Synthedit: Patch Memory inbouwen

it's growing bigger'n'bigger...

Attachments

• ____6syntheversie20000000000.jpg
    ____6syntheversie20000000000.jpg
    99,7 KB · Bekeken: 131
bassline met gift of 6

bassline met gift of 6

hier een kort bas lijntje met de synth van 6 gemaakt en een delaytje erop.

Attachments

• 303line.mp3
    379 KB · Bekeken: 130
en inmiddels 64 parameters:

LFO (deze groep is in/uit schakelbaar)
waveforms: triangle, saw, ramp, square
rate, delay
depth naar OSC-1,2 en VCF

S/H (deze groep is in/uit schakelbaar)
rate, delay
depth naar OSC-1/2, VCF, MIXER

AUTORATE (deze groep is in/uit schakelbaar)
attack, decay
depth naar LFO en S/H

AUTOBEND (deze groep is in/uit schakelbaar)
time, depth (polariteit +/-), step
depth naar OSC-1/2
inverter aan/uit voor OSC-2

OSC-1
coarse, tune
waveform: saw, tri, pulse, noise
pulse width, ringmod (met osc-2)

OSC-2
coarse, fine
waveform: saw, tri, pulse, noise
pulse width, sync (OSC-1 is master)

X-MOD
A,D(R) env
diepte naar OSC-2, VCF

MIXER
x-fade tussen OSC-1/2
A,D(R) env inschakelbaar voor OSC-1

PWM
rate, depth
aan/uit naar OSC-1/2

HPF
freq, res

LPF
freq, res, env depth
a,d,s,r envelope

VCA
a,d,s,r envelope
level

KEY ASSIGN
portamento on/off, time
mono mode, retrigger

DYNAMICS
aan/uit: VCF, VCA

Laatst gewijzigd:
Hoe lastig is het overigens om een gewone MIDI-effect plugin te bouwen? Dus externe signaaltjes vangen en dan alleen maar een simpele arpeggiator (en vanuit daaruit verder ntuulk, meneer zes).

Origineel geplaatst door Yoozer
Hoe lastig is het overigens om een gewone MIDI-effect plugin te bouwen? Dus externe signaaltjes vangen en dan alleen maar een simpele arpeggiator (en vanuit daaruit verder ntuulk, meneer zes).
daar zeg je me wat, heb er zelf ook al over nagedacht overigens maar wilde eerst een 'normale' synth bouwen.
bij een dergelijke arpeggiator moet je de note data eerst opslaan en daarna in een juiste volgorde er weer uit spugen...
met het oog op hoeveel octaven het moet arpeggi-eren maar nutuulk ook of dit up of down of up/down (of zelfs random) moet en nutuulk allemaal ge-sync-ed aan desch midieuze klokkentoren... etc...

vooralsnog geen concreet idee eigenlijk... maar als ik meer weet hoort U daar meer van heer yooz :)

Laatst gewijzigd:
de Autorate heb ik er maar weer uitgesloopt, de "toegevoegde waarde / overzichtelijkheid" was niet echt in balans (dat soort zaken kan je ook gewoon automaten)... daarvoor in de plaats een geheel nieuw en overzichtelijker design:

Attachments

• _synth_laatste_versie.jpg
    _synth_laatste_versie.jpg
    74,6 KB · Bekeken: 130
2 digitizers (bitcrusher en samplerate vernaggelaar voor de old school puinzooi sounds, traploos) zijn nu ook aanwezig.
1 Pre VCF voor die extra crunchy/glazige toevoeging aan waveforms die daarna nog wat subtractie kunnen gebruiken,
en 1 Post VCF voor de vukked beyond repair sounds... en tevens een Audio Path Monitoring System :D

edit: en idd, de Decay schuif van de VCF ENV is idd per ongeluk iets versprongen in deze screenshot...
anyway, you get the picture (incl. that out-of-allignment Decay slider)

Attachments

• _synth_laatste_versie2.jpg
    _synth_laatste_versie2.jpg
    73,6 KB · Bekeken: 126
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Yoozer
Hoe lastig is het overigens om een gewone MIDI-effect plugin te bouwen? Dus externe signaaltjes vangen en dan alleen maar een simpele arpeggiator

Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk..... Hoewel ik geen idee heb hoe ik een arp zou moeten maken in synthedit (maar ik ben dan ook nog aardig n00b).
Het is iig erg makkelijk om externe audio te importeren of realtime door je brouwsel te trekken en dit (evt mbv een seq) te bewerken. Misschien kun je de seq hidden gebruiken en dan verschillende arpjes erin proggen, die je kunt selecteren. (beetje misbruik van een seq, ik weet het....)

Back