Re: ..
Re: ..
Origineel geplaatst door Ensemble
en Boele? tevreden met het resultaat?
Ja, dit does the trick!
Het enige vervelende is (hoewel dat nauwelijks zal voorkomen) dat ik geen manier kan vinden om de MPC (als ie in main mode staat) als slave mee te laten lopen terwijl hij *opneemt*. Dan was het helemaal ideaal geweest. Maar met 98% neem ik ook genoegen hoor!
Nu we er toch over aan het praten zijn, ik ben wel benieuwd of mensen een andere kijk hebben op het opnameproces en waarom dan. Hier mijn werkwijze:
In het creatieve proces laat ik de computer uit. Ik heb een hekel aan computers in het algemeen en muizen in het bijzonder als ik inspiratie heb en zonder afleiding wil opnemen.
Dat gedeelte loopt prima. Al mijn analoge en digitale synths hebben een track in de MPC, waar twee AMT-8's aan hangen: ik neem een of meerdere patterns op met een sequence of een melodie of een drone en bouw vanaf daar verder met volgende tracks. Alle tracks en patterns verwerk ik tot een song op de MPC en als ik klaar ben maak ik een zo goed mogelijk mix op de mengtafel (Mackie 24-8-2). Vaak neem ik eerst een complete mix op in Logic, en vervolgens ga ik track voor track in Logic opnemen. Uiteindelijk maak ik een kale mix in Logic die ongeveer overeenkomt met mijn analoge mengtafel-mix. Nog niks geen mastering etc.
Als ik dan een analoge synth TWEE keer nodig heb in een song, kan ik, als ik klaar ben met het overzetten naar Logic weer opnieuw beginnen met de MPC, want zolang de MPC de baas is loopt alles nog synchroon.
MAAR DIT IS DUS NU NIET MEER MOGELIJK! Immers, LOGIC is de baas geworden over de sync en ik zie dus geen mogelijkheid om op te nemen met de MPC, terwijl Logic de sync doet. Zie ik iets over het hoofd?
Ik ben beslist geen softsynth liefhebber maar moet zeggen dat ik er toch steeds meer naar ga kijken (vandaar dat mijn probleem ook steeds meer boven water kwam). Ik heb een paar weken terug bijvoorbeeld Toontrack Superior en EZdrummer aangeschaft (wat een TOP drumsampler is dat zeg!) maar ook Ultrabeat, Sculpture, Waldorf Edition en nog een paar softsynths vermeng ik vaker en vaker in het analoge geweld.
Tot nu toe kon ik alleen maar niet klok gerelateerde dingen doen met softsynths, als intro's en uittro's, maar met bovengenoemde simpele werkwijze (ben er nog steeds niet overheen...

) kan ik nu dus ook klok-gerelateerde dingen doen, maar verlies dus de tweede opname ronde mogelijkheden met de MPC. Tenzij ik natuurlijk WEER iets simpels over het hoofd zie... Kan maar zo...