Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Kamperen in Renesse kan ook heel leuk zijn.![]()

Origineel geplaatst door fuse

geweldigOrigineel geplaatst door fuse

Origineel geplaatst door mixmannetje
Inventiever?
Hoe meer gaten je in de markt zult zien...des te meer problemen en
onbeantwoorde vragen je zult krijgen bij de BUMA.
Voorgeprogrammeerde schapen.
Origineel geplaatst door Unic
Mij lijkt het ideaal om in de bijbeunuren in een jaar tijd een leuke vakantie bij elkaar te spelen. Moet toch te doen zijn?
Tis in ieder geval wel mijn doel![]()
INterresante info allemaal!

Origineel geplaatst door Subgroover
Ben het wel enigszins met Roel eens om niet zomaar alle inside information te gaan vermelden, maar toch even een korte samenvatting van hoe ik het heb aangepakt...
Ben het wel enigszins met Roel eens om niet zomaar alle inside information te gaan vermelden, maar toch even een korte samenvatting van hoe ik het heb aangepakt:
- Zat op school (HKU) en wilde sowieso in de muziek werken later als ik groot zou zijn!
- Ben bij een platenmaatschappij stage gaan lopen als allround producer (voornamelijk dancemuziek).
- Via die platenmaatschappij ben ik met veel mensen in contact gekomen en her en der wat gratis opdrachten gedaan.
- Op deze manier eerste Vinyltje en single cd'tje voor elkaar gekregen.
- Afstuderen
- Daar sta je dan, gelijk naar de Kamer van Koophandel en als eenmanszaak registreren en bij de belastingdienst natuurlijk ook!
- Had een tijd terug 2 jongens ontmoet die al veel werk deden als bedrijfje, ook voornamelijk dance. Zij hadden het zo druk dat ze mij sommige opdrachtjes lieten doen, dus had ik m'n eerste inkomsten.
- Toen hebben we besloten dat we samen een bedrijfspandje gingen huren bij een groot ruimteverhuurbedrijf.
- De verzekering wordt door dat bedrijf geregeld en wij betalen gewoon all in een vast bedrag per maand.
- De kantoorruimte op laten splitsen in 2 studio's + 1 opnameruimte (alles dubbele wanden, dubbele deuren en dubbel glas).
- Nu zitten we er fulltime en we hebben nog genoeg opdrachten om fulltime door te kunnen gaan!
Dat is zo'n beetje in het kort hoe het gegaan is. Als je eenmaal in het wereldje terecht bent gekomen waar je wilt zijn, dan gaat opeens vanzelf alles lopen.
Inschrijven bij KvK en Belastingdienst is echt een eitje, gewoon formuliertjes invullen en klaar is Kees.
Verzekeringen is ook allemaal te regelen en al doe je dat particulier, dan is het nog goed te betalen!
Als je dit echt fulltime wilt doen en je gaat die stap zetten, heb dan wel een financiële buffer! Bv. een spaarrekening met wat centjes om op terug te vallen, of een vriendin/vrouw die een vaste baan heeft en in het slechtste geval de vaste lasten helemaal kan betalen... Maar dat zijn dingen die je voor jezelf eerst uit moet zoeken.
Origineel geplaatst door Roel
tijdens opleidingen leer je vaak niet het zakendoen zelf.
het is een kwestie van de juiste support krijgen (in je eentje starten is onmogelijk zonder dat iemand voor je kosten opdraait)
kwestie van tegen de juiste personen aanlopen, en kwestie van contacten opdoen en onderhouden.
Hoeft niet persé. Inschrijven KvK en belasting kost een paar tientjes en dan ben je al een bedrijf. Je apparatuur heb je allemaal al. Op je zolderkamertje kun je ook makkelijk een bedrijf zijn (zo werkte ik de eerste paar maanden ook). In je eentje starten is dus zeker heel goed mogelijk!
net als bescheidenheid trouwensOrigineel geplaatst door Roel
je vergeet te vermelden:
dat de kosten voor studio en dak voor jou reeds gefinancierd waren
dat je daar (muziek maken + netwerken) dus fulltime (en overdag heel belangrijk) tijd voor had
dat zijn grote voordelen.
maar tuulk is het mogelijk.
hard werken siert den menschnet als bescheidenheid trouwens

Origineel geplaatst door Unic
En de aanschaf van een pc of apparatuur kan je dan toch aftrekken van de beslating (pc 1x in de 5 jaar dacht ik) ?![]()
Alleen als je wel kunt aantonen dat je serieus bezig bent lijkt me zo...
En als je nou gaat jammen met een vriend (serieus voor je nieuwe cd ofzo) dan mag je de reiskosten toch ook aftrekken? (en savonds de stad in natuurlijk...)
Wie biedt?
ps: Wie wil er met me naar Renesse volgend jaar?
kan ook met 
Origineel geplaatst door Digimod
Nog wat tips dan .
Je kunt naast een baan gewoon muziek maken en als je wat gaat verdienen
met de muziek dan kun je dit als neveninkomsten opvoeren dus meteen een
studio kopen en bergen aan apparatuur is niet nodig.
Zo kun je langzaam rondkijken en hier en daar een opdrachtje aannemen ,
misschien dat je met de tijd dit je hoofdinkomen wordt en dan kun je altijd nog de stap
nemen om een bedrijf te starten.
Verder kun je ook van belastingvoordelen gebruik maken als je neveninkomsten
geniet maar daar moet je maar een keer een afspraak maken met een adviseur.
Dus vanaf je zolder kun je gewoon langzaam een bedrijf starten zonder je
geheel in de schulden te storten.
![]()