records
Wielendaalstraat 34 bus 5
9660 Brakel
Belgium
Tel & Fax: +32(0)55/60.33.68
Phone : +32(0)477/55.39.56

Als een karma overkill is , is een wavestation ad mischien wat , lekkere strings met de mogelijkheid je eigen stringseqences te bouwen.
meer synth minder workstation ,en er zitten een paar vette (24 bit) effecten bij

en "analoog" juno106/60/6 , jupiter8, een solinastring met midi-in kitje, een sampler zoals een esi4000(goedkoopste oplossing)

liefst idd "organisch klinkend" analoog. maar ik kom een beetje van m'n purisme af dus als er een enorm goede VA synth is die ook die sound heeft hoor ik het graag.

Wavestation heb ik ooit eens als VST gehoord maar vond ik toen helemaal niks, misschien dat de "echte" me wel beter bevalt.

Juno 6/60 staat al een tijdje op m'n verlanglijstje maar als ik een synth met toetsen koop moet het direkt ook als masterkeyboard kunnen dienen, dus vandaar dat die helaas afvallen.

Andromeda kan het iig heel goed. Maar is niet goedkoop.

SY99 komt ook in de buurt met FM en als je wilt kan je er ook eigen samples in stoppen van bijv string ensembles. En is ideaal masterkeyboard.

http://www.theheartcore.com/music/solina_r.mp3 - is helaas wel software ;). De string-ensemble strings zijn lastig; het moeilijkste deel is de modulated delay line. Wil je dat perfect doen, dan heb je een SDD-3300 of zo nodig - of een Nord G2.

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1571578

De JX-strings moduleren niet zo, maar zijn wel mooi. FM en strings is niet zo'n goede combinatie.

Zelf vind ik de Virus-strings ook mooi; op de B zit ook nog een EQ zodat je 'm op het apparaat zelf nog wat kan tweaken :). Ik wil anders wel een demo maken; ze doen de JX-achtige zwik goed, maar komen soms griezelig goed in de buurt van wat eerst territorium van romplers was.

JD990 & Vintage Board... beter is er niet voor semi-analoge vintage strings.

FM en strings is niet zo'n goede combinatie.

Voor bepaalde string geluiden is FM uitermate geschikt, de richtstring (of hoe heet die preset) op een DX100/21 etc. beetje meer richting brass/metalige strings, echte celloklank

En met wat programeerwerk haal je uit FM ook wel hele mooie romige strings

Origineel geplaatst door smackos
En met wat programeerwerk haal je uit FM ook wel hele mooie romige strings

Psies. FM kan zoveel als je er maar in verdiept. En als je na FM synthese nog filters gebruikt dan zijn iele stringensembles een peuleschil om te bouwen.

die ASB bakkies misschien?

je kan beter ook even een soort van budget vermelden denk ik...
ik zou ook kunnen zeggen een SE Code 8 VOICE..

sja... budget... het ligt er gewoon aan. Eigenlijk zoek ik naar een wondermachientje van zo'n 100/150 euro maar ik zal waarschijnlijk wel wat dieper in de buidel moeten tasten voor echt goede strings. Voorlopig hoop ik op een EMU vintage keys ROM of anders die JD990. Misschien dat ik wel voor de JV1010 ga uiteindelijk maar dat lijkt me toch wel heel lastig editten en ik wil toch wel de mogelijkheid hebben om even snel de envelops ofzo aan te passen.

Mijn mooiste digitale stringsgeluid heet Morricone en komt de Korg M of T serie. De( instellingen van de) chorus en detuning van de oscillatoren maken het geluid. De E-mu UltraProteus en Morpheus maken ook heel dynamische strings dankzij de Z plane filters.

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
JX8P of Alpha Juno 2. Zijn ook redelijke masterkeyboards.... En bovendien niet al te duur. (onder de euro 200 moet lukken)

Ik ben zelf enorm gecharmeerd van strings die je uit de jx8p kunt halen, hoewel ze misschien iets te iel of te 80's techno zijn als je op zoek bent naar een 70's sound. Dat iele maakt ze wel makkelijk in de mix, vind ik...

Back