Synthedit: Patch Memory inbouwen

Origineel geplaatst door DJDM
enlight us :)

Hoe doe je het ?
je gooit gewoon een Patch Select in je schakeling...
dus... rechtermuisknop --> INSERT --> MIDI --> PATCH SELECT

erm... nou werkt het nog niet helemaal zoals ik wil... in synthedit zelf werkt alles goed...
maar als ik de hele handel exporteer naar VSTi is ie ineens weer weg :confused:

het gaat dus om deze welbekende balk boven aan je synthpaneel:

Attachments

• balk_se.jpg
    balk_se.jpg
    7,5 KB · Bekeken: 146
ok ik snap het al... die balk verschijnt niet in je VSTi scherm als je hem draait in een host... ik kon zelf niet extern testen nl.

vraag 2 dan maar... ik wil het volgende:

de velocity die binnenkomt en naar de VCF env en VCA env gaat wil ik kunnen scalen.
dus dat ik bijv kan kiezen of ik een beetje velo beinvloeding wil op het filter en heel veel op de VCA.
dus beide moeten een reductie schuif gaan krijgen... hoe doe ik dit?
ik heb al dingen geprobeerd met een VCA er tussen maar dat werkte voor geen meter... het werd ge-add op de env, niet gescaled dus... :confused:

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Is dit het eerste wat je bouwt?
de eerste VSTi wel idd... ik had een jaartje of 3 geleden al eens eerder met synthedit zitten knutselen...
eerst veel met Reaktor 'gekloot'... ;)

en is het lastig?
voor mij persoonlijk niet maar ik kan mij voorstellen dat iemand die geen 100% kennis bezit omtrent synthese en dus ook niet op het (virtuele) componenten niveau dat het behoorlijk lastig gaat worden. voor mij was het wel af en toe een klein beetje zoeken in Synthedit naar bepaalde structuren en/of onderdelen die net ff anders waren/zijn dan in Reaktor.

Laatst gewijzigd:
de velocity die binnenkomt en naar de VCF env en VCA env gaat wil ik kunnen scalen.
dus dat ik bijv kan kiezen of ik een beetje velo beinvloeding wil op het filter en heel veel op de VCA.
dus beide moeten een reductie schuif gaan krijgen... hoe doe ik dit?
ik heb al dingen geprobeerd met een VCA er tussen maar dat werkte voor geen meter... het werd ge-add op de env, niet gescaled dus...

En gewoon vermenigvuldigen met een "slider" ter waarde van 0-1?

Origineel geplaatst door JugJug
En gewoon vermenigvuldigen met een "slider" ter waarde van 0-1?
wat ik nu heb is met een drukknop...
achter de 2 envelopes heb ik ieder een AMP geplaatst waar de manual sliders op zitten om de depth normaal te regelen.
de diepte door de toetsaanslag zit direct op de env overall level ingang.
de knop zit aangelsoten op een 'Many To 1' selector, de manual slider + de velocity gaan nu gezamelijk naar de env...

Back