Muziekopdrachten

Origineel geplaatst door fuse
330 (teveel dus)
1350 (veeeels te weinig, dus heeft iemand nog tips voor een java ict slet)
En voor mastering vraag ik 75 per uur (ex-btw, all in).
Dus ook voor mastering van bovengenoemde tracks in opdracht.

Zo, hebben we dat ook gehad.

:o: :o: :o: :erm:

tip voor een java slet? gast je kan makkelijk het dubbele netto ontvangen.

Als de donder je cv op montsterboard zetten.

330 (teveel dus)
1350 (veeeels te weinig, dus heeft iemand nog tips voor een java ict slet)
En voor mastering vraag ik 75 per uur (ex-btw, all in).
Dus ook voor mastering van bovengenoemde tracks in opdracht.

Zo, hebben we dat ook gehad.

1350 voor java programmeren? full-time?

Het begint bij 2100 euro voor een knaapje die net zijn HBO af heeft. En dan gaat het HEUL HEUL HEUL snel richting de 3000 als ik de afgelopen jaren als maatstaf mag nemen.

Origineel geplaatst door bikkel
1350 voor java programmeren? full-time?

Het begint bij 2100 euro voor een knaapje die net zijn HBO af heeft. En dan gaat het HEUL HEUL HEUL snel richting de 3000 als ik de afgelopen jaren als maatstaf mag nemen.

Uh, we hebben het over netto jongens...
En daarbij Java is een taal die er langzaam uitgewerkt gaat worden.
Je kunt je beter gaan verdiepen in C# Fuse, vraag genoeg!

Origineel geplaatst door mixmannetje
Research
Investeringen.
De Belasting
BTW
De Buma/Stemra
Juridische zaken.
Incasso
Alarmsystemen.
Verzekeringen.
Software.
Studio en pand
Aquisitie.
etc etc.

Dit vind ik echt heeelemaal geen probleem, ik vind het reuze-interessant zelfs om te doen naast het maken van de muziek in opdracht van.

Nee niet full-time (32 uur) en het is netto. En als je het schaalt ( komt ook nog bij dat ik een leaselul ben :D) en bruto neemt dan kom ik redelijk nominaal uit. (Maar dus nog steeds te weinig. :P)

Maar die andere 8 uur van de week kan ik fijn masteren en/of muziek maken. En als het uit kon zou het meer uur worden.

En dit is waarschijnlijk wat Roel bedoelde :D

Misschien maar denk dat de OP nu ook weet dat je ook part-time in de muziekbizz aan't werk kan want opdrachten komen niet aanwaaien.

Origineel geplaatst door Digimod

Ik vraag het meestal per opdracht en schat ongeveer in hoeveel uur ik in totaal kwijt
ben , tevens hou ik altijd mijn rechten dit moet je ook laten opnemen in
het contract , exclusief is dat de muziek alleen wordt gebruikt voor 1 productie
maar de rechten hou je gewoon maar de muziek wordt overgedragen aan de opdrachtgever.

Je hebt het over een contract. Gebruik je een standaard contract hiervoor en hoe kom je hier aan?

De problemen waar je op stuit Ferry?

DE BUMA/STEMRA

Die hebben me al een jaar van mijn leven gekost!
Hoe inventiever je bent, hoe 'leuker' het wordt!

Ik begrijp niet helemaal met je laatste zin bedoeld, wat bedoel je met inventiever?

Ik zal ook nog wat positiefs zeggen, ha

Je woont in de buurt van OMROEPLAND.

Da's niet verkeerd!

Bedoel je qua werk in loondienst of wat betreft 'binnenhalen' van opdrachtgevers als zelfstandig ondernemer?

je moet gewoon opdrachten zien te krijgen, daar komen nieuwe van

vraag ze wat zij er voor hebben staan, ipv zelf een prijs noemen, het is per produktie zo ontzettend verschillend
een soundlogo voor de hema of whatever wat elke 10 seconden gebruikt wordt kan je meer voor vragen dan een bedje onder een bedrijfsfilmpje via via
het blijft inschatten toch
de snelheid van leveren is vooral in reclame een vereiste
en niet 1 ideetje, maar gisteren moeten er al 4-5 ideetjes liggen, das vaak t idee, want geluid is de sluitpost en daar is vaak geen enkele tijd meer voor
er zijn geen regeltjes etc waar je op moet letten, behalve dan dat je de rechten houdt
voor een muziekje van 30 sec kan je ongeveer tussen de nul en 5000 euro vragen, snap je?
zie maar gewoon opdrachten te krijgen, maak een mooie reel, trek commercials van t net en zet daar zelf muziek onder of zo. maar echt afgeronde klussen maken de meeste indruk, niet te gelikt, niet jezelf teveel verkopen, maar visie uitstralen en je keuzes goed kunnen onderbouwen. dan deuren plat lopen met zelfgebakken appeltaart bv..
niet cd'tjes sturen, maar langsgaan en samen luisteren, dat ze je kop dr bij hebben ook en je moeilijker vergeten
en zowiezo zal je contacten via via nodig hebben, of een lange adem

succes op een flink verzadigde markt! :D

Origineel geplaatst door bikkel
dan mag je niet klagen als 22 jarige...

Denk niet dat je met 15k+ posts nog aan werken toekomt. ;)
:D :mega:

Origineel geplaatst door Ferry123
Je hebt het over een contract. Gebruik je een standaard contract hiervoor en hoe kom je hier aan?

Zal even kijken naar een voorbeeld contract :)

Origineel geplaatst door fjoesz
je moet gewoon opdrachten zien te krijgen, daar komen nieuwe van

vraag ze wat zij er voor hebben staan, ipv zelf een prijs noemen, het is per produktie zo ontzettend verschillend
een soundlogo voor de hema of whatever wat elke 10 seconden gebruikt wordt kan je meer voor vragen dan een bedje onder een bedrijfsfilmpje via via
het blijft inschatten toch
de snelheid van leveren is vooral in reclame een vereiste
en niet 1 ideetje, maar gisteren moeten er al 4-5 ideetjes liggen, das vaak t idee, want geluid is de sluitpost en daar is vaak geen enkele tijd meer voor
er zijn geen regeltjes etc waar je op moet letten, behalve dan dat je de rechten houdt
voor een muziekje van 30 sec kan je ongeveer tussen de nul en 5000 euro vragen, snap je?
zie maar gewoon opdrachten te krijgen, maak een mooie reel, trek commercials van t net en zet daar zelf muziek onder of zo. maar echt afgeronde klussen maken de meeste indruk, niet te gelikt, niet jezelf teveel verkopen, maar visie uitstralen en je keuzes goed kunnen onderbouwen. dan deuren plat lopen met zelfgebakken appeltaart bv..
niet cd'tjes sturen, maar langsgaan en samen luisteren, dat ze je kop dr bij hebben ook en je moeilijker vergeten
en zowiezo zal je contacten via via nodig hebben, of een lange adem

succes op een flink verzadigde markt! :D

En even snel rijk worden zit er ook niet in :) het is behoorlijk hard werken vooral als je tegen
een deadline zit en je weet dat de volgende dag een courier :yamaha: voor de deur staat en
die verwacht een pakkketje van je :D

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Uh, we hebben het over netto jongens...
En daarbij Java is een taal die er langzaam uitgewerkt gaat worden.
Je kunt je beter gaan verdiepen in C# Fuse, vraag genoeg!

Dit vind ik echt heeelemaal geen probleem, ik vind het reuze-interessant zelfs om te doen naast het maken van de muziek in opdracht van.

Dit laat ik liever aan andere mensen over al is een workshop volgen over belasting geen
luxe omdat je uiteindelijk zelf verantwoordelijk bent voor je boekhouding.

Ik zal ook nog wat positiefs zeggen, ha

Je woont in de buurt van OMROEPLAND.

Da's niet verkeerd!

Zeker niet verkeerd maar ook niet echt noodzakelijk :)

Je moet heel gedreven zijn.

En als je goed om je heen kijkt zul je bij grotere bedrijven zien, dat er veel meer mensen
jouw taken zitten te doen. Minimaal 7 man.
Die zijn daar de hele dag als baan mee bezig.

Vergis je er niet in, want dat krijg jij op je brood elke dag.
Beetje ruim takenpakket......en kennispakket...
Die mensen zijn allemaal opgeleid in hun vak.
En jij niet...

Werktijden? Slapen?
Verantwoordelijkheden?
Bij een baas werken is echt heel wat anders!

Van de KvK krijg je echt niet de arbeidstijden-wet opgestuurd!
Dus goed op jezelf passen!

Yep aan de lopende band muziek maken bij zo een bedrijf dat is lekker :gaap:

Ervaring telt uiteindelijk en ja zo een papiertje is leuk maar er
zijn genoeg mensen die zonder dit al heel ver komen.

Er zijn allerlei klusjes die je thuis nooit kan doen.
Maar die komen wel op je pad.
Het is allemaal werk.
Dan kan je wel gaan selecteren maar dan heb je geen inkomen.
Hobbyen is leuk, maar eigen bedrijf is echt wat anders.
En toch moet je je weg en richting zoeken.

Je kunt 90% thuis doen de rest in de studio, geen probleem :geslaagd:

Als je denkt dat je hier veel geld in wilt verdienen, zou nog even achter mijn oren gaan krabben..
En jezelf goed voorbereiden...

me eens , het is geen vetpot .

Back